§ 5. - Szczegółowe warunki i tryb przyjęć na wyższe studia artystyczne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1964.17.102

Akt utracił moc
Wersja od: 23 maja 1964 r.
§  5.
1.
Dobór kandydatów na wyższe studia artystyczne przeprowadza uczelniana komisja do spraw rekrutacji, zwana dalej "komisją uczelnianą", powoływana corocznie w każdej wyższej szkole artystycznej w terminie do dnia 15 maja przez rektora szkoły.
2.
W skład komisji uczelnianej wchodzą:
1)
jako przewodniczący - rektor wyższej szkoły artystycznej lub upoważniony przez niego prorektor,
2)
jako członkowie:
a)
dziekani wydziałów,
b)
kierownicy studiów specjalistycznych, w zależności od potrzeby wynikającej ze struktury danej uczelni, oraz samodzielni pracownicy nauki powołani według uznania rektora,
c)
przedstawiciel zakładowej organizacji związkowej wyższej szkoły artystycznej wyznaczony w porozumieniu z rektorem spośród pracowników pedagogicznych szkoły.
3.
Przewodniczący komisji uczelnianej może powołać pracowników pedagogicznych wyższej szkoły artystycznej dla przeprowadzenia poszczególnych części egzaminu wstępnego. Pracownicy ci w czasie przeprowadzania egzaminu biorą udział w ocenie wyników danej części egzaminu.
4.
W egzaminach wstępnych oraz w posiedzeniach komisji uczelnianej mogą brać udział jako obserwatorzy z głosem doradczym zaproszeni przez rektora wyższej szkoły artystycznej w porozumieniu z wydziałem kultury prezydium właściwej wojewódzkiej rady narodowej (rady narodowej miasta wyłączonego z województwa) dyrektorzy oraz nauczyciele zainteresowanych szkół artystycznych II stopnia.
5.
Przedstawiciel Ministra Kultury i Sztuki może brać udział w posiedzeniach komisji uczelnianej oraz egzaminach wstępnych z głosem doradczym.
6.
Rektor może powołać zastępców członków komisji uczelnianej, którzy będą pełnić obowiązki w razie niemożności wykonywania funkcji przez członków komisji.
7.
Kadencja komisji uczelnianej trwa od czasu jej powołania do zakończenia przyjęć kandydatów, to jest do dnia 30 września każdego roku.
8.
Przewodniczący komisji uczelnianej powierza funkcję sekretarza komisji jednemu z członków komisji lub osobie nie będącej członkiem komisji. Sekretarz komisji pełni swoje obowiązki przez czas trwania kadencji komisji.