§ 4. - Prowadzenie rejestru zabytków i centralnej ewidencji dóbr kultury.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2000.86.965
Akt utracił moc Wersja od: 17 października 2000 r.
§ 4.
1.
Księga zawiera następujące rubryki:1)
numer rejestru,2)
wpis do rejestru,3)
przedmiot ochrony,4)
zakres ochrony,5)
miejsce położenia lub przechowywania zabytku,6)
numer księgi wieczystej dla zabytków nieruchomych i archeologicznych,7)
numer katastru nieruchomości dla zabytków nieruchomych i archeologicznych,8)
właściciel zabytku,9)
użytkownik zabytku,10)
skreślenie z rejestru,11)
uwagi.2.
W księdze należy, przy użyciu czarnego atramentu, wpisać w rubrykach:1)
numer rejestru - numer kolejny pozycji w księdze rejestru, pod którą wpisany jest zabytek,2)
wpis do rejestru - oznaczenie organu, który wydał decyzję w postępowaniu o wpisanie do rejestru, datę wydania decyzji i jej numer,3)
przedmiot ochrony - rodzaj i nazwę własną zabytku,4)
zakres ochrony - treść rozstrzygnięcia podjętego w decyzji,5)
miejsce położenia lub przechowywania zabytku - adres miejsca położenia lub przechowywania zabytku, z podaniem nazwy miejscowości, nazwy ulicy i numeru posesji, oraz nazwę gminy i powiatu,6)
numer księgi wieczystej - numer księgi wieczystej, o ile księga taka została założona dla zabytku nieruchomego,7)
numer katastru nieruchomości - numer katastru nieruchomości lub numer ewidencji gruntów i budynków do czasu przekształcenia jej w kataster nieruchomości,8)
właściciel zabytku - imię, nazwisko i adres osoby fizycznej lub nazwę i siedzibę z adresem osoby prawnej, będącej właścicielem zabytku bądź użytkownikiem wieczystym gruntu wpisanego do rejestru w dniu, w którym decyzja stała się ostateczna, a w przypadku współwłasności - dane wszystkich współwłaścicieli; w razie zmiany danych odpowiednio właściciela lub współwłaściciela bądź użytkownika wieczystego - w rubryce umieszcza się adnotację odsyłającą do zbioru dokumentów zabytku,9)
użytkownik zabytku - imię, nazwisko i adres osoby fizycznej lub nazwę i siedzibę z adresem osoby prawnej, będącej użytkownikiem zabytku w dniu, kiedy decyzja stała się ostateczna, a w przypadku współużytkowania - dane wszystkich współużytkowników; w razie zmiany danych użytkownika lub użytkowników - w rubryce umieszcza się adnotacje odsyłające do zbioru dokumentów zabytku,10)
skreślenie z rejestru - oznaczenie organu, datę i numer decyzji o skreśleniu zabytku z rejestru,11)
uwagi - inne dane dotyczące zabytku, w tym informacje o przeniesieniu wpisu z poprzedniej księgi.3.
Poszczególne wpisy w księdze oddziela się, wykonaną czarnym atramentem, poziomą linią przechodzącą przez wszystkie rubryki.