Rozdział 1 - Spisy wyborców. - Rozporządzenie wykonawcze do ustawy z dnia 28 lipca 1922 r. zawierającej ordynację wyborczą do Sejmu (Dz. U. R. P. Nr 66 poz. 590), oraz ustawy z dnia 28 lipca, zawierającej ordynację wyborczą do Senatu (Dz. U. R. P. Nr 66, poz. 591).

Dziennik Ustaw

Dz.U.1922.66.595

Akt utracił moc
Wersja od: 26 sierpnia 1922 r.

I.

Spisy wyborców.

§  1.
Spisy wyborców (Rozdz. VII ord. wyb. do Sejmu i art. 10 ord. wyb. do Senatu) mają być sporządzane w formie zeszytu o kartkach wielkości 1/2 arkusza. Kartki zeszytu mają być zesznurowane, a końce sznurka mają być przymocowane do okładki zeszytu lakową pieczęcią gminy. O ile gmina lakowej pieczęci nie posiada, to końce sznurka należy przykleić za pomocą małej kartki papieru, na której winien być wyciśnięty stempel urzędu gminnego w ten sposób, aby część odcisku znalazła się na kartce, a druga część na okładce zeszytu.
§  2.
Spisy winny być sporządzone według wzorów, podanych w dodatku niniejszego rozporządzenia pod № 1 i pod № 1 a).
§  3.
Wszelkie skreślenia i poprawki na spisie winne być omówione obok w rubryce "uwagi".
§  4.
W razie skreślenia kogokolwiek z listy, - bieżącej numeracji zmieniać nie należy.
§  5.
Na końcu spisu, tuż pod ostatniem nazwiskiem należy wpisać; "Spis ten zawiera...

nazwisk wyborców".

§  6.
Spis winien być podpisany przez naczelnika gminy i nosić ma pieczęć urzędu gminnego.
§  7.
Do spisu podpisanego przez naczelnika gminy nie można dopisywać, żadnych nazwisk. W razie konieczności uzupełnienia spisu należy sporządzić spis dodatkowy, według wyżej podanych przepisów.