§ 3. - System oceny ryzyka podmiotów wykonujących przewóz drogowy.
Dz.U.2023.626
Akt obowiązujący- a nie stwierdzono popełnienia danego naruszenia przez podmiot wykonujący przewóz drogowy - przy ustalaniu stopnia ryzyka występowania naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców, w tym stosowania tachografów, uwzględnia się odpowiednio naruszenia osób, o których mowa w pkt 1 albo 2.
- a nie stwierdzono popełnienia danego naruszenia przez podmiot wykonujący przewóz drogowy - przy ustalaniu stopnia ryzyka występowania naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i czasu odpoczynku kierowców, w tym stosowania tachografów, uwzględnia się naruszenia zarządzającego transportem, osoby, o której mowa w art. 7c ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, a także innej osoby wykonującej czynności związane z przewozem drogowym, o której mowa w art. 92a ust. 2 tej ustawy.
gdzie poszczególne symbole oznaczają:
R - ogólny stopień ryzyka przedsiębiorstwa,
n - liczbę naruszeń danego rodzaju na pojedynczą kontrolę (wszystkie rodzaje kontroli),
i - pojedynczą kontrolę,
v - ważony wynik w zależności od rodzaju/wagi naruszenia (NMW/PN/BPN/NN),
NN - najpoważniejsze naruszenie,
BPN - bardzo poważne naruszenie,
PN - poważne naruszenie,
NMW - naruszenie mniejszej wagi,
N - liczbę pojazdów skontrolowanych podczas pojedynczej kontroli,
r - łączną liczbę kontroli w przedsiębiorstwie,
g - współczynnik związany ze stosowaniem przez przedsiębiorcę we wszystkich użytkowanych pojazdach inteligent nych tachografów, zgodnych z rozdziałem II rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r. w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym i uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. Urz. UE L 60 z 28.02.2014, str. 1, z późn. zm. 4 ),
współczynniki ważenia (v) w zależności od rodzaju naruszenia wynoszą:
NMW = 1,
PN = 10,
BPN = 30,
NN = 90.