§ 10. - Program pilotażowy w zakresie usług farmaceuty dotyczących zdrowia reprodukcyjnego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.662
Akt obowiązujący Wersja od: 29 kwietnia 2024 r.
§ 10.
1.
W celu dokumentowania w ramach programu pilotażowego czynności, o których mowa w § 5, apteka prowadzi dokumentację w postaci elektronicznej w systemie, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2023 r. poz. 2465).2.
Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:1)
dane dotyczące apteki:a)
unikalny identyfikator apteki,b)
nazwę,c)
adres,d)
numeru telefonu - jeżeli dotyczy;2)
dane dotyczące pacjenta:a)
nazwisko i imię (imiona),b)
identyfikator usługobiorcy, o którym mowa w art. 17c ust. 2 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia,c)
datę urodzenia,d)
oznaczenie płci,e)
adres miejsca zamieszkania,f)
rodzaj dokumentu potwierdzającego tożsamość, jego nazwę oraz nazwę kraju, w którym został wystawiony - w przypadku osób, którym nie nadano numeru PESEL;3)
dane dotyczące osoby, o której mowa w § 9:a)
imię i nazwisko oraz tytuł zawodowy,b)
numer prawa wykonywania zawodu;4)
podpis osoby, o której mowa w § 9 - kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany, podpis osobisty albo z wykorzystaniem sposobu potwierdzania pochodzenia oraz integralności danych dostępnego w systemie teleinformatycznym udostępnionym bezpłatnie przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych;5)
opis przebiegu wywiadu;6)
kod rozpoznania według Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych Rewizja Dziesiąta;7)
zalecenia obejmujące informacje o rodzaju (w tym z uwzględnieniem numer GTIN lub innego kodu jednoznacznie identyfikującego produkt), ilości, sposobie dawkowania i okresie stosowania przepisanego przez farmaceutę pacjentowi produktu leczniczego;8)
informacje uzyskane od pacjenta, o których mowa w § 11 ust. 2.3.
Dokumentacja, o której mowa w ust. 2, może zawierać kod zrealizowanej procedury medycznej według polskiej wersji Międzynarodowej Klasyfikacji Procedur Medycznych Rewizja Dziewiąta CM, uznanej przez Fundusz za obowiązującą w związku z rozliczaniem świadczeń.4.
W przypadku braku dostępu do systemu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, dopuszcza się możliwość wytworzenia dokumentacji w postaci papierowej, zawierającej dane, o których mowa w ust. 2, przy czym farmaceuta jest obowiązany uzupełnić brakujące informacje w tym systemie, w terminie 24 godzin od momentu przywrócenia jego funkcjonalności.