Art. 8. - Referendum gminne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1996.84.386 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 18 lipca 1996 r.
Art.  8.
1.
Inicjator referendum powiadamia na piśmie wójta lub burmistrza (prezydenta miasta) o zamiarze wystąpienia z inicjatywą przeprowadzenia referendum.
2.
Powiadomienie, o którym mowa w ust. 1, zawierać powinno:
1)
jeżeli inicjatorem referendum jest obywatel - jego nazwisko, imię, datę urodzenia, adres i numer dowodu osobistego,
2)
jeżeli inicjatorem referendum jest grupa obywateli - nazwiska, imiona, daty urodzenia, adresy i numery dowodów osobistych wszystkich członków grupy oraz wskazanie osoby będącej jej pełnomocnikiem,
3)
jeżeli inicjatorem referendum jest partia polityczna lub organizacja społeczna - jej nazwę, adres siedziby na terenie gminy oraz nazwisko, imię, datę urodzenia, adres i numer dowodu osobistego osoby będącej jej pełnomocnikiem,
4)
określenie sprawy, w której ma zostać przeprowadzone referendum.
3.
Wójt lub burmistrz (prezydent miasta) niezwłocznie potwierdza na piśmie otrzymanie powiadomienia.
4.
Pełnomocnikiem inicjatora referendum może być jedynie osoba, której przysługuje prawo wybierania do rady danej gminy.
5.
Na pisemny wniosek inicjatora referendum wójt lub burmistrz (prezydent miasta), w ciągu 7 dni od otrzymania wniosku, powiadamia w formie pisemnej inicjatora referendum lub jego pełnomocnika oraz wojewódzkiego komisarza wyborczego o liczbie mieszkańców gminy uprawnionych do głosowania. Liczba ta, ustalona według stanu w rejestrze wyborców na koniec miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku, stanowi podstawę obliczeń, o których mowa w art. 13 ust. 1 ustawy o samorządzie terytorialnym.
6.
Inicjator referendum w sprawie odwołania rady gminy przed upływem kadencji powiadamia o zmianie wystąpienia z taką inicjatywą również wojewódzkiego komisarza wyborczego; do tego powiadomienia stosuje się przepisy ust. 1 i 3.