Rozdział 4 - O egzaminach i składzie komisji egzaminacyjnej. - Sposób badania i wymagane warunki stanu zdrowia kandydatów na członków załogi oraz członków załogi statków powietrznych, zakres egzaminów teoretycznych i praktycznych, skład komisji egzaminacyjnej i zakres uprawnień, wypływających ze świadectwa uzdolnienia i upoważnienia (licencji) oraz warunki udzielania tudzież cofnięcia i terminy ważności upoważnień (licencyj).
Dz.U.1929.35.323
Akt utracił mocRozdział IV.
O egzaminach i składzie komisji egzaminacyjnej.
O egzaminach i składzie komisji egzaminacyjnej.
Do podania, sporządzonego według załączonego wzoru Nr. 2, o dopuszczenie do egzaminu oraz o wydanie świadectwa uzdolnienia i upoważnienia (licencji) należy dołączyć:
Przewodniczącego oraz członków komisji egzaminacyjnej wyznacza Minister Komunikacji na okres dwóch lat kalendarzowych z pośród:
Na przewodniczącego komisji egzaminacyjnej może być wyznaczony tylko inżynier lotnictwa.
Kolejność egzaminowania oznacza przewodniczący.
Kandydat, po ukończeniu wypracowania, przed opuszczeniem lokalu urzędowego, oddaje je urzędnikowi, sprawującemu nadzór, który stwierdza na wypracowaniu czas rozpoczęcia i ukończenia wypracowania i zabezpiecza wypracowanie przez opieczętowanie.
Egzamin teoretyczny pisemny można przeprowadzać dla kilku kandydatów jednocześnie.
Egzamin teoretyczny odbywa się przed egzaminem praktycznym.
W przeciwnym razie i po złożeniu egzaminu praktycznego komisja egzaminacyjna stwierdza wynik z równomiernem uwzględnieniem teoretycznego i praktycznego egzaminu.
Wynik egzaminu oznacza się oceną:
W razie niedostatecznego wyniku egzaminu komisja oznacza termin powtórzenia egzaminu. Termin nie może być krótszy niż 6 miesięcy, nie dłuższy zaś niż rok. Egzamin teoretyczny może być składany trzykrotnie, egzamin zaś praktyczny powinien być wykonany ściśle według postanowień konwencji urządzającej żeglugę powietrzną, podpisanej w Paryżu w dniu 13 października 1919 r. (Dz. U. R. P. z r. 1929 Nr. 6, poz. 54 - załącznik E, rozdział I, uwagi str. 144).
Uchwały komisji egzaminacyjnej zapadają większością głosów i są ostateczne. Ostatni daje głos przewodniczący.
Świadectwo ma być podpisane przez przewodniczącego i członków komisji oraz zaopatrzone pieczęcią Ministerstwa Komunikacji.