Rozdział 2 - Sposób wykonania obowiązków przez armatorów - Sposób wykonania obowiązków w zakresie przygotowania dla izb morskich materiałów do dochodzeń w sprawach wypadków morskich.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.68.594

Akt utracił moc
Wersja od: 25 kwietnia 2005 r.

Rozdział  2

Sposób wykonania obowiązków przez armatorów

§  4.
Armator, po otrzymaniu wiadomości o wypadku, niezwłocznie zabezpiecza dokumenty będące w jego posiadaniu, mające znaczenie dla wstępnego ustalenia stanu faktycznego, w szczególności:
1)
dokumentację techniczną statku oraz certyfikaty lub równoważne dokumenty wymagane na podstawie przepisów o bezpieczeństwie morskim, w szczególności dokumenty wymagane na podstawie umów międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną;
2)
listę załogi;
3)
dokumenty dotyczące przewożonego ładunku i listę pasażerów;
4)
dokumenty dotyczące rodzaju i wyceny szkód powstałych w wyniku wypadku;
5)
zapisy korespondencji prowadzonej ze statkiem.
§  5.
Jeżeli członek załogi statku lub inna osoba uległa wypadkowi w związku z pracą na statku, armator, niezależnie od zabezpieczenia dokumentów, o których mowa w § 4, przekazuje izbie morskiej miejscowo właściwej do rozpoznania sprawy protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy, sporządzony zgodnie z odrębnymi przepisami regulującymi ustalanie okoliczności i przyczyny wypadków przy pracy, sposób ich dokumentowania oraz zakres informacji zawartych w rejestrze wypadków przy pracy.