Oddział B - Akta sądowe. - Regulamin wewnętrznego urzędowania okręgowych sądów ubezpieczeń społecznych i Trybunału Ubezpieczeń Społecznych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1963.30.175
Akt utracił moc Wersja od: 1 stycznia 1975 r.
B.
Akta sądowe.
Akta sądowe.
§ 168.
1.
Otrzymane w sekretariacie pisma dołącza się do właściwych akt lub zeszytów bądź zakłada się nowe akta (§ 148) oraz wciąga do właściwego repertorium i skorowidza.2.
Akt nie zakłada się, jeżeli pismo po załatwieniu ma być zwrócone.§ 169.
Do akt sprawy rozpoznawanej przez sąd nie dołącza się pism wpisanych do dziennika korespondencji ogólnej, dotyczących czynności nadzorczych (§ 200).§ 170.
1.
Wszelkie pisma, które dotyczą tej samej sprawy, łączy się razem w porządku chronologicznym według dat wniesienia pisma do sądu.2.
Dowody doręczenia pism bez względu na datę wpływu wszywa się do akt bezpośrednio po tym piśmie, którego dotyczą.§ 171.
1.
Akta każdej sprawy powinny być umieszczone w oddzielnej okładce oznaczonej sygnaturą.2.
Jedna okładka służy w ciągu całego postępowania w obu instancjach. Jeżeli zawartość akt dojdzie do 200 kart należy założyć tom następny, zaznaczając to na okładkach.3.
Numerację kart w następnych tomach prowadzi się w dalszym ciągu. Jeżeli akta obejmują znaczną ilość kart, przewodniczący wydziału (sędzia) może zarządzić sporządzenie przez sekretariat karty przeglądowej, na której wpisuje się kolejno wszystkie pisma dołączone do akt i numer odnośnej karty (stronicy). Kartę tę należy wszyć na początku każdego tomu akt.§ 172.
Jeżeli z powodu niewłaściwości sądu lub wydziału przekazano sprawę innemu sądowi lub innemu wydziałowi, sekretariat otrzymujący akta poczyni na okładce odpowiednie zmiany.§ 173.
1.
Dla spraw rozpoznawanych łącznie prowadzi się jedne akta pod jedną sygnaturą.2.
Jeżeli dla poszczególnych spraw rozpoznawanych łącznie były założone osobne akta, należy je złączyć i prowadzić pod sygnaturą akt najwcześniej założonych. Sygnatury spraw dołączonych należy zaznaczyć na okładce w nawiasie.§ 174.
Jeżeli sprawa wyłączona ma być przekazana innemu sądowi, innemu wydziałowi lub organowi państwowemu albo do innego rodzaju postępowania, należy w miarę potrzeby bądź wyłączyć poszczególne części niezbędne do założenia osobnych akt, bądź sporządzić w tym celu wierzytelne odpisy.§ 175.
W razie rozłączenia spraw, dla sprawy wydzielonej zakłada się oddzielne akta. Nową (wydzieloną) sprawę wpisuje się do właściwego repertorium.§ 176.
O wydaniu z akt dokumentów, wypisów, odpisów zaświadczeń itp. pism należy w odpowiednim miejscu akt uczynić wzmiankę, pod którą kwituje odbiór osoba zainteresowana, jeżeli odbiera pismo w sekretariacie (§ 145).§ 177.
Odpis zarządzenia (postanowienia) o przyznaniu należności świadkom, biegłym, tłumaczom bądź uczestnikom należy dołączyć do akt sprawy.§ 178.
Przedstawiając akta z zaskarżonym orzeczeniem sądowi wyższej instancji z powodu założenia środka odwoławczego, sekretariat sporządza i dołącza napisany na maszynie odpis zaskarżonego orzeczenia, jeżeli oryginał nie został sporządzony pismem czytelnym.§ 179.
Akta każdej sprawy powinny być na bieżąco zszywane, a karty w aktach ponumerowane.