§ 4. - Prowadzenie rejestru zabytków i centralnej ewidencji dóbr kultury.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.86.965

Akt utracił moc
Wersja od: 17 października 2000 r.
§  4.
1.
Księga zawiera następujące rubryki:
1)
numer rejestru,
2)
wpis do rejestru,
3)
przedmiot ochrony,
4)
zakres ochrony,
5)
miejsce położenia lub przechowywania zabytku,
6)
numer księgi wieczystej dla zabytków nieruchomych i archeologicznych,
7)
numer katastru nieruchomości dla zabytków nieruchomych i archeologicznych,
8)
właściciel zabytku,
9)
użytkownik zabytku,
10)
skreślenie z rejestru,
11)
uwagi.
2.
W księdze należy, przy użyciu czarnego atramentu, wpisać w rubrykach:
1)
numer rejestru - numer kolejny pozycji w księdze rejestru, pod którą wpisany jest zabytek,
2)
wpis do rejestru - oznaczenie organu, który wydał decyzję w postępowaniu o wpisanie do rejestru, datę wydania decyzji i jej numer,
3)
przedmiot ochrony - rodzaj i nazwę własną zabytku,
4)
zakres ochrony - treść rozstrzygnięcia podjętego w decyzji,
5)
miejsce położenia lub przechowywania zabytku - adres miejsca położenia lub przechowywania zabytku, z podaniem nazwy miejscowości, nazwy ulicy i numeru posesji, oraz nazwę gminy i powiatu,
6)
numer księgi wieczystej - numer księgi wieczystej, o ile księga taka została założona dla zabytku nieruchomego,
7)
numer katastru nieruchomości - numer katastru nieruchomości lub numer ewidencji gruntów i budynków do czasu przekształcenia jej w kataster nieruchomości,
8)
właściciel zabytku - imię, nazwisko i adres osoby fizycznej lub nazwę i siedzibę z adresem osoby prawnej, będącej właścicielem zabytku bądź użytkownikiem wieczystym gruntu wpisanego do rejestru w dniu, w którym decyzja stała się ostateczna, a w przypadku współwłasności - dane wszystkich współwłaścicieli; w razie zmiany danych odpowiednio właściciela lub współwłaściciela bądź użytkownika wieczystego - w rubryce umieszcza się adnotację odsyłającą do zbioru dokumentów zabytku,
9)
użytkownik zabytku - imię, nazwisko i adres osoby fizycznej lub nazwę i siedzibę z adresem osoby prawnej, będącej użytkownikiem zabytku w dniu, kiedy decyzja stała się ostateczna, a w przypadku współużytkowania - dane wszystkich współużytkowników; w razie zmiany danych użytkownika lub użytkowników - w rubryce umieszcza się adnotacje odsyłające do zbioru dokumentów zabytku,
10)
skreślenie z rejestru - oznaczenie organu, datę i numer decyzji o skreśleniu zabytku z rejestru,
11)
uwagi - inne dane dotyczące zabytku, w tym informacje o przeniesieniu wpisu z poprzedniej księgi.
3.
Poszczególne wpisy w księdze oddziela się, wykonaną czarnym atramentem, poziomą linią przechodzącą przez wszystkie rubryki.