§ 5. - Ramowe procedury obsługi zgłoszeń alarmowych i powiadomień o zdarzeniach przez dyspozytora medycznego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2019.1703

Akt obowiązujący
Wersja od: 5 września 2019 r.
§  5. 
1. 
W przypadku przyjęcia zgłoszenia dyspozytor przyjmujący:
1)
informuje osobę wzywająca o przyjęciu zgłoszenia;
2)
nadaje zgłoszeniu kod pilności, o którym mowa w ust. 2;
3)
przekazuje zgłoszenie do obsługi właściwemu dyspozytorowi wysyłającemu;
4)
w razie konieczności utrzymuje stały kontakt z osobą wzywającą będącą na miejscu zdarzenia i przekazuje jej w sposób zrozumiały instrukcje dotyczące sposobu udzielania pierwszej pomocy osobie, u której podejrzewa się stan nagłego zagrożenia zdrowotnego, do czasu przybycia zespołu ratownictwa medycznego na miejsce zdarzenia;
5)
informuje osobę wzywającą, że w przypadku gwałtownego pogorszenia stanu zdrowia osoby, której wezwanie dotyczy, lub wystąpienia u niej nowych niepokojących objawów należy ponownie skontaktować się z dyspozytorem medycznym.
2. 
Ustala się następujące kody pilności:
1)
KOD 1 - niezbędny natychmiastowy wyjazd zespołu ratownictwa medycznego o najkrótszym przewidywanym czasie dotarcia na miejsce zdarzenia w związku ze stanem nagłego zagrożenia zdrowotnego wymagającym natychmiastowego podjęcia medycznych czynności ratunkowych;
2)
KOD 2 - niezbędny wyjazd zespołu ratownictwa medycznego do stanu nagłego zagrożenia zdrowotnego wymagającego podjęcia medycznych czynności ratunkowych.
3. 
W sytuacji, o której mowa w ust. 2 pkt 1, czas przyjęcia zgłoszenia alarmowego lub powiadomienia o zdarzeniu, obejmujących:
1)
dokładny adres lub lokalizację miejsca zdarzenia,
2)
powód wezwania,
3)
wiek poszkodowanego, jeżeli ustalono

- nie powinien być dłuższy niż 120 sekund, po którym powinno nastąpić przekazanie zlecenia wyjazdu do zdarzenia do realizacji właściwemu zespołowi ratownictwa medycznego, a następnie uzupełnienie pozostałych danych, o których mowa w § 3.