§ 5. - System zarządzający trybami obsługi pacjenta w szpitalnym oddziale ratunkowym.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.1182

Akt obowiązujący
Wersja od: 30 czerwca 2021 r.
§  5. 
1. 
Administrowanie systemem zarządzającym TOPSOR polega na:
1)
stałym monitorowaniu infrastruktury TOPSOR na poziomie centralnym;
2)
zapewnieniu sprzętu o odpowiedniej mocy obliczeniowej oraz pojemności pamięci masowych w celu zagwarantowania właściwej wydajności przetwarzania danych oraz ich gromadzenia w infrastrukturze na poziomie centralnym;
3)
organizacji wsparcia technicznego;
4)
wykonywaniu kopii bezpieczeństwa danych przetwarzanych na poziomie centralnym w TOPSOR;
5)
monitorowaniu funkcjonowania sieci transmisji danych, pracy aplikacji, baz danych oraz systemu operacyjnego systemu centralnego TOPSOR;
6)
aktualizacji minimalnych wymagań funkcjonalnych TOPSOR, o których mowa w § 2;
7)
wdrażaniu rozwiązań poprawiających parametry funkcjonalne TOPSOR i bezpieczeństwo przetwarzanych danych;
8)
zarządzaniu certyfikatami zewnętrznymi i wewnętrznymi wykorzystywanymi przez TOPSOR;
9)
monitorowaniu wirtualnej sieci prywatnej utworzonej na potrzeby TOPSOR;
10)
zarządzaniu aplikacją oprogramowania standardowego i aplikacyjnego TOPSOR;
11)
zarządzaniu kontami użytkowników oraz ich uprawnieniami systemowymi w TOPSOR na poziomie centralnym;
12)
zarządzaniu elementami konfiguracji TOPSOR na poziomie centralnym;
13)
zarządzaniu słownikami i kategoriami TOPSOR oraz ich aktualizacją;
14)
zarządzaniu incydentami aplikacji TOPSOR, zgłaszanymi przez administratora lokalnego;
15)
opracowywaniu procedur dotyczących obsługi zgłoszeń użytkowników TOPSOR;
16)
sporządzaniu miesięcznych raportów z działania systemu TOPSOR i przekazywaniu ich ministrowi właściwemu do spraw zdrowia;
17)
informowaniu ministra właściwego do spraw zdrowia o awariach TOPSOR, wpływających na realizowanie zadań przez jego użytkowników.
2. 
Podmiot leczniczy, w którego strukturach funkcjonuje SOR, zapewnia:
1)
kontrolowanie i monitorowanie lokalnej infrastruktury sieciowej i sprzętowej oraz jej obsługę techniczną i konfigurację;
2)
monitorowanie TOPSOR w zakresie bieżącego funkcjonowania systemu;
3)
konfigurowanie na poziomie lokalnym kategorii, o których mowa w art. 33a ust. 2 ustawy - zgodnych z wynikami przeprowadzonej segregacji medycznej;
4)
tworzenie i konfigurowanie na poziomie lokalnym:
a)
kont, grup uprawnień dla administratorów TOPSOR i użytkowników TOPSOR,
b)
uprawnień użytkowników,
c)
informacji prezentowanych na automatach biletowych, wyświetlaczach zbiorczych i wyświetlaczach stanowiskowych;
5)
tworzenie harmonogramów pracy oraz oznaczanie dni wolnych od pracy dla poszczególnych pracowników, konfigurację kompozycji biletów, uruchamianie, blokowanie i wznawianie wydawania biletów;
6)
generowanie raportów statystycznych, w trybie on-line i historycznym;
7)
udostępnianie danych z raportów statystycznych administratorowi danych przetwarzanych w TOPSOR lub podmiotom przez niego wskazanym;
8)
eksport danych i raportów statystycznych do aplikacji zewnętrznych;
9)
utrzymanie i zapewnienie wsparcia dla lokalnej infrastruktury sprzętowej, wchodzącej w skład TOPSOR;
10)
ochronę przed nieuprawnionym dostępem do TOPSOR;
11)
przeciwdziałanie uszkodzeniom lokalnej infrastruktury sprzętowej TOPSOR;
12)
zgłaszanie do administratora danych przetwarzanych w TOPSOR przypadków naruszenia zasad bezpieczeństwa przetwarzanych danych, w tym danych osobowych;
13)
zapewnienie rozwiązania technicznego, w tym urządzeń teleinformatycznych i współpracujących z nimi narzędzi programowych, umożliwiającego porozumiewanie się na odległość przy wykorzystaniu transmisji danych oraz zestawienie bezpiecznego tunelu komunikacyjnego do serwera centralnego TOPSOR;
14)
zarządzanie aplikacją TOPSOR, połączeniami stacji roboczych i terminali mobilnych ze środowiskiem TOPSOR;
15)
sporządzanie miesięcznych raportów z działania systemu TOPSOR i przekazywanie ich administratorowi danych przetwarzanych w TOPSOR.