§ 4. - Przekształcenie instytutów badawczych w instytuty naukowe Polskiej Akademii Nauk i w instytuty działające w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz oraz włączania instytutów badawczych do instytutów naukowych Polskiej Akademii Nauk.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2020.1358
Akt obowiązujący Wersja od: 10 sierpnia 2020 r.
§ 4.
1.
W celu ustalenia stanu majątkowego i organizacyjno-prawnego instytutu badawczego minister nadzorujący powołuje komisję, w skład której wchodzą:1)
dwaj przedstawiciele tego ministra,2)
przedstawiciel ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki,3)
dyrektor instytutu badawczego,4)
przedstawiciel rady naukowej instytutu badawczego,5)
przedstawiciel zakładowych organizacji związkowych działających w instytucie badawczym,6)
przedstawiciel Prezesa PAN - w przypadku planowanego:a)
przekształcenia instytutu badawczego w instytut naukowy PAN albob)
włączenia instytutu badawczego do instytutu naukowego PAN,7)
dyrektor instytutu naukowego PAN - w przypadku planowanego włączenia instytutu badawczego do instytutu naukowego PAN,8)
przedstawiciel Prezesa Centrum Łukasiewicz - w przypadku planowanego przekształcenia instytutu badawczego w instytut Sieci Łukasiewicz- i wyznacza jej przewodniczącego.
2.
Obsługę prac komisji, o której mowa w ust. 1, zapewnia instytut badawczy.3.
Komisja, o której mowa w ust. 1, w terminie 3 miesięcy od dnia powołania, przekazuje ministrowi nadzorującemu informacje o instytucie badawczym dotyczące:1)
stanu majątkowego, określonego na podstawie sprawozdania finansowego sporządzonego za ostatni rok obrotowy i analizy sytuacji finansowej tego instytutu na dzień powołania komisji, w tym:a)
wykaz składników mienia, w tym praw własności intelektualnej, ze wskazaniem ich wartości bilansowej,b)
wykaz zobowiązań, w tym spornych, warunkowych i niewymagalnych, wykaz obciążeń na majątku oraz wykaz należności, w tym spornych,c)
wykaz przyznanych środków publicznych, w tym pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, ze wskazaniem stopnia ich wykorzystania i stopnia zaawansowania realizacji zadań, na które środki te zostały przyznane,d)
wykaz niezaspokojonych, w tym spornych, roszczeń pracowniczych;2)
stanu organizacyjno-prawnego na dzień powołania komisji, w tym:a)
stanu kadrowego,b)
wykaz uprawnień i obowiązków wynikających z decyzji administracyjnych,c)
wykaz zawartych umów cywilnoprawnych, ze wskazaniem ich stron, przedmiotu i terminu obowiązywania,d)
wykaz zrealizowanych projektów finansowanych ze środków publicznych, w tym pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, dla których nie upłynął okres trwałości,e)
prowadzonego kształcenia doktorantów, ze wskazaniem liczby doktorantów w podziale na dyscypliny naukowe albo dziedziny nauki, w których przygotowują rozprawy doktorskie, i stanu realizacji kształcenia,f)
wykaz niezakończonych postępowań w sprawie nadania stopnia naukowego, ze wskazaniem stanu ich zaawansowania,g)
wykaz toczących się postępowań sądowych, ze wskazaniem ich stron, przedmiotu i stanu zaawansowania.