Rozdział 13 - Nadzór - Psy używane w akcjach ratowniczych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.20
Akt obowiązujący Wersja od: 21 grudnia 2021 r.
Rozdział 13
Nadzór
Nadzór
§ 31.
2.
Kierownik jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej, o którym mowa w art. 124w ustawy, lub osoba przez niego wyznaczona przeprowadza kontrolę warunków utrzymania psów służbowych, psów służbowych wycofanych z użycia, psów kontraktowych oraz psów kontraktowych wycofanych z użycia, które przez okres co najmniej 5 lat trwania kontraktu były używane w Państwowej Straży Pożarnej - co najmniej raz w roku.3.
Kierownik jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej, o którym mowa w art. 124w ustawy, lub osoba przez niego wyznaczona, podczas przeprowadzania kontroli warunków utrzymania, dokonuje sprawdzenia:1)
Książki Psa Ratowniczego;2)
dokumentacji lekarsko-weterynaryjnej, w tym:a)
książeczki zdrowia psa,b)
paszportu psa,c)
opinii weterynaryjnej dotyczącej kondycji psa;3)
jakości podawanej psu karmy.4.
Kierownik jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej, o którym mowa w art. 124w ustawy, lub osoba przez niego wyznaczona, z przeprowadzenia kontroli warunków utrzymania psa służbowego, psa służbowego wycofanego z użycia, psa kontraktowego oraz psa kontraktowego wycofanego z użycia, który przez okres co najmniej 5 lat trwania kontraktu był używany w Państwowej Straży Pożarnej, sporządza notatkę służbową.5.
Opinia weterynaryjna dotycząca kondycji psa jest sporządzana dla każdego psa nie rzadziej niż raz na pół roku.6.
W przypadku podejrzenia zaistnienia nieprawidłowości związanych z opieką nad psem, kierownik jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej powołuje komisję, w celu określenia dalszego postępowania.7.
W skład komisji wchodzą:1)
przewodniczący komisji wyznaczony przez kierownika jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej;2)
dowódca specjalistycznej grupy poszukiwawczo-ratowniczej Państwowej Straży Pożarnej;3)
instruktor szkolenia psów ratowniczych współpracujący z jednostką organizacyjną Państwowej Straży Pożarnej;4)
lekarz weterynarii.8.
Komisja, o której mowa w ust. 6, może wnioskować o:1)
pozostawienie psa dotychczasowemu opiekunowi lub organizacji, o której mowa w art. 124q ust. 9 ustawy;2)
odebranie psa opiekunowi lub organizacji, o której mowa w art. 124q ust. 9 ustawy, z wyłączeniem psów kontraktowych i psów kontraktowych wycofanych z użycia, które przez okres co najmniej 5 lat trwania kontraktu były używane w Państwowej Straży Pożarnej;3)
przekazanie psa pod opiekę innemu opiekunowi lub organizacji, o której mowa w art. 124q ust. 9 ustawy, z wyłączeniem psów kontraktowych i psów kontraktowych wycofanych z użycia, które przez okres co najmniej 5 lat trwania kontraktu były używane w Państwowej Straży Pożarnej;4)
wszczęcie procedury wycofania psa z użycia w akcjach ratowniczych.§ 32.
1.
Na podstawie orzeczenia komisji, o której mowa w § 31 ust. 6, pies służbowy lub pies służbowy wycofany z użycia może zostać odebrany opiekunowi lub organizacji, o której mowa w art. 124q ust. 9 ustawy.2.
Komisja może być powoływana na wniosek przełożonego opiekuna psa ratowniczego lub instruktora szkolenia.3.
Z czynności odebrania psa sporządza się protokół odebrania psa, który zatwierdza kierownik jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej, na której stanie znajduje się pies lub w której pies był używany. Wzór protokołu jest określony w załączniku nr 10 do rozporządzenia.4.
Pies odebrany opiekunowi lub organizacji, o której mowa w art. 124q ust. 9 ustawy, może być przekazany innemu opiekunowi lub organizacji, o której mowa w art. 124q ust. 9 ustawy.