§ 9. - Reklamacja powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2003.183.1795
Akt utracił moc Wersja od: 10 maja 2005 r.
§ 9.
1.
Odpowiedź na reklamację powinna zawierać:1)
nazwę jednostki I instancji;2)
powołanie podstawy prawnej;3)
rozstrzygnięcie o uwzględnieniu lub odmowie uwzględnienia reklamacji;4)
w przypadku przyznania odszkodowania - kwotę odszkodowania oraz informację o terminie jego wypłaty;5)
pouczenie o prawie odwołania się oraz wskazanie jednostki odwoławczej;6)
podpis upoważnionego pracownika jednostki I instancji z podaniem jego stanowiska służbowego.2.
Odpowiedź na reklamację powinna dodatkowo zawierać:1)
uzasadnienie faktyczne i prawne - w przypadku odmowy uwzględnienia przez jednostkę I instancji reklamacji w całości lub w części;2)
informację o przyczynie zatrzymania przesyłki - gdy reklamacja dotyczy przesyłki zatrzymanej przez operatora w przypadkach określonych w art. 25 ust. 2 ustawy.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »