Rozdział 2 - Legitymowanie osób - Sposób postępowania przy wykonywaniu niektórych uprawnień Policji oraz wzory dokumentów stosowanych w tych sprawach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.25.204

Akt utracił moc
Wersja od: 11 lutego 2005 r.

Rozdział  2

Legitymowanie osób

§  4.
Policjant ustala tożsamość osoby legitymowanej na podstawie:
1)
dowodu osobistego;
2)
paszportu;
3)
zagranicznego dokumentu tożsamości;
4)
innego niebudzącego wątpliwości dokumentu zaopatrzonego w fotografię i oznaczonego numerem lub serią;
5)
oświadczenia osoby, której tożsamość została ustalona na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt 1-4;
6)
telefonicznego lub osobistego porozumienia się z osobą wskazaną przez osobę legitymowaną.
§  5.
W przypadku legitymowania osoby znajdującej się w pojeździe, policjant może, ze względów bezpieczeństwa, żądać opuszczenia pojazdu przez tę osobę oraz inne osoby znajdujące się w pojeździe.
§  6.
Policjant może odstąpić od legitymowania osoby, która jest mu znana osobiście.
§  7.
Policjant dokumentuje legitymowanie osoby w notatniku służbowym lub na odpowiednim nośniku technicznym albo w notatce służbowej, określając datę, czas, miejsce i przyczynę legitymowania oraz następujące dane osoby legitymowanej:
1)
imię (imiona) i nazwisko;
2)
datę i miejsce urodzenia, adres zamieszkania lub pobytu oraz, w miarę możliwości, numer PESEL;
3)
rodzaj i cechy identyfikacyjne dokumentu, na podstawie którego ustalono tożsamość osoby legitymowanej.