§ 7. - Sposób obliczania kosztu netto usługi wchodzącej w skład telekomunikacyjnej usługi powszechnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.255.2141

Akt utracił moc
Wersja od: 23 grudnia 2005 r.
§  7.
1.
Korzyści pośrednie ustala się, szacując korzyści niematerialne związane ze świadczeniem składnika lub grupy usług, które uzyskuje lub może uzyskać przedsiębiorca telekomunikacyjny z tytułu pozycji przedsiębiorcy wyznaczonego.
2.
Do korzyści pośrednich zalicza się w szczególności:
1)
znajomość przedsiębiorcy wyznaczonego na obszarze świadczenia składnika lub grupy usług, mierzoną jego kosztami kampanii promocyjnych i reklamowych, które nie dotyczą konkretnego składnika lub grupy usług, ale związane są z jego firmą, logo lub wizerunkiem;
2)
reputację przedsiębiorcy wyznaczonego, rozumianą jako większą lojalność abonentów pozostających na obszarze rentownym;
3)
efekt wszechobecności, związany z lojalnością abonenta przedsiębiorcy wyznaczonego, który zmienia miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności z obszaru nierentownego na obszar rentowny i nadal pozostaje abonentem przedsiębiorcy wyznaczonego, mimo dostępności w nowej lokalizacji tańszej oferty innego przedsiębiorcy;
4)
efekt "cyklu życia" polegający na poprawie:
a)
zyskowności niezyskownych abonentów,
b)
rentowności obszarów nierentownych albo nierentownych aparatów publicznych,

umożliwiający w okresie 5 lat osiągnięcie odpowiednio zyskowności lub rentowności;

5)
dostęp do danych o abonentach, w szczególności przejawiający się lepszym zrozumieniem i przewidywaniem trendów rynkowych oraz lepszym wykorzystaniem kanałów dystrybucji przy sprzedaży innych usług;
6)
dodatkowe możliwości w zakresie reklamy działalności przedsiębiorcy wyznaczonego, w szczególności na aparatach publicznych i kartach telefonicznych oraz poprzez dostarczanie własnych reklam wraz z rachunkami telefonicznymi.
3.
Korzyści pośrednie przypisuje się do grupy usług lub składnika zgodnie z przepisami rozporządzenia, o którym mowa w § 5 ust. 1.