§ 28. - Specjalizacja lekarzy i lekarzy dentystów

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.975

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 lutego 2023 r.
§  28. 
1. 
Egzamin ustny składa się z co najmniej 4 zadań egzaminacyjnych i nie więcej niż 6 zadań egzaminacyjnych.
2. 
Co najmniej jedno zadanie egzaminacyjne w ramach egzaminu ustnego powinno mieć charakter praktyczny i powinno dotyczyć w szczególności analizy procesu diagnostycznego oraz planowania leczenia w konkretnym przypadku klinicznym.
3. 
Egzamin ustny obejmuje udzielenie odpowiedzi na losowo wybrany przez zdającego zestaw albo na przedstawione przez członków zespołu zadania egzaminacyjne.
4. 
Przewodniczący zespołu egzaminacyjnego wyznacza członka zespołu egzaminacyjnego, który przedstawia zdającemu dane zadanie egzaminacyjne, i tylko ten członek zespołu egzaminacyjnego może zadawać pytania uszczegóławiające.
5. 
Czas przeznaczony na udzielenie odpowiedzi na pojedyncze zadanie egzaminacyjne nie może przekroczyć 15 minut.
6. 
Przewodniczący zespołu egzaminacyjnego może wyznaczyć spośród członków zespołu egzaminacyjnego jedną osobę, która będzie dokonywać wpisów w protokole indywidualnym PES sporządzanym przez zespół egzaminacyjny.
7. 
Odpowiedzi na poszczególne zadania egzaminacyjne są oceniane przez każdego członka zespołu egzaminacyjnego według następującej skali ocen: 5 (bardzo dobry), 4,5 (dobry plus), 4 (dobry), 3,5 (dostateczny plus), 3 (dostateczny), 2 (niedostateczny) i 1 (dyskwalifikujący).
8. 
Na wniosek przewodniczącego PKE, złożony do dyrektora CEM, w danej sesji egzaminacyjnej odpowiedzi na poszczególne zadania egzaminacyjne mogą być odbierane i oceniane przez co najmniej dwuosobowe podzespoły członków zespołu egzaminacyjnego. W takim przypadku zdający składa egzamin przed co najmniej dwoma podzespołami, natomiast odpowiedzi na dane zadanie egzaminacyjne udziela przed jednym podzespołem, który ocenia odpowiedź na to zadanie, bez udziału pozostałych podzespołów.
9. 
W protokole, o którym mowa w ust. 6, zamieszcza się uzasadnienie wystawionej oceny za każde zadanie egzaminacyjne. W przypadku oceny niedostatecznej (2) i dyskwalifikującej (1) w protokole zamieszcza się informacje dotyczące błędów lub braków w wykonaniu zadania egzaminacyjnego albo informację o niewykonaniu zadania egzaminacyjnego.
10. 
Ocena za dane zadanie egzaminacyjne jest ustalana jako średnia arytmetyczna ocen wystawionych przez poszczególnych członków zespołu egzaminacyjnego albo podzespołu oceniającego dane zadanie egzaminacyjne i zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku.
11. 
W przypadku gdy zdający po zapoznaniu się z treścią zadania egzaminacyjnego nie udzieli żadnej odpowiedzi, otrzymuje za to zadanie ocenę dyskwalifikującą (1) od wszystkich członków zespołu egzaminacyjnego albo podzespołu oceniającego dane zadanie egzaminacyjne.
12. 
Oceną końcową egzaminu ustnego jest ocena wynikająca ze średniej arytmetycznej ocen uzyskanych za poszczególne zadania egzaminacyjne. Ocenę końcową z egzaminu ustnego ustala się zgodnie z przelicznikiem średniej ocen uzyskanych za zadania egzaminacyjne na skalę ocen końcowych egzaminu ustnego, określonym w tabeli nr 2 w załączniku nr 12 do rozporządzenia. Uzyskanie oceny niedostatecznej oznacza negatywny wynik egzaminu ustnego.
13. 
W przypadku gdy co najmniej połowa składu zespołu egzaminacyjnego oceni odpowiedź na dane zadanie egzaminacyjne jako dyskwalifikującą (1), zdający uzyskuje ocenę niedostateczną z egzaminu ustnego i egzamin nie jest kontynuowany.
14. 
W przypadku gdy egzamin ustny jest przeprowadzany w sposób określony w ust. 8, zdający otrzymuje ocenę niedostateczną z egzaminu ustnego i egzamin nie jest kontynuowany, jeżeli jego odpowiedź na dane zadanie egzaminacyjne zostanie oceniona jako dyskwalifikująca (1) przez wszystkich członków podzespołu egzaminacyjnego.
15. 
Uzyskanie przez zdającego oceny niższej niż 2,76 za dwa zadania egzaminacyjne albo więcej zadań egzaminacyjnych powoduje uzyskanie niedostatecznej oceny końcowej z egzaminu ustnego, niezależnie od ocen uzyskanych za pozostałe zadania egzaminacyjne.