§ 2. - Regulaminy przewozu lotniczego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2013.439

Akt utracił moc
Wersja od: 9 kwietnia 2013 r.
§  2.
1.
W regulaminach podaje się informacje na temat:
1)
systemu rezerwacji, przy czym wspólnotowy przewoźnik lotniczy wskazuje miejsce udostępnienia informacji, o których mowa w art. 4 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą (Dz. Urz. UE L 204 z 26.07.2006, str. 1), zwanego dalej "rozporządzeniem (WE) nr 1107/2006";"
2)
wyposażenia statku, powietrznego, umożliwiające pasażerowi niepełnosprawnemu lub pasażerowi o ograniczonej sprawności ruchowej, o których mowa w art. 2 lit. a rozporządzenia (WE) nr 1107/2006, podjęcie decyzji co do wyboru lub rezygnacji z danego lotu;
3)
dokumentu lub dokumentów uprawniających do wejścia na pokład statku powietrznego, którym wykonywany będzie przewóz lotniczy, oraz trybu postępowania w przypadku utraty lub uszkodzenia tych dokumentów;
4)
sposobów powiadamiania pasażerów o zmianie przez przewoźnika lotniczego typu statku powietrznego lub wykonania lotu przez innego przewoźnika lotniczego, przy czym tożsamość przewoźnika lotniczego wykonującego przewóz lotniczy jest podawana zgodnie z art. 11 rozporządzenia (WE) nr 2111/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 grudnia 2005 r. w sprawie ustanowienia wspólnotowego wykazu przewoźników lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w ramach Wspólnoty i informowania pasażerów korzystających z transportu lotniczego o tożsamości przewoźnika lotniczego wykonującego przewóz oraz uchylającego art. 9 dyrektywy 2004/36/WE (Dz. Urz. UE L 344 z 27.12.2005, str. 15, z późn. zm.);
5)
sposobów powiadamiania pasażerów o zmianie godziny odlotu i przylotu lub odwołaniu lotu, którym miał być wykonany przewóz lotniczy;
6)
uprawnień pasażera związanych z przewozem lotniczym, wynikających z przepisów Unii Europejskiej, w tym dotyczących:
a)
pomocy udzielanej pasażerowi przez przewoźnika lotniczego w związku ze zmianą godziny odlotu i przylotu lub odwołaniem lotu. oraz
b)
uprawnień pasażera w przypadku niewykonania umowy przewozu lotniczego z przyczyn leżących po stronie przewoźnika lotniczego, w szczególności dotyczących zwrotu kosztów zakupu biletu

- z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającego rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (Dz. Urz. UE L 46 z 17.02.2004, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 8, str. 10, z późn. zm.);

7)
obowiązku przewoźnika lotniczego dotyczącego przekazywania uprawnionym organom państwowym danych osobowych pasażerów, jeżeli żądanie ich przekazania następuje na podstawie przepisów prawa;
8)
wymagań i procedur dotyczących odprawy pasażerskiej;
9)
wymagań i procedur dotyczących odprawy bagażu pasażera, w tym bagażu wolnego od opłat;
10)
warunków dokonywania, potwierdzania lub anulowania rezerwacji;
11)
obowiązku przewoźnika lotniczego dotyczącego wskazywania ostatecznej ceny zgodnie z art. 23 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1008/2008 z dnia 24 września 2008 r. w sprawie wspólnych zasad wykonywania przewozów lotniczych na terenie Wspólnoty (Dz. Urz. UE L 293 z 31.10.2008, str. 3);
12)
dodatkowych opłat lub ulg;
13)
przepisów o charakterze porządkowym dotyczących sposobu postępowania przewoźnika lotniczego wobec pasażerów, których zachowanie zagraża bezpieczeństwu lub narusza porządek na pokładzie statku powietrznego, oraz o uprawnieniach przewoźnika lotniczego do dochodzenia roszczeń wobec pasażera, który wyrządził szkodę innemu pasażerowi lub przewoźnikowi lotniczemu;
14)
wymagań i procedur dotyczących odbioru bagażu;
15)
konsekwencji dla pasażera związanych z naruszaniem przez niego wymagań i procedur dotyczących odprawy pasażerskiej;
16)
odpowiedzialności przewoźnika lotniczego oraz trybu wszczęcia postępowania w sprawach dotyczących odszkodowań z tytułu śmierci, uszczerbku na zdrowiu oraz utraty lub uszkodzenia bagażu pasażera;
17)
warunków unieważnienia, odstąpienia oraz wypowiedzenia zawartej umowy na przewóz lotniczy;
18)
świadczenia przez przewoźnika lotniczego dodatkowych usług;
19)
listy przedmiotów zabronionych do przewozu lotniczego, w tym listy towarów niebezpiecznych, o których mowa w Załączniku 18 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212 i 214, z późn. zm.3));
20)
procedur dotyczących akceptacji i przyjęcia towaru do przewozu lotniczego oraz jego odbioru;
21)
procedur i warunków dotyczących akceptacji i przyjęcia zwierząt do przewozu lotniczego;
22)
przerw w podróży.
2.
Regulaminy mogą zawierać także inne zapisy, w szczególności definicje pojęć, terminów i skrótów w nich użytych.