Rozdział 2 - Skrzyżowanie drogi i kolei żelaznej w jednym poziomie. - Przepisy o skrzyżowaniach dróg publicznych z kolejami żelaznemi.
Dz.U.1924.65.641
Akt utracił mocII.
Skrzyżowanie drogi i kolei żelaznej w jednym poziomie.
Skrzyżowanie drogi i kolei żelaznej w jednym poziomie.
Przez określenie dojazdy należy rozumieć części drogi publicznej, położone z obu stron toru kolejowego w granicach: od miejsca zmiany pierwotnego kierunku lub ustroju drogi spowodowanej budową skrzyżowania, do rogatki lub w braku rogatek do punktu w odległości 8,5 metrów od najbliższej szyny toru.
na drogach: | w miejscowościach: | |||
równych | pagórkowatych | górzystych | ||
1) | państwowych oraz ulicach miejskich | 3% | 4% | 5% |
2) | wojewódzkich i powiatowych | 4% | 5% | 6% |
3) | gminnych: | |||
a) o większym ruchu | 5% | 6% | 8% | |
b) o słabym ruchu | 6% | 8% | 12% |
Spad dojazdów na drogach wojewódzkich i powiatowych w miejscowościach górzystych może być w wyjątkowych wypadkach podniesiony do 7% za zgodą Ministra Robót Publicznych.
Na gruntowych drogach państwowych, wojewódzkich powiatowych miejskich dojazdy do przejazdu, które mają pochyłość przekraczającą 4%, winny posiadać nawierzchnię twardą. Na poziomych .odcinkach przejazdów i między rogatkami oraz na stromych (ponad 4%) odcinkach dojazdów gruntowych dróg gminnych utrwalenie jezdni może być osiągnięte wyżwirowaniem.
Na kolei wąskotorowej normalną szerokość i głębokość żłobka ustala każdorazowo odnośna Dyrekcja Kolejowa.
Przy wysokości nasypu przekraczającej 2 metry zamiast słupków należy ustawiać barjery.
Wysokość barjery winna być nie mniejsza niż 1 metr, a słupków nie mniejsza niż 0,60 metr.