§ 3. - Rejestr wyborców oraz tryb przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.42.388

Akt utracił moc
Wersja od: 2 kwietnia 2009 r.
§  3. 
1. 
Rejestr wyborców jest prowadzony:
1)
w systemie informatycznym lub
2)
w formie kartoteki

- w zależności od sposobu prowadzenia ewidencji ludności w danej gminie.

2. 
Rejestr wyborców prowadzony w formie kartoteki stanowią w części A:
1)
zbiór indywidualnych kart osobowych mieszkańców, założonych i prowadzonych na podstawie przepisów o ewidencji ludności, dotyczących mieszkańców, którzy ukończyli 18 lat i są zameldowani na obszarze gminy na pobyt stały;
2)
zbiór kart dodatkowych rejestru wyborców w kolorze zielonym, założonych na podstawie decyzji wójta lub burmistrza (prezydenta miasta), wydanej w trybie art. 13 ust. 1 ustawy, o wpisaniu do rejestru wyborców w miejscu stałego zamieszkania osób:
a)
stale zamieszkałych na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały,
b)
nigdzie niezamieszkałych, stale przebywających na obszarze gminy,
c)
zamieszkałych na obszarze gminy pod innym adresem niż adres ich zameldowania na pobyt stały.
3. 
Rejestr wyborców prowadzony w formie kartoteki stanowi w części B zbiór kart rejestru wyborców w kolorze niebieskim, założonych na podstawie wniosków, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2. W przypadku obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej niebędących obywatelami polskimi, zameldowanych na obszarze gminy na pobyt stały, karty te dołącza się do indywidualnych kart osobowych mieszkańców.
4. 
W części A i B rejestru wyborców, odpowiednio do kart osób zameldowanych na pobyt stały w danej gminie:
1)
co do których otrzymano zawiadomienie o pozbawieniu prawa wybierania albo informację o pozbawieniu prawa wybierania na podstawie przepisów odpowiedniego państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
2)
wpisanych do rejestru wyborców w innej gminie,
3)
wpisanych do rejestru wyborców w tej samej gminie, ale zamieszkałych pod innym adresem niż adres ich zameldowania na pobyt stały,

dołącza się kartę dodatkową rejestru wyborców w kolorze różowym, założoną po otrzymaniu odpowiednio: zawiadomienia, o którym mowa w art. 13 ust. 2 lub art. 14 ust. 1 ustawy, albo informacji o pozbawieniu prawa wybierania w państwie członkowskim Unii Europejskiej, przekazanej przez właściwy organ tego państwa.

5. 
Po ustaniu przyczyn uzasadniających założenie kart dodatkowych rejestru wyborców dokumenty stanowiące podstawę ich założenia są opatrywane odpowiednią adnotacją i włączane do odrębnego zbioru przejściowego. Dokumenty te przechowuje się przez okres 1 roku od daty ich wyłączenia.
6. 
W przypadku gdy rejestr wyborców jest prowadzony w systemie informatycznym, uwzględnia się w nim informacje zawarte na kartach dodatkowych, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i ust. 4, z tym że karty te, jak również dokumenty stanowiące podstawę ich założenia, są przechowywane. Przepis ust. 5 stosuje się.
7. 
Wzór karty dla części B rejestru wyborców stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
8. 
Wzór karty dodatkowej rejestru wyborców stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
9. 
Wzór wniosku o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców w części A stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia.
10. 
Wzór wniosku o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców w części B stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia.
11. 
Wzór pisemnej deklaracji zawierającej informacje niezbędne do dopisania do rejestru wyborców obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej niebędących obywatelami polskimi stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia.