Art. 14. - [Informacje wprowadzane do rejestru] - Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.79 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 stycznia 2024 r.
Art.  14.  [Informacje wprowadzane do rejestru]
1. 
Rejestr jest prowadzony w systemie teleinformatycznym.
2. 
Rejestr zawiera następujące informacje:
1)
wskazane we wniosku o rejestrację, z wyjątkiem informacji, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. d-f:
2)
dotyczące wydanych dokumentów rejestracyjnych:
a)
wskazanie organu rejestrującego,
b)
numer rejestracyjny,
c)
datę rejestracji,
d)
serię i numer dokumentu,
e)
datę wydania i odbioru dokumentu,
f)
kopię dokumentu w postaci odwzorowania cyfrowego;
3)
dotyczące zarejestrowania jednostki pływającej:
a)
jako śródlądowej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach śródlądowych, albo morskiej, jeżeli we wniosku, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, wskazano zamiar eksploatowania jednostki pływającej na wodach morskich albo morskich i śródlądowych,
b)
do celów rekreacyjnych, komercyjnych lub do połowu ryb;
4)
wskazanie podstawy i datę wykreślenia z rejestru jednostki pływającej;
5)
dotyczące pozwoleń radiowych na używanie urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej morskiej i żegludze śródlądowej wydanych na podstawie art. 143 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2024 r. poz. 34);
6)
dotyczące pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa wpisanych do ewidencji prowadzonej na podstawie art. 140e ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2023 r. poz. 2110);
7)
dotyczące zgłoszenia kradzieży lub odnalezienia jednostki pływającej lub silnika jednostki pływającej;
8)
inne dane o jednostkach pływających istotne ze względu na zapewnienie nadzoru nad bezpieczeństwem żeglugi.
3. 
Informacje, o których mowa w ust. 2, są wprowadzane do rejestru przez:
1)
organ rejestrujący;
2)
Urząd Komunikacji Elektronicznej - w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 5, oraz informacji o sygnale rozpoznawczym (Cali Sign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym MMSI, jeżeli zostały nadane;
3)
Urząd Lotnictwa Cywilnego - w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 6;
4)
właściwą jednostkę organizacyjną Policji - w zakresie informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 7.
4. 
Właściciel lub armator jednostki pływającej, używając unikalnego kodu, o którym mowa art. 4 ust. 7, może wprowadzać do rejestru informacje mające na celu zwiększenie skuteczności prowadzenia działań ratowniczych dotyczących jednostki pływającej właściciela. Informacje te są dostępne dla służb ratowniczych wraz z datą ich wprowadzenia.
5. 
Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw żeglugi śródlądowej i ministrem właściwym do spraw rybołówstwa, określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia rejestru, w tym wprowadzania i aktualizacji informacji, szczegółowy zakres, sposób i terminy wprowadzania informacji przez podmioty, o których mowa w ust. 3, oraz zakres informacji zawartych we wniosku, o którym mowa w art. 16 ust. 2, mając na uwadze konieczność zapewnienia poufności, integralności i dostępności informacji zamieszczonych w rejestrze oraz odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa informacji przy prowadzeniu rejestru.