§ 5. - Służba medycyny pracy w resorcie spraw wewnętrznych i administracji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.3.42

Akt utracił moc
Wersja od: 21 stycznia 2000 r.
§  5.
1.
Kontrola służby medycyny pracy w resorcie spraw wewnętrznych i administracji obejmuje funkcjonowanie tej służby, a także zakres i jakość udzielanych świadczeń.
2.
W związku z kontrolą, o której mowa w ust. 1, osobie wykonującej czynności kontrolne przysługuje prawo:
1)
przeprowadzania czynności kontrolnych, a w szczególności:
a)
wizytacji pomieszczeń, w których udzielane są świadczenia,
b)
sprawdzania przestrzegania spełniania wymagań dotyczących dopuszczenia do stosowania i sposobu użytkowania, przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych, aparatury i sprzętu medycznego oraz ambulansów sanitarnych,
c)
żądania informacji i dokumentacji, w tym również dokumentacji medycznej, z zastrzeżeniem przepisu art. 18 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256 i Nr 84, poz. 935 oraz z 2000 r. Nr 3, poz. 28),
d)
obserwowania czynności związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, z zastrzeżeniem art. 19 ust. 1 pkt 4 ustawy, o której mowa w lit. c),
2)
wydawania zaleceń pokontrolnych mających na celu usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości,
3)
wydawania, w miarę potrzeby, decyzji nakazujących usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości.
3.
Osoba wykonująca czynności kontrolne obejmujące funkcjonowanie, zakres i jakość udzielanych świadczeń powinna posiadać kwalifikacje, o których mowa w § 3 ust. 2.