Rozdział 2 - Organizacja pracy izby morskiej oraz czynności przewodniczącego i wiceprzewodniczącego izby morskiej - Regulamin wewnętrznego urzędowania izb morskich.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2006.107.730
Akt utracił moc Wersja od: 27 czerwca 2006 r.
Rozdział 2
Organizacja pracy izby morskiej oraz czynności przewodniczącego i wiceprzewodniczącego izby morskiej
Organizacja pracy izby morskiej oraz czynności przewodniczącego i wiceprzewodniczącego izby morskiej
§ 8.
Przewodniczący izby morskiej kieruje powierzoną mu izbą morską, pełni czynności z zakresu administrowania izbą morską oraz reprezentuje ją na zewnątrz.§ 9.
Do zadań przewodniczącego izby morskiej w zakresie czynności administracyjnych należy:1)
zapewnienie odpowiedniej obsady kadrowej, w tym opracowywanie propozycji co do stanu zatrudnienia w izbie morskiej - w zakresie niezastrzeżonym do wyłącznej kompetencji ministra - oraz sprawy kadrowe w odniesieniu do sędziów i pracowników izby morskiej;2)
organizacja pracy izby morskiej poprzez podział czynności oraz przez ustalenie zakresu czynności własnych, wiceprzewodniczącego (wiceprzewodniczących), referentów, inspektorów dochodzeniowych oraz pozostałych pracowników;3)
rozpatrywanie skarg, wniosków i listów obywateli dotyczących pracy izby morskiej;4)
dbałość o kulturę pracy w izbie morskiej;5)
organizacja szkoleń pracowników izby morskiej;6)
nadzorowanie wykonania budżetu;7)
dbałość o odpowiednie wyposażenie materiałowe izby morskiej oraz odpowiednie warunki pracy pracowników izby morskiej;8)
czuwanie nad terminową sprawozdawczością;9)
przedstawianie Rzecznikowi Praw Obywatelskich i innym uprawnionym organom, na ich żądanie, informacji o stanie spraw prowadzonych w izbie morskiej;10)
zapewnienie obsady ławników i przygotowanie listy kandydatów na ławników przedkładanej ministrowi;11)
wyznaczenie zastępcy przewodniczącego izby morskiej spośród wiceprzewodniczących;12)
ustalanie godzin przyjęć interesantów;13)
kontrola celowości i zasadności odraczania rozpraw i posiedzeń oraz czuwanie nad biegiem spraw, w których postępowanie trwa zbyt długo;14)
zapewnienie zainteresowanym odpowiednich warunków przeglądania akt i sporządzenia z nich odpisów;15)
decydowanie o udostępnieniu akt osobom niebędącym zainteresowanymi i o zakresie korzystania z tych akt.§ 10.
Do zadań przewodniczącego izby morskiej należy ponadto:1)
zaznajamianie się z orzecznictwem kierowanej izby morskiej i jego oceną na tle stanu bezpieczeństwa żeglugi;2)
czuwanie nad terminowością sporządzania uzasadnień;3)
czuwanie nad sprawnością, prawidłowością i terminowością pracy sekretariatu izby morskiej oraz dokładnością sporządzanych sprawozdań, sprawdzanie ksiąg i pracy sekretariatu co do prawidłowego prowadzenia biurowości i należytego biegu spraw oraz wydawanie w tym zakresie odpowiednich zarządzeń;4)
analizowanie materiałów statystycznych dotyczących pracy izby morskiej;5)
wydawanie stosownych zarządzeń, a także podejmowanie odpowiednich środków w przypadku stwierdzenia uchybień w czynnościach wiceprzewodniczących i innych pracowników izb morskich.§ 11.
Do zadań przewodniczącego izby morskiej pierwszej instancji należy ponadto:1)
przedstawianie przewodniczącemu Odwoławczej Izby Morskiej kwartalnych sprawozdań dotyczących wpływu spraw i sposobu ich załatwiania;2)
przedstawianie akt Odwoławczej Izbie Morskiej wraz z wniesionym środkiem odwoławczym, zaznajomienie z orzeczeniami Odwoławczej Izby Morskiej sędziów, którzy wydali zaskarżone orzeczenie, a w razie gdy orzeczenie dotyczy istotnego zagadnienia lub zagadnienia, w którym orzecznictwo było niejednolite - wszystkich sędziów izby morskiej.§ 12.
Do zadań wiceprzewodniczącego izby morskiej należy samodzielne prowadzenie spraw należących do niego według ustalonego podziału czynności oraz spraw przydzielonych do załatwienia przez przewodniczącego izby morskiej.§ 13.
Do zadań przewodniczącego Odwoławczej Izby Morskiej, oprócz zadań określonych w § 9 i 10, należy:1)
czuwanie nad sprawnym kierowaniem do rozpatrzenia zaskarżonych orzeczeń, a także nad sprawnym wykonaniem czynności z zakresu postępowania odwoławczego;2)
zgłaszanie ministrowi propozycji zmiany lub uzupełnienia przepisów w zakresie bezpieczeństwa morskiego;3)
analiza sprawozdań dotyczących pracy izb morskich.