Rejestr instytutów Polskiej Akademii Nauk.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1998.124.811
Akt utracił moc Wersja od: 30 września 1998 r.
ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 15 września 1998 r.
w sprawie rejestru instytutów Polskiej Akademii Nauk.
Na podstawie art. 47 ust. 5 ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469 i Nr 141, poz. 943) zarządza się, co następuje:
Polska Akademia Nauk, zwana dalej "Akademią", prowadzi rejestr instytutów Akademii, zwany dalej "rejestrem".
Dla każdego instytutu Akademii, zwanego dalej "instytutem", zakłada się osobną księgę rejestrową.
1.
Księga rejestrowa składa się z czterech działów, do których wpisuje się w odrębnych rubrykach dane wymienione w ust. 2-5.2.
Dział pierwszy "Oznaczenie instytutu" zawiera:1)
numer kolejny wpisu,2)
pełną i skróconą nazwę instytutu oraz jego siedzibę i adres,3)
wzmiankę o złożeniu do rejestru statutu oraz dokumentów o utworzeniu instytutu wymaganych na podstawie ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469 i Nr 141, poz. 943),4)
przedmiot działania instytutu,5)
uwagi.3.
Dział drugi "Organizacja instytutu" zawiera:1)
numer kolejny wpisu,2)
imiona i nazwiska: dyrektora instytutu i jego zastępców oraz osób mających pełnomocnictwo ogólne,3)
imiona i nazwiska przewodniczącego rady naukowej instytutu i jego zastępców,4)
uwagi.4.
Dział trzeci "Mienie instytutu" zawiera:1)
numer kolejny wpisu,2)
wzmiankę o prawach instytutu do posiadanego mienia, o obciążeniu środków trwałych instytutu prawami rzeczowymi,3)
wzmiankę o złożeniu do rejestru sprawozdania finansowego za ostatni rok,4)
uwagi.5.
Dział czwarty "Likwidacja lub upadłość instytutu" zawiera:1)
numer kolejny wpisu,2)
wzmiankę dotyczącą likwidacji instytutu lub jego upadłości,3)
imię i nazwisko likwidatora lub syndyka masy upadłości,4)
uwagi.
Każdy wpis do księgi rejestrowej oznacza się numerami wynikającymi z kolejności wpisów oraz zaopatruje się w datę dokonania wpisu i podpis osoby prowadzącej rejestr.
Niezależnie od księgi rejestrowej prowadzi się akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru oraz dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać dane potrzebne do wypełnienia poszczególnych rubryk księgi rejestrowej. Do wniosku należy dołączyć dokumenty stanowiące podstawę wpisu.
Rozpatrując wniosek o wpis do rejestru, rejestrujący bada treść wniosku oraz zgodność z prawem treści dokumentów mających stanowić podstawę wpisu.
Dyrektor instytutu, w przypadku zaistnienia zmian podlegających wpisowi do rejestru, jest obowiązany złożyć wniosek o dokonanie tych zmian w terminie 14 dni od dnia ich zaistnienia.
W przypadku likwidacji instytutu wniosek o wpis do rejestru o wykreślenie instytutu składa likwidator w terminie 14 dni od dnia zakończenia likwidacji.
W przypadku upadłości instytutu wniosek o wpis do rejestru zgłasza syndyk w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia postanowienia o upadłości.
Decyzja Prezesa Akademii o dokonaniu wpisu do rejestru określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę rejestru, w której wpis ma być dokonany.
Decyzja Prezesa Akademii o dokonaniu wpisu do rejestru podlega natychmiastowemu wykonaniu z urzędu. Numer kolejny wpisu w księdze rejestrowej odnotowuje się na wniosku o wpis i na dokumencie stanowiącym podstawę wpisu.
Prezes Akademii wydaje decyzję o odmowie wpisu do rejestru w następujących przypadkach:
1)
niezgodności z prawem przedstawionych dokumentów mających stanowić podstawę wpisu do rejestru,2)
zgłoszenia wniosku o wpis przez osobę nieuprawnioną,3)
w razie upływu terminu uzupełnienia dokumentów, wyznaczonego przez Prezesa Akademii.
W księdze rejestrowej czyni się wzmiankę o wniesieniu skargi na decyzję o wpisie oraz o orzeczeniu sądu w tym przedmiocie.
Przepisy dotyczące wpisu do rejestru stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu z rejestru i do wprowadzenia zmian w rejestrze.
Odpisy i wyciągi z rejestru są wydawane na żądanie:
1)
organów instytutu, którego wpis dotyczy,2)
organów i wydziałów Akademii,3)
innych osób, które wykażą w tym swój interes prawny.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »