Rozdział 1 - Wewnętrzna organizacja powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury - Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2007.169.1189

Akt utracił moc
Wersja od: 30 listopada 2009 r.

Rozdział  1

Wewnętrzna organizacja powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury

Przepisy ogólne

§  9.
1.
Wewnętrzną strukturę organizacyjną powszechnej jednostki organizacyjnej prokuratury, zwanej dalej "jednostką", ustala kierownik tej jednostki według zasad określonych w niniejszym rozporządzeniu.
2.
Kierownik jednostki ustalając wewnętrzną strukturę organizacyjną jednostki określa, ze wskazaniem zakresu i rodzaju wykonywanych zadań, komórki organizacyjne oraz zakres sprawowanego nad nimi nadzoru przez przełożonego i zwierzchników.
3.
Wewnętrzną strukturę organizacyjną jednostki ustala się w uzgodnieniu z kierownikiem jednostki nadrzędnej.
§  10.
1.
Prokuratorzy wykonują samodzielnie zlecone im czynności na stanowiskach pracy lub samodzielnych stanowiskach pracy, których zakres ustala się rzeczowo lub terytorialnie.
2.
Łączenie stanowisk pracy w komórki organizacyjne jest wskazane wtedy, gdy liczba wpływających spraw przekracza możliwości sprawowania bezpośredniego nadzoru nad poszczególnymi stanowiskami pracy przez kierownika jednostki i jego zastępcę.
3.
Komórki organizacyjne jednostki tworzy się wtedy, gdy liczba spraw przewidywanych do załatwienia uzasadnia zatrudnienie w niej co najmniej trzech prokuratorów, w przypadku wydziału w prokuraturze apelacyjnej i okręgowej - czterech prokuratorów, a w odniesieniu do funkcjonalnych komórek organizacyjnych - odpowiednio trzech lub czterech pracowników.
§  11.
Odpis zarządzenia określającego wewnętrzną strukturę organizacyjną jednostki przesyła do wiadomości:
1)
prokurator apelacyjny zarządzenia o strukturze organizacyjnej prokuratury apelacyjnej i podległych prokuratur okręgowych - Prokuraturze Krajowej;
2)
prokurator okręgowy - prokuratorowi apelacyjnemu;
3)
prokurator rejonowy - prokuratorowi okręgowemu.

Struktura organizacyjna Prokuratury Krajowej

§  12. 2
W skład Prokuratury Krajowej wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Biuro Prokuratora Krajowego;
2)
Biuro Spraw Konstytucyjnych;
3)
Biuro Postępowania Przygotowawczego;
4)
Biuro do Spraw Przestępczości Zorganizowanej;
5)
Biuro Postępowania Sądowego;
6)
Biuro Obrotu Prawnego z Zagranicą;
7)
Biuro Kadr;
8)
Biuro Administracyjno-Finansowe.
§  13. 3
 
1.
Do podstawowych zadań Biura Prokuratora Krajowego należy:
1)
opracowywanie programów dotyczących podstawowych kierunków działania prokuratury oraz sprawozdań i informacji z ich wykonania;
2)
przygotowywanie informacji o charakterze ogólnym dla Sejmu, Senatu, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Rady Ministrów i innych organów w zakresie działania prokuratury, z uwzględnieniem materiałów przedstawionych przez inne biura;
3)
współdziałanie z organami państwowymi, państwowymi jednostkami organizacyjnymi i organizacjami społecznymi w zapobieganiu przestępczości oraz innym naruszeniom prawa;
4)
koordynowanie działalności biur Prokuratury Krajowej w zakresie realizacji zadań wspólnych oraz zadań wynikających z informatyzacji prokuratury;
5)
opracowywanie materiałów analitycznych i uogólniających dotyczących stanu przestępczości i praktyki jednostek;
6)
opracowywanie rozwiązań organizacyjnych określających funkcjonowanie jednostek;
7)
podejmowanie działań w zakresie usprawniania i doskonalenia organizacji oraz metod pracy jednostek;
8)
prowadzenie działalności wizytacyjno-lustracyjnej w jednostkach;
9)
organizowanie posiedzeń Rady Prokuratorów przy Prokuratorze Generalnym;
10)
współdziałanie z Departamentem Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości w zakresie:
a)
inicjowania i wdrażania nowych technik informatycznych w jednostkach,
b)
wdrażania systemu informatycznego prokuratury,
c)
projektowania aktów normatywnych związanych z funkcjonowaniem ogólnopolskich systemów informatycznych w jednostkach, a także współpracy z instytucjami zewnętrznymi w zakresie dostępu prokuratur do prowadzonych i projektowanych baz danych;
11)
wykonywanie zadań związanych z administrowaniem przez Prokuratora Krajowego danymi przetwarzanymi w ogólnopolskich systemach informatycznych prokuratur, w tym określanie zasad użytkowania systemów oraz prowadzenie odpowiednich rejestrów i dokonywanie analiz;
12)
wykonywanie zadań określonych w przepisach o odpowiedzialności dyscyplinarnej prokuratorów;
13)
wykonywanie czynności związanych z realizacją zadań Prokuratora Krajowego;
14)
koordynowanie zadań związanych z przygotowywaniem i opiniowaniem projektów aktów prawnych oraz rozstrzyganie kwestii prawnych;
15)
rozpoznawanie skarg i wniosków dotyczących działalności jednostek;
16)
współpraca ze środkami masowego przekazu;
17)
koordynowanie pracy rzeczników prasowych prokuratur apelacyjnych i okręgowych;
18)
udostępnianie informacji publicznej w zakresie właściwości Biura Prokuratora Krajowego, opracowywanie projektów decyzji w tym przedmiocie oraz projektów decyzji odwoławczych, a także koordynowanie zadań związanych z udostępnianiem informacji publicznej w zakresie kompetencji pozostałych biur Prokuratury Krajowej;
19)
dokonywanie analiz obciążenia pracą prokuratorów i urzędników oraz innych pracowników prokuratury, a także analiz dotyczących równomierności ich rozmieszczenia i wykorzystania w jednostkach;
20)
sprawozdawczość i statystyka z zakresu działalności jednostek;
21)
nadzór nad biurowością i pracą sekretariatu Prokuratury Krajowej;
22)
ochrona informacji niejawnych związanych z zakresem działania Prokuratury Krajowej.
2.
W skład Biura Prokuratora Krajowego wchodzą:
1)
Wydział Organizacji Pracy Prokuratur, Wizytacji i Lustracji;
2)
Wydział do Spraw Informatyzacji i Analiz;
3)
Zespół Prezydialny;
4)
Zespół Kwestii Prawnych;
5)
Zespół Skarg i Wniosków;
6)
Zespół Prasowy;
7)
Zespół do Spraw Sprawozdawczości i Statystyki;
8)
Rzecznik Dyscyplinarny Prokuratora Generalnego;
9)
Rzecznik Prasowy Prokuratury Krajowej;
10)
Kancelaria Tajna.
3.
Kancelaria Tajna podlega bezpośrednio Pełnomocnikowi do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych w Ministerstwie Sprawiedliwości w zakresie określonym w ustawie z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631, z późn. zm.), a w pozostałym zakresie - Dyrektorowi Biura Prokuratora Krajowego.
§  14.
Do podstawowych zadań Biura Spraw Konstytucyjnych należy:
1)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez Prokuratora Generalnego jego konstytucyjnych uprawnień do inicjowania kontroli konstytucyjności aktów normatywnych, w tym:
a)
rozpatrywanie i załatwianie próśb obywateli oraz instytucji o wystąpienie do Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zbadania konstytucyjności danego aktu normatywnego albo konkretnego przepisu,
b)
przygotowywanie projektów wniosków Prokuratora Generalnego do Trybunału Konstytucyjnego w przedmiocie konstytucyjności aktów normatywnych w sprawach zgłaszanych przez obywateli lub inne podmioty zewnętrzne albo z własnej inicjatywy (na podstawie analizy obowiązujących aktów normatywnych);
2)
podejmowanie działań związanych z wykonywaniem wynikających z ustawy z dnia 1 sierpnia 1997 r. o Trybunale Konstytucyjnym (Dz. U. Nr 102, poz. 643, z późn. zm.3)) obowiązków i uprawnień procesowych Prokuratora Generalnego jako uczestnika postępowania we wszystkich sprawach rozpoznawanych przez Trybunał Konstytucyjny, w tym:
a)
przygotowywanie projektów stanowisk Prokuratora Generalnego do Trybunału Konstytucyjnego w sprawach konstytucyjności aktów normatywnych wszczętych na wniosek lub w związku z pytaniem prawnym innego podmiotu oraz w sprawach skarg konstytucyjnych,
b)
przygotowywanie projektów stanowisk Prokuratora Generalnego w sprawach sporów kompetencyjnych pomiędzy centralnymi konstytucyjnymi organami państwa;
3)
zapewnienie udziału prokuratorów Prokuratury Krajowej w rozprawach przed Trybunałem Konstytucyjnym, w których, z mocy odrębnych przepisów nie jest wymagany osobisty udział Prokuratora Generalnego lub jego zastępcy;
4)
analiza wydawanych przez Trybunał Konstytucyjny orzeczeń oraz przedstawianie Prokuratorowi Generalnemu informacji w tym zakresie i wniosków wypływających z orzecznictwa Trybunału dla pracy resortu sprawiedliwości;
5)
przygotowywanie dla potrzeb członków kierownictwa Ministerstwa Sprawiedliwości opinii oraz innych opracowań dotyczących problematyki konstytucyjności aktów normatywnych innych aktów prawnych, a także problematyki funkcjonowania Trybunału Konstytucyjnego i konstytucyjnych aspektów funkcjonowania resortu sprawiedliwości;
6)
przygotowywanie opinii dotyczących konstytucyjności projektowanych aktów normatywnych, skierowanych do Prokuratury Krajowej w razie zgłoszenia wątpliwości lub sformułowania zastrzeżeń przez inne komórki organizacyjne Ministerstwa Sprawiedliwości.
§  15.
Do podstawowych zadań Biura Postępowania Przygotowawczego, z wyłączeniem spraw dotyczących zwalczania przestępczości zorganizowanej, należy:
1)
sprawowanie nadzoru procesowego związanego z realizacją uprawnień Prokuratora Generalnego w postępowaniu przygotowawczym;
2)
koordynowanie nadzoru służbowego nad postępowaniem przygotowawczym, sprawowanego przez prokuratury apelacyjne i okręgowe oraz sprawowanie zwierzchniego nadzoru służbowego nad wybranymi postępowaniami przygotowawczymi prowadzonymi przez jednostki;
3)
koordynowanie działalności w zakresie ścigania przestępstw, prowadzonej przez inne organy państwowe;
4)
kształtowanie praktyki w zakresie zwalczania przestępczości na podstawie badań akt, analiz informacji przekazywanych przez prokuratury apelacyjne i okręgowe oraz innych ustaleń Biura Postępowania Przygotowawczego;
5)
administrowanie lokalnymi systemami informatycznymi Biura Postępowania Przygotowawczego wspomagającymi zwalczanie przestępczości oraz prowadzenie analiz z wykorzystaniem danych zawartych w systemach ogólnopolskich w zakresie posiadanych uprawnień.
§  16.
1.
Do podstawowych zadań Biura do Spraw Przestępczości Zorganizowanej należy:
1) 4
koordynowanie postępowań przygotowawczych prowadzonych przez Wydziały do spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji prokuratur apelacyjnych i inne powszechne jednostki organizacyjne prokuratury w sprawach o przestępstwa:
a)
o charakterze terrorystycznym,
b)
noszące cechy zorganizowanej przestępczości,
c) 5
korupcji w organach władzy ustawodawczej, organach administracji rządowej, samorządowej, wymiaru sprawiedliwości, ścigania i kontroli,
d) 6
inne, które ze względu na wagę sprawy, na podstawie polecenia Prokuratora Krajowego, zostały przekazane do prowadzenia w Wydziałach do spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji prokuratur apelacyjnych;
2) 7
(uchylony);
3)
zbieranie i analizowanie informacji oraz materiałów dotyczących przestępczości zorganizowanej, a także opracowywanie na ich podstawie ocen dotyczących kierunków i dynamiki tej przestępczości;
4)
koordynowanie działalności prokuratury i innych organów państwowych w zakresie ścigania przestępczości zorganizowanej i zwalczania terroryzmu, ściganie przestępczości zorganizowanej, korupcji, prania pieniędzy, handlu ludźmi, produkcji oraz obrotu środkami odurzającymi i psychotropowymi;
5)
współpraca międzynarodowa w zakresie opracowywania strategii zwalczania międzynarodowej przestępczości zorganizowanej oraz ścigania jej sprawców, współdziałanie z polskim przedstawicielem w Eurojust w zakresie działań prokuratury oraz z przedstawicielami innych organizacji międzynarodowych i ponadnarodowych działających na podstawie umów międzynarodowych ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską w zakresie zwalczania przestępczości zorganizowanej i terroryzmu;
6) 8
(uchylony);
7)
sprawowanie zwierzchniego nadzoru służbowego w sprawach wskazanych przez Prokuratora Generalnego lub Prokuratora Krajowego;
8) 9
wykonywanie czynności związanych ze sprawowaniem nadzoru procesowego oraz związanych z realizacją uprawnień przez Prokuratora Generalnego w postępowaniu przygotowawczym;
9)
administrowanie lokalnymi systemami informatycznymi prokuratury wspomagającymi zwalczanie terroryzmu, przestępczości zorganizowanej, korupcji, prania pieniędzy, handlu ludźmi, produkcji oraz obrotu środkami odurzającymi i psychotropowymi;
10)
analiza kryminalna w sprawach należących do zakresu działania Biura do Spraw Przestępczości Zorganizowanej;
11)
kształtowanie praktyki ścigania na podstawie prowadzonych analiz i badań w zakresie właściwości Biura do Spraw Przestępczości Zorganizowanej;
12)
opiniowanie wniosków kierowanych do Prokuratora Krajowego o wyrażenie zgody na wystąpienie do sądu o dopuszczenie dowodu z zeznań świadka koronnego;
13)
wykonywanie zadań na podstawie odrębnych przepisów dotyczących realizacji kompetencji Prokuratora Generalnego w zakresie kontroli operacyjnej i innych czynności operacyjno-rozpoznawczych dokonywanych przez uprawnione organy;
14) 10
(uchylony).
2. 11
(uchylony).
3.
W skład Biura do Spraw Przestępczości Zorganizowanej wchodzą:
1-11) 12
(uchylone);
12)
Zespół Koordynacji Postępowań Przygotowawczych, Analiz i Informatyki;
13)
Zespół Współpracy Międzynarodowej;
14)
Zespół Kontroli Działań Operacyjnych Organów Ścigania.
§  17.
1.
Do podstawowych zadań Biura Postępowania Sądowego należy:
1)
oddziaływanie na praktykę oskarżycielską jednostek w szczególności przez opracowywanie wyników badań problematyki kasacyjnej i kierowanie pism instrukcyjnych do prokuratur apelacyjnych;
2)
opracowywanie opinii prawnych w zakresie postępowania sądowego;
3)
udział w postępowaniu przed Sądem Najwyższym, udział w posiedzeniu składu siedmiu sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego, udział w posiedzeniu Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawie, w której skargę kasacyjną wniósł prokurator Prokuratury Krajowej lub strona, jeżeli w postępowaniu przed sądem pierwszej instancji brał udział prokurator oraz udział w postępowaniu przed wojewódzkim sądem administracyjnym w sprawie, w której skargę wniósł prokurator Prokuratury Krajowej oraz w sprawie dotyczącej decyzji wydanej w postępowaniu administracyjnym, w którym udział zgłosił prokurator Prokuratury Krajowej;
4)
opracowywanie projektów wniosków Prokuratora Generalnego do Sądu Najwyższego i do Naczelnego Sądu Administracyjnego o podejmowanie uchwał mających na celu wyjaśnienie przepisów prawnych, których stosowanie wywołało rozbieżności w orzecznictwie oraz opracowywanie wniosków zawierających propozycje rozstrzygnięć zagadnień prawnych w sprawach nadesłanych przez Sąd Najwyższy i Naczelny Sąd Administracyjny;
5)
opracowywanie projektów stanowisk w sprawach cywilnych, w których Sąd Najwyższy zobowiązał Prokuratora Generalnego do zajęcia na piśmie stanowiska co do skargi kasacyjnej wniesionej przez stronę i odpowiedzi na skargę;
6)
rozpoznawanie wniosków prokuratorów o wniesienie kasacji w sprawach karnych i opracowywanie w tych sprawach projektów kasacji Prokuratora Generalnego lub pism uzasadniających decyzje o odmowie wniesienia kasacji;
7)
udział w posiedzeniach Sądu Najwyższego w składach zwykłych i powiększonych dotyczących zagadnień prawnych w sprawach karnych i cywilnych oraz w posiedzeniach Naczelnego Sądu Administracyjnego rozpoznającego zagadnienia prawne;
8)
opracowywanie projektów sprzeciwów od decyzji wydanych przez ministrów, skarg do wojewódzkiego sądu administracyjnego na decyzje nieuwzględniające sprzeciwu Prokuratora Generalnego, skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego od orzeczeń wojewódzkiego sądu administracyjnego w tej kategorii spraw oraz innych środków prawnych zastrzeżonych do kompetencji Prokuratora Generalnego;
9)
rozpatrywanie skarg kwestionujących stanowisko prokuratur apelacyjnych zajmowane w sprawach przed sądami administracyjnymi i związanych z udziałem prokuratora w postępowaniu administracyjnym;
10)
udzielanie pomocy instruktażowej prokuratorom apelacyjnym;
11)
prowadzenie spraw związanych z postępowaniem o ułaskawienie;
12)
opracowywanie projektów kasacji od orzeczeń sądów powszechnych w sprawach karnych i nieletnich rozpoznawanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks postępowania karnego (Dz. U. Nr 89, poz. 555, z późn. zm.4)), zwanego dalej "kpk";
13)
koordynowanie spraw związanych z udziałem prokuratora w postępowaniu wykonawczym;
14)
współdziałanie z Centralnym Zarządem Służby Więziennej i innymi właściwymi organami w zakresie udziału prokuratora w postępowaniu wykonawczym;
15)
rozpatrywanie skarg i wniosków związanych z postępowaniem sądowym w zakresie kompetencji Biura Postępowania Sądowego;
16)
administrowanie lokalnymi systemami informatycznymi biura oraz prowadzenie analiz z wykorzystaniem danych zawartych w systemach ogólnopolskich w zakresie posiadanych uprawnień.
2.
W skład Biura Postępowania Sądowego wchodzą:
1)
Wydział do Spraw Ułaskawień;
2)
Zespół Postępowania Sądowego w Sprawach Karnych;
3)
Zespół Kasacji;
4)
Zespół do Spraw Cywilnych i Administracyjnych.
§  18.
1.
Do podstawowych zadań Biura Obrotu Prawnego z Zagranicą należy:
1)
analiza formalna, ekspedycja i nadzorowanie realizacji kierowanych za granicę wniosków o pomoc prawną w sprawach karnych prowadzonych w jednostkach i w innych uprawnionych organach;
2)
nadzorowanie i koordynacja realizacji wniosków o pomoc prawną kierowanych bezpośrednio do organów państw obcych i nadzór nad realizacją wniosków o pomoc prawną nadsyłanych do Rzeczypospolitej Polskiej z zagranicy;
3)
nadzorowanie i koordynacja działań podejmowanych przez jednostki w zakresie realizacji i wdrażania procedur związanych z europejskimi nakazami aresztowania;
4)
nadzorowanie postępowań ekstradycyjnych realizowanych w Rzeczypospolitej Polskiej, przygotowywanie projektów decyzji ekstradycyjnych Ministra Sprawiedliwości oraz ekspediowanie wniosków ekstradycyjnych i monitorowanie postępowań wszczynanych w tych sprawach za granicą;
5)
współpraca z organami Rady Europy i Unii Europejskiej w zakresie zwalczania przestępczości, w tym sporządzanie opinii, sprawozdań i innych opracowań w związku z inicjatywą legislacyjną tych organów;
6)
koordynacja i nadzór formalnoprawny czynności związanych z tworzeniem i funkcjonowaniem międzynarodowych zespołów śledczych;
7)
współpraca z Europejskim Urzędem do Zwalczania Przestępstw Finansowych na szkodę Unii Europejskiej (OLAF), z wyłączeniem zwalczania przestępczości zorganizowanej.
2.
W skład Biura Obrotu Prawnego z Zagranicą wchodzą:
1)
Zespół Koordynacji Obrotu Prawnego z Zagranicą;
2)
Zespół Koordynacji Obrotu Prawnego z Zagranicą w Sprawach Przestępczości Zorganizowanej;
3)
Samodzielne Stanowisko do Spraw Protokolarnych;
4)
Samodzielne Stanowisko do Spraw Kontaktów z Organami Rady Europy i Unii Europejskiej.
§  18a. 13
 
1.
Do podstawowych zadań Biura Kadr należy:
1)
realizacja zadań związanych z problematyką zatrudniania i wynagradzania prokuratorów oraz problematyką uposażeń prokuratorów w stanie spoczynku i uposażeń rodzinnych, w tym prowadzenie dokumentacji osobowej;
2)
prowadzenie spraw osobowych prokuratorów, asesorów prokuratorskich i asystentów prokuratora w jednostkach, prokuratorów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin pobierających uposażenie rodzinne, w tym prowadzenie dokumentacji osobowej;
3)
przygotowywanie decyzji Prokuratora Generalnego związanych z powoływaniem i odwoływaniem z funkcji w jednostkach, z zastrzeżeniem art. 13 ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1985 r. o prokuraturze;
4)
obsługa nominacji prokuratorskich;
5)
wykonywanie czynności związanych z realizacją uprawnień Prokuratora Generalnego wynikających z przepisów o odpowiedzialności dyscyplinarnej prokuratorów;
6)
wykonywanie zadań związanych z realizacją ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 63, poz. 425, z późn. zm.);
7)
przygotowywanie projektów decyzji kadrowych dotyczących prokuratorów Instytutu Pamięci Narodowej - Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, zastrzeżonych do kompetencji Prokuratora Generalnego, wynikających z ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o Instytucie Pamięci Narodowej - Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu (Dz. U. z 2007 r. Nr 63, poz. 424, z późn. zm.);
8)
przygotowywanie projektów decyzji kadrowych dotyczących prokuratorów wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury, zastrzeżonych do kompetencji Prokuratora Generalnego, wynikających z art. 11-13, 16, 50, 62a i 65a ustawy z dnia 20 czerwca 1985 r. o prokuraturze;
9)
wykonywanie czynności związanych z nadawaniem orderów i odznaczeń państwowych oraz resortowych prokuratorom i pozostałym pracownikom jednostek;
10)
rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących spraw osobowych pracowników jednostek;
11)
zapewnienie przestrzegania dyscypliny pracy prokuratorów i urzędników Prokuratury Krajowej;
12)
badanie akt osobowych prokuratorów w stanie spoczynku oraz analiza wszelkich zasobów archiwalnych i przygotowywanie projektów decyzji Prokuratora Generalnego związanych z realizacją art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 17 grudnia 1997 r. o zmianie ustawy - Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 1998 r. Nr 98, poz. 607 oraz z 2001 r. Nr 98, poz. 1070);
13)
opracowywanie materiałów do projektu i układu wykonawczego budżetu resortu sprawiedliwości w zakresie uposażeń i świadczeń prokuratorów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin pobierających uposażenie rodzinne;
14)
opracowywanie analiz, informacji i sprawozdań w zakresie liczby prokuratorów, w zależności od stażu pracy, niezbędnych do wyliczenia wynagrodzeń w poszczególnych stawkach wynagrodzenia oraz uposażeń prokuratorów w stanie spoczynku i uposażeń rodzinnych;
15)
opiniowanie i przygotowywanie projektów aktów prawnych pozostających w zakresie właściwości rzeczowej Biura Kadr dotyczących prokuratorów i pracowników jednostek;
16)
dokonywanie analiz zatrudnienia pracowników jednostek oraz ich rozmieszczenia i wykorzystania w poszczególnych jednostkach;
17)
prowadzenie spraw osobowych urzędników i innych pracowników prokuratury w Prokuraturze Krajowej, w tym prowadzenie dokumentacji osobowej;
18)
przygotowywanie decyzji o delegowaniu prokuratorów do wykonywania czynności w Ministerstwie Sprawiedliwości, Prokuraturze Krajowej oraz Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury oraz do innych jednostek podległych Ministrowi Sprawiedliwości lub przez niego nadzorowanych;
19)
rozpatrywanie wniosków oraz przygotowywanie decyzji o udzieleniu prokuratorom płatnego urlopu dla poratowania zdrowia;
20)
sporządzanie projektów decyzji płacowych w związku z przyznaniem lub zmianą dodatków funkcyjnego i specjalnego oraz spowodowanych nabyciem prawa do stawki awansowej lub nagrody jubileuszowej;
21)
przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie oraz zapytania Rzecznika Praw Obywatelskich w sprawach pozostających w zakresie właściwości rzeczowej biura.
2.
W skład Biura Kadr wchodzą:
1)
Wydział Spraw Osobowych Prokuratorów;
2)
Zespół do Spraw Prokuratorów w Stanie Spoczynku;
3)
Zespół do Spraw Osobowych Pracowników Prokuratury.
§  18b. 14
 
1.
Do podstawowych zadań Biura Administracyjno-Finansowego należy:
1)
opracowywanie projektu planu finansowego i planu finansowego Prokuratury Krajowej w granicach środków ustalonych dla Prokuratury Krajowej w projekcie planu finansowego i w planie finansowym Ministerstwa Sprawiedliwości;
2)
współdziałanie z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Sprawiedliwości w wykonywaniu zadań i funkcji dysponenta głównego właściwej części budżetu państwa, w szczególności w zakresie:
a)
opracowywania szczegółowego planu dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń, i planów zatrudnienia osób objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń oraz planów etatów pracowników nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń;
b)
przekazywania podległym jednostkom prokuratury informacji o wysokości dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń, i planów zatrudnienia osób objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń oraz informacji o liczbie etatów pracowników nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń w celu sporządzenia projektów planów, i planów finansowych zgodnie z projektem ustawy budżetowej, a następnie z ustawą budżetową po jej ogłoszeniu, w terminach określonych ustawą o finansach publicznych;
c)
sprawowania nadzoru i kontroli nad całością gospodarki finansowej podległych jednostek, realizacji zadań finansowanych z budżetu państwa oraz sporządzania ocen dotyczących wykonywania zadań oraz dochodów i wydatków przez podległe jednostki i podejmowania, w razie potrzeby, działań zmierzających do prawidłowego wykonania budżetu;
d)
wykonywania nadzoru nad gospodarką finansową podległych jednostek i sygnalizowania potrzeb w zakresie przeprowadzenia kontroli ich działalności przez właściwe komórki organizacyjne;
e)
planowania, finansowania i nadzorowania inwestycji;
f)
rozpatrywania wniosków podległych jednostek oraz przygotowywania stanowiska dla Prokuratora Generalnego w sprawach dotyczących gospodarowania mieniem podległych jednostek, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, z późn. zm.);
g)
prowadzenia spraw związanych z zapewnieniem ochrony przeciwpożarowej w Prokuraturze Krajowej oraz nadzoru nad zapewnieniem takiej ochrony w podległych jednostkach;
h)
opracowywania i przedkładania ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych projektu budżetu w układzie zadaniowym wraz z uzasadnieniem;
i)
monitorowania wykonania wydatków w układzie zadaniowym i sporządzania informacji w tym zakresie;
j)
wprowadzania danych do Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR przez dysponenta głównego właściwej części budżetu państwa i dysponentów II i III stopnia oraz nadzoru nad wprowadzaniem danych przez dysponentów;
k)
obsługi Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR w zakresie dotyczącym zapotrzebowań i przekazywania środków budżetowych, rocznych harmonogramów wydatków, projektów i planów dochodów i wydatków, decyzji budżetowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu i sprawozdań finansowych;
3)
współdziałanie z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Sprawiedliwości w zakresie:
a)
przejmowania obowiązków związanych z finansowaniem zadań budżetowych oraz prowadzeniem obsługi finansowo-księgowej Prokuratury Krajowej;
b)
przejmowania obowiązków związanych z opracowywaniem planu zamówień publicznych, prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w tym udział w pracach komisji przetargowych, we współpracy z komórkami organizacyjnymi zgłaszającymi potrzebę dokonania zamówienia;
c)
realizacji wniosków prokuratorów o przyznanie środków na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych;
d)
prowadzenia ewidencji rzeczowych składników majątkowych przekazanych Prokuraturze Krajowej oraz gospodarki nimi w sposób określony w odrębnych przepisach;
e)
prowadzenia spraw związanych z zaopatrzeniem Prokuratury Krajowej w materiały i wyposażeniem, w tym z zakupem sprzętu, materiałów i wyposażenia biurowego, oraz usług z zakresu obsługi administracyjno-gospodarczej;
f)
prowadzenia spraw związanych z tworzeniem i administrowaniem funduszem świadczeń socjalnych w Prokuraturze Krajowej;
g)
prowadzenia spraw związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i higieny pracy w Prokuraturze Krajowej.
2.
W skład Biura Administracyjno-Finansowego wchodzą:
1)
Wydział Administracyjny;
2)
Wydział Finansów.

Struktura organizacyjna prokuratury apelacyjnej i prokuratury okręgowej

§  19.
W skład prokuratury apelacyjnej mogą wchodzić następujące komórki organizacyjne:
1)
Wydział I Organizacyjny;
2)
Wydział II Postępowania Sądowego;
3)
Wydział III Budżetowo-Administracyjny;
4)
Wydział IV lub Samodzielny Dział do Spraw Informatyzacji i Analiz;
4a) 15
Wydział V do spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji;
5)
Samodzielny Dział do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
§  20.
1.
Do podstawowych zadań Wydziału I Organizacyjnego należą sprawy:
1)
organizacyjne i kadrowe;
2)
przygotowywania posiedzeń zgromadzenia prokuratorów i kolegium prokuratury apelacyjnej;
3)
wizytacji i lustracji prokuratur okręgowych i rejonowych oraz koordynacji działań w tym zakresie, a także innych o charakterze kontrolnym i analitycznym w sferze postępowania karnego i działalności pozakarnej w okręgu prokuratury apelacyjnej;
4)
szkoleń prokuratorów, aplikantów i urzędników;
5)
działalności rzecznika dyscyplinarnego;
6)
sprawozdawczości i statystyki;
7)
skarg i wniosków;
8)
kontaktów z prasą;
9)
udostępniania informacji publicznej;
10)
nadzoru nad biurowością i pracą sekretariatu.
2.
Do zadań Wydziału I Organizacyjnego należy również:
1)
sprawowanie zwierzchniego nadzoru służbowego zleconego przez prokuratora apelacyjnego nad śledztwami i dochodzeniami prowadzonymi w prokuraturach okręgowych;
2)
sprawowanie, w szczególnie uzasadnionych przypadkach zwierzchniego nadzoru służbowego nad śledztwami i dochodzeniami prowadzonymi w prokuraturach rejonowych;
3)
sprawowanie nadzoru instancyjnego w zakresie środków odwoławczych rozpoznawanych przez prokuratora nadrzędnego;
4)
rozstrzyganie sporów kompetencyjnych.
3.
W ramach Wydziału I Organizacyjnego może być utworzony dział nadzoru do realizacji zadań, o których mowa w ust. 2.
§  21.
Do podstawowych zadań Wydziału II Postępowania Sądowego należą sprawy:
1)
udziału prokuratorów w postępowaniu odwoławczym przed sądem apelacyjnym w sprawach karnych;
2)
udziału prokuratorów w postępowaniu odwoławczym przed sądem apelacyjnym w sprawach cywilnych, ze stosunku pracy, ubezpieczeń społecznych i gospodarczych;
3)
udziału prokuratorów w postępowaniu przed sądami administracyjnymi;
4)
nadzoru nad udziałem prokuratorów prokuratur okręgowych i rejonowych w postępowaniu przed sądem i innymi organami;
5)
prowadzenia kartoteki orzecznictwa sądu apelacyjnego.
§  22.
1. 16
Do zadań Wydziału III Budżetowo-Administracyjnego należą sprawy związane w szczególności z wykonywaniem budżetu prokuratury apelacyjnej i podległych jej w tym zakresie jednostek, w tym:
1)
finansowo-księgowe;
2)
zamówień publicznych;
3)
administracyjno-gospodarcze;
4)
socjalno-bytowe.
2. 17
(uchylony).
3.
Wydziałem kieruje dyrektor finansowo-administracyjny. Funkcji dyrektora finansowo-administracyjnego nie może pełnić, pozostający w strukturze tego wydziału, główny księgowy.
§  23.
Do zadań Wydziału IV lub Samodzielnego Działu do Spraw Informatyzacji i Analiz należy:
1)
wykonywanie zadań związanych z administrowaniem przez prokuratora apelacyjnego danymi w systemach informatycznych;
2)
koordynowanie wprowadzania do praktyki w prokuraturach okręgowych ogólnopolskich oraz lokalnych systemów informatycznych;
3)
prowadzenie stanowiska dostępowego do Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych;
4)
zapewnienie technicznej obsługi czynności związanych z zastosowaniem w postępowaniu karnym technik informatycznych;
5)
kontrolowanie przestrzegania zasad bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz ochrony danych osobowych w prokuraturze apelacyjnej i prokuraturach okręgowych;
6)
wykonywanie analizy kryminalnej;
7)
koordynowanie szkoleń w zakresie informatyzacji na terenie okręgu apelacji;
8)
prowadzenie strony internetowej prokuratury apelacyjnej;
9)
obsługa Biuletynu Informacji Publicznej;
10)
wykonywanie innych zadań związanych z informatyzacją prokuratur.
§  23a. 18
Do podstawowych zadań Wydziału V do spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji należy:
1)
prowadzenie i nadzorowanie postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa:
a)
o charakterze terrorystycznym,
b)
noszące cechy zorganizowanej przestępczości,
c)
korupcji w organach władzy ustawodawczej, organach administracji rządowej, samorządowej, wymiaru sprawiedliwości, ścigania i kontroli,
d)
inne, które ze względu na wagę sprawy, zostały przekazane przez prokuratora apelacyjnego do prowadzenia w wydziale;
2)
udział prokuratorów w postępowaniu sądowym w sprawach wymienionych w pkt 1 rozstrzyganych w pierwszej i drugiej instancji oraz w toku czynności sądowych w postępowaniu przygotowawczym.
§  24.
W skład prokuratury okręgowej mogą wchodzić następujące komórki organizacyjne:
1)
Wydział I Organizacyjny;
2)
Wydział II Postępowania Sądowego;
3)
Wydział III Budżetowo-Administracyjny;
4)
Wydział IV lub Samodzielny Dział do Spraw Informatyzacji i Analiz;
5)
Wydział V Śledczy;
6)
Wydział VI do Spraw Przestępczości Gospodarczej;
7)
Samodzielny Dział do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
§  25.
1.
Do podstawowych zadań Wydziału I Organizacyjnego należą sprawy:
1)
organizacyjne i kadrowe;
2)
szkoleń prokuratorów i urzędników oraz aplikantów w prokuraturach okręgowych, którym powierzono prowadzenie zajęć seminaryjnych dla aplikantów prokuratorskich;
3)
przeprowadzanie, w uzgodnieniu z jednostką nadrzędną, wizytacji, lustracji i analiz w sferze postępowania karnego i działalności pozakarnej prokuratur rejonowych;
4)
skarg i wniosków;
5)
sprawozdawczości i statystyki;
6)
kontaktów z prasą;
7)
udostępniania informacji publicznej;
8)
nadzoru nad biurowością i pracą sekretariatu.
2.
Do zadań Wydziału I Organizacyjnego należy również:
1)
sprawowanie zwierzchniego nadzoru służbowego zleconego przez prokuratora okręgowego nad śledztwami i dochodzeniami prowadzonymi w prokuraturach rejonowych;
2)
sprawowanie nadzoru instancyjnego w zakresie środków odwoławczych rozpoznawanych przez prokuratora nadrzędnego;
3)
rozstrzyganie sporów kompetencyjnych;
4)
obrót prawny z zagranicą;
5)
prowadzenie śledztw i występowanie w tych sprawach przed sądem I instancji.
3.
W ramach Wydziału I Organizacyjnego może być utworzony dział nadzoru do realizacji zadań, o których mowa w ust. 2.
§  26.
Do zadań Wydziału II Postępowania Sądowego należy:
1)
udział prokuratorów w postępowaniu przed sądem okręgowym w sprawach karnych, cywilnych, ze stosunku pracy, ubezpieczeń społecznych, gospodarczych oraz w sprawach o wykroczenia;
2)
nadzór nad udziałem prokuratorów prokuratur rejonowych w postępowaniu przed sądem;
3)
udział prokuratorów w postępowaniu administracyjnym, przed sądami administracyjnymi oraz w innych postępowaniach;
4)
udział prokuratorów przed sądem w postępowaniu wykonawczym i w postępowaniu o ułaskawienie.
§  27.
1.
Do zadań Wydziału III Budżetowo-Administracyjnego należą sprawy związane z wykonywaniem budżetu prokuratury okręgowej i podległych jej jednostek, w tym:
1)
finansowo-księgowe;
2)
zamówień publicznych;
3)
administracyjno-gospodarcze;
4)
socjalno-bytowe.
2.
W ewidencji księgowej prokuratury okręgowej wyodrębnia się w ewidencji szczegółowej, na kontach pomocniczych, operacje (zdarzenia) dotyczące zrealizowanych dochodów i wydatków oraz kosztów podległych prokuratur rejonowych.
3.
Wydziałem kieruje dyrektor finansowo-administracyjny. Funkcji dyrektora finansowo-administracyjnego nie może pełnić, pozostający w strukturze tego wydziału, główny księgowy.
§  28.
Do zadań Wydziału IV lub Samodzielnego Działu do Spraw Informatyzacji i Analiz należy:
1)
wykonywanie zadań związanych z administrowaniem przez prokuratora okręgowego danymi w systemach informatycznych;
2)
koordynowanie wprowadzania do praktyki w prokuraturach okręgowych ogólnopolskich oraz lokalnych systemów informatycznych;
3)
prowadzenie stanowiska dostępowego do Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych oraz Punktu Informacyjnego Krajowego Rejestru Karnego;
4)
zapewnienia technicznej obsługi czynności związanych z zastosowaniem w postępowaniu karnym technik informatycznych;
5)
kontrolowanie przestrzegania zasad bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz ochrony danych osobowych w prokuraturze okręgowej i prokuraturach rejonowych;
6)
wykonywanie analizy kryminalnej;
7)
prowadzenie szkoleń w zakresie informatyzacji;
8)
prowadzenie strony internetowej prokuratury okręgowej;
9)
obsługa Biuletynu Informacji Publicznej;
10)
wykonywanie innych zadań związanych z informatyzacją prokuratur.
§  29.
Do zadań Wydziału V Śledczego należy:
1)
prowadzenie śledztw własnych i nadzorowanie śledztw powierzonych innym organom w sprawach o poważne przestępstwa o charakterze kryminalnym;
2)
udział prokuratorów w postępowaniu sądowym w tych sprawach rozstrzyganych w pierwszej instancji oraz w toku czynności sądowych w postępowaniu przygotowawczym.
§  30.
1.
Do zadań Wydziału VI do Spraw Przestępczości Gospodarczej należy:
1)
prowadzenie śledztw własnych i nadzorowanie śledztw powierzonych innym organom w sprawach o poważne przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, przestępstwa skarbowe i inne przestępstwa o charakterze gospodarczym;
2)
udział prokuratorów w postępowaniu sądowym w tych sprawach rozstrzyganych w pierwszej instancji oraz w toku czynności sądowych w postępowaniu przygotowawczym.
2.
W prokuraturze okręgowej, w której utworzono Wydział Śledczy lub Wydział do Spraw Przestępczości Gospodarczej, odpowiedniej zmianie ulega zakres działania Wydziału I Organizacyjnego.
§  31.
1.
W prokuraturach apelacyjnych i okręgowych mogą być utworzone Samodzielne Działy do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych obejmujące zakresem swego działania ochronę wytwarzanych, przetwarzanych, przekazywanych lub przechowywanych informacji niejawnych.
2.
W skład samodzielnego działu, o którym mowa w ust. 1, wchodzi również kancelaria tajna. W razie potrzeby w prokuraturze rejonowej można utworzyć oddział kancelarii tajnej prokuratury okręgowej.
3.
Samodzielnym działem, o którym mowa w ust. 1, kieruje pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, podlegający bezpośrednio kierownikowi jednostki organizacyjnej prokuratury.
4.
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych prokuratury okręgowej obejmuje zakresem swego działania prokuratury rejonowe wchodzące w skład prokuratury okręgowej.
§  32.
W prokuraturach apelacyjnych i okręgowych wykonywanie zadań w zakresie obronności państwa, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416, z późn. zm.7)) i innych ustaw oraz wydanych na ich podstawie aktów wykonawczych, należy do starszego inspektora do spraw obronnych, który podlega bezpośrednio kierownikowi jednostki.
§  33.
1.
W prokuraturze apelacyjnej i okręgowej, w której nie utworzono wydziałów lub utworzono niektóre z nich, zadania przewidziane dla wydziałów wykonywane są w działach samodzielnych albo wchodzących w skład wydziałów lub przez prokuratorów (pracowników) zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy.
2.
W prokuraturach apelacyjnych i okręgowych do zakresu działania komórek wykonujących zadania z zakresu organizacji pracy należą także zadania, które nie są objęte właściwością innych komórek organizacyjnych tych jednostek.
§  34.
W prokuraturze okręgowej, w której utworzono ośrodek zamiejscowy, funkcję kierownika ośrodka pełni zastępca prokuratora okręgowego.

Struktura organizacyjna prokuratury rejonowej

§  35.
Jeżeli terytorialny zakres działania prokuratury obejmuje obszar właściwości należący do dwóch lub więcej sądów rejonowych, działy terytorialne lub stanowiska pracy tworzy się dla spraw karnych oddzielnie z obszaru właściwości każdego z tych sądów.
§  36.
W działach o obsadzie kadrowej przekraczającej 12 prokuratorów mogą być tworzone sekcje do prowadzenia określonego rodzaju spraw lub dla spraw w obrębie obszaru właściwej gminy.
§  37.
1.
W prokuraturze rejonowej o obsadzie kadrowej przekraczającej 10 prokuratorów wydziela się stanowisko pracy albo tworzy sekcję lub dział do prowadzenia śledztw.
2.
W prokuraturach rejonowych o mniejszej obsadzie kadrowej, niż określona w ust. 1, wydzielenie stanowiska pracy do prowadzenia śledztw jest uzależnione od liczby wpływających spraw karnych wymagających prowadzenia ich w formie śledztwa.
§  38.
Wydzielenie stanowiska pracy lub utworzenie działu do spraw cywilnych, ze stosunku pracy i ubezpieczeń społecznych oraz administracyjnych może nastąpić, gdy uzasadnia to liczba wpływających wniosków w tych sprawach, wymagających podjęcia czynności przez prokuratora.
§  39.
Kierownik ośrodka zamiejscowego prokuratury rejonowej pełni jednocześnie funkcję zastępcy prokuratora rejonowego.
2 § 12 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 26 listopada 2009 r. (Dz.U.09.201.1546) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 listopada 2009 r.
3 § 13:

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 23 września 2009 r. (Dz.U.09.160.1272) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 października 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 26 listopada 2009 r. (Dz.U.09.201.1546) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 listopada 2009 r.

4 § 16 ust. 1 pkt 1 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 3 lit. a) tiret pierwsze rozporządzenia z dnia 18 grudnia 2008 r. (Dz.U.08.235.1608) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2009 r.
5 § 16 ust. 1 pkt 1 lit. c) zmieniona przez § 1 pkt 3 lit. a) tiret drugie rozporządzenia z dnia 18 grudnia 2008 r. (Dz.U.08.235.1608) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2009 r.
6 § 16 ust. 1 pkt 1 lit. d) zmieniona przez § 1 pkt 3 lit. a) tiret drugie rozporządzenia z dnia 18 grudnia 2008 r. (Dz.U.08.235.1608) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2009 r.
7 § 16 ust. 1 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. a) tiret trzecie rozporządzenia z dnia 18 grudnia 2008 r. (Dz.U.08.235.1608) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2009 r.
8 § 16 ust. 1 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. a) tiret trzecie rozporządzenia z dnia 18 grudnia 2008 r. (Dz.U.08.235.1608) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2009 r.
9 § 16 ust. 1 pkt 8 zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a) tiret czwarte rozporządzenia z dnia 18 grudnia 2008 r. (Dz.U.08.235.1608) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2009 r.
10 § 16 ust. 1 pkt 14 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. a) tiret piąte rozporządzenia z dnia 18 grudnia 2008 r. (Dz.U.08.235.1608) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2009 r.
11 § 16 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia z dnia 18 grudnia 2008 r. (Dz.U.08.235.1608) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2009 r.
12 § 16 ust. 3 pkt 1-11 uchylone przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia z dnia 18 grudnia 2008 r. (Dz.U.08.235.1608) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2009 r.
13 § 18a dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 26 listopada 2009 r. (Dz.U.09.201.1546) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 listopada 2009 r.
14 § 18b dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 26 listopada 2009 r. (Dz.U.09.201.1546) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 listopada 2009 r.
15 § 19 pkt 4a dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 18 grudnia 2008 r. (Dz.U.08.235.1608) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2009 r.
16 § 22 ust. 1 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia z dnia 18 grudnia 2008 r. (Dz.U.08.235.1608) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2009 r.
17 § 22 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia z dnia 18 grudnia 2008 r. (Dz.U.08.235.1608) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2009 r.
18 § 23a dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 18 grudnia 2008 r. (Dz.U.08.235.1608) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2009 r.