Rozdział 2 - Organizacja spisu - Spis ludności i mieszkań w 1995 r.
Dz.U.1995.2.5
Akt utracił mocRozdział 2
Organizacja spisu
Organizacja spisu
Pracami związanymi z przygotowaniem i przeprowadzeniem spisu kierują:
Terenowe organy administracji rządowej zapewnią, nieodpłatnie, na potrzeby spisu:
W okresie od dnia wejścia w życie ustawy do dnia 30 czerwca 1995 r. nie dokonuje się zmian w podziale terytorialnym kraju.
Prace związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem spisu oraz zadania zlecone gminom, o których mowa w art. 11 ust. 1 pkt 2, są finansowane z budżetu państwa w części dotyczącej Głównego Urzędu Statystycznego.
Osoby, o których mowa w art. 8, mogą być wynagradzane w formie nagród lub w ramach umów zlecenia według zasad ustalonych przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Prezes Głównego Urzędu Statystycznego określi, w drodze zarządzenia, metodologię spisu oraz sposób i tryb jego przeprowadzenia.
Ministrowie: Obrony Narodowej, Spraw Wewnętrznych i Sprawiedliwości, w drodze zarządzeń, każdy w swoim zakresie działania, w porozumieniu z Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego, określą szczegółowe zasady i sposób:
Prezes Głównego Urzędu Statystycznego, w porozumieniu z władzami kościołów i związków wyznaniowych, określi, w drodze zarządzenia, szczegółowe zasady i sposób spisywania osób duchownych oraz mieszkań znajdujących się na terenie instytucji wyznaniowych.
Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, na wniosek Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, może zarządzić powtórzenie spisu w tych obwodach, w których spis został przeprowadzony wadliwie. Termin powtórnego spisu należy podać do wiadomości ludności zamieszkałej w obwodach nim objętych.