Oddział B - Akta sądowe. - Regulamin wewnętrznego urzędowania okręgowych sądów ubezpieczeń społecznych i Trybunału Ubezpieczeń Społecznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1963.30.175

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1975 r.

B.

Akta sądowe.

§  168.
1.
Otrzymane w sekretariacie pisma dołącza się do właściwych akt lub zeszytów bądź zakłada się nowe akta (§ 148) oraz wciąga do właściwego repertorium i skorowidza.
2.
Akt nie zakłada się, jeżeli pismo po załatwieniu ma być zwrócone.
§  169.
Do akt sprawy rozpoznawanej przez sąd nie dołącza się pism wpisanych do dziennika korespondencji ogólnej, dotyczących czynności nadzorczych (§ 200).
§  170.
1.
Wszelkie pisma, które dotyczą tej samej sprawy, łączy się razem w porządku chronologicznym według dat wniesienia pisma do sądu.
2.
Dowody doręczenia pism bez względu na datę wpływu wszywa się do akt bezpośrednio po tym piśmie, którego dotyczą.
§  171.
1.
Akta każdej sprawy powinny być umieszczone w oddzielnej okładce oznaczonej sygnaturą.
2.
Jedna okładka służy w ciągu całego postępowania w obu instancjach. Jeżeli zawartość akt dojdzie do 200 kart należy założyć tom następny, zaznaczając to na okładkach.
3.
Numerację kart w następnych tomach prowadzi się w dalszym ciągu. Jeżeli akta obejmują znaczną ilość kart, przewodniczący wydziału (sędzia) może zarządzić sporządzenie przez sekretariat karty przeglądowej, na której wpisuje się kolejno wszystkie pisma dołączone do akt i numer odnośnej karty (stronicy). Kartę tę należy wszyć na początku każdego tomu akt.
§  172.
Jeżeli z powodu niewłaściwości sądu lub wydziału przekazano sprawę innemu sądowi lub innemu wydziałowi, sekretariat otrzymujący akta poczyni na okładce odpowiednie zmiany.
§  173.
1.
Dla spraw rozpoznawanych łącznie prowadzi się jedne akta pod jedną sygnaturą.
2.
Jeżeli dla poszczególnych spraw rozpoznawanych łącznie były założone osobne akta, należy je złączyć i prowadzić pod sygnaturą akt najwcześniej założonych. Sygnatury spraw dołączonych należy zaznaczyć na okładce w nawiasie.
§  174.
Jeżeli sprawa wyłączona ma być przekazana innemu sądowi, innemu wydziałowi lub organowi państwowemu albo do innego rodzaju postępowania, należy w miarę potrzeby bądź wyłączyć poszczególne części niezbędne do założenia osobnych akt, bądź sporządzić w tym celu wierzytelne odpisy.
§  175.
W razie rozłączenia spraw, dla sprawy wydzielonej zakłada się oddzielne akta. Nową (wydzieloną) sprawę wpisuje się do właściwego repertorium.
§  176.
O wydaniu z akt dokumentów, wypisów, odpisów zaświadczeń itp. pism należy w odpowiednim miejscu akt uczynić wzmiankę, pod którą kwituje odbiór osoba zainteresowana, jeżeli odbiera pismo w sekretariacie (§ 145).
§  177.
Odpis zarządzenia (postanowienia) o przyznaniu należności świadkom, biegłym, tłumaczom bądź uczestnikom należy dołączyć do akt sprawy.
§  178.
Przedstawiając akta z zaskarżonym orzeczeniem sądowi wyższej instancji z powodu założenia środka odwoławczego, sekretariat sporządza i dołącza napisany na maszynie odpis zaskarżonego orzeczenia, jeżeli oryginał nie został sporządzony pismem czytelnym.
§  179.
Akta każdej sprawy powinny być na bieżąco zszywane, a karty w aktach ponumerowane.