§ 4. - Sposób przeprowadzania przez Centralne Biuro Antykorupcyjne i dokumentowania czynności polegających na dokonaniu w sposób niejawny nabycia lub przejęcia przedmiotów pochodzących z przestępstwa, ulegających przepadkowi albo których wytwarzanie, posiadanie, przewożenie lub którymi obrót są zabronione, a także na przyjęciu lub wręczeniu korzyści majątkowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.165.1172

Akt obowiązujący
Wersja od: 15 września 2006 r.
§  4.
1.
Dokumentację czynności stanowią:
1)
wniosek Szefa CBA do Prokuratora Generalnego o wyrażenie zgody na zarządzenie stosowania czynności;
2)
postanowienie Prokuratora Generalnego o wyrażeniu zgody na zarządzenie stosowania czynności przez Szefa CBA;
3)
zarządzenie Szefa CBA o stosowaniu czynności;
4)
notatka służbowa z przeprowadzonych czynności, sporządzana przez funkcjonariusza CBA prowadzącego sprawę, w ramach której zarządza się czynności;
5)
notatka służbowa zawierająca opis i oznaczenie przedmiotów i korzyści majątkowych zbywanych lub wręczanych podczas czynności;
6)
informacja Szefa CBA o wynikach czynności, kierowana do Prokuratora Generalnego;
7)
opis wyników badań, o których mowa w § 5 ust. 2;
8)
protokół zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania czynności.
2.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1-6 i 8, sporządza się według wzorów stanowiących załączniki do rozporządzenia:
1)
nr 1 - wzór formularza zawierającego wniosek Szefa CBA do Prokuratora Generalnego o wyrażenie zgody na zarządzenie czynności, postanowienie Prokuratora Generalnego o wyrażeniu zgody na zarządzenie czynności oraz zarządzenie Szefa CBA o stosowaniu czynności;
2)
nr 2 - wzór notatki służbowej utrwalającej przebieg i wyniki czynności, notatki zawierającej opis i oznaczenie przedmiotów i korzyści majątkowych zbywanych lub wręczanych podczas czynności;
3)
nr 3 - wzór informacji o przeprowadzonych czynnościach przekazywanej do Prokuratora Generalnego;
4)
nr 4 - wzór protokołu zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania czynności.
3.
Notatka służbowa, o której mowa w ust. 1 pkt 4, zawiera w szczególności:
1)
numer sprawy i kryptonim, jeżeli został nadany;
2)
określenie rodzaju czynności oraz czasu, miejsca i sposobu ich przeprowadzenia;
3)
dane dotyczące podmiotów, wobec których dokonano czynności;
4)
informacje o wynikach czynności;
5)
dane osób odpowiedzialnych za przeprowadzenie czynności.
4.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3 i 6, sporządza się w dwóch egzemplarzach, a dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 4, 5 i 8, w jednym egzemplarzu.
5.
Dokumentację czynności stanowią także materiały uzyskane podczas ich stosowania, a w szczególności nośniki zawierające zapisy z rejestracji obrazu lub dźwięku oraz kopie wykonane z tych nośników, a także dokumenty sporządzone na podstawie informacji utrwalonych na nośnikach.