Art. 293. - [Elementy umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej zawieranej z użytkownikiem końcowym niebędącym konsumentem, mikroprzedsiębiorcą, małym przedsiębiorcą lub organizacją pozarządową] - Prawo komunikacji elektronicznej

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.1221

Akt oczekujący
Wersja od: 9 sierpnia 2024 r.
Art.  293.  [Elementy umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej zawieranej z użytkownikiem końcowym niebędącym konsumentem, mikroprzedsiębiorcą, małym przedsiębiorcą lub organizacją pozarządową]
1. 
Umowa o świadczenie usług komunikacji elektronicznej zawierana z użytkownikiem końcowym innym niż wskazany w art. 288 i art. 292 określa w szczególności:
1)
strony umowy;
2)
dane kontaktowe przedsiębiorcy komunikacji elektronicznej;
3)
główne cechy świadczonej usługi ze wskazaniem wszystkich elementów składających się na opłatę abonamentową lub inną okresową opłatę, w tym część opłaty stanowiącej cenę za:
a)
świadczenie usługi komunikacji elektronicznej,
b)
zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej,
c)
promocyjne urządzenie końcowe

- jeżeli zostały one uwzględnione w opłacie abonamentowej lub innej okresowej opłacie;

4)
dane dotyczące jakości usług, w szczególności minimalne oferowane poziomy jakości usług;
5)
cenę usługi, w tym cenę za jej aktywację, cenę za jednostkę rozliczeniową usługi oraz inne powtarzalne lub oparte na zużyciu opłaty;
6)
numer przydzielony abonentowi, a w przypadku przyłączenia do stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej - także adres zakończenia sieci;
7)
termin przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej lub termin rozpoczęcia świadczenia usług;
8)
okres obowiązywania umowy oraz warunki przedłużenia i wypowiedzenia umowy, w tym:
a)
minimalne wykorzystanie usługi lub okres obowiązywania umowy, wymagane do skorzystania z warunków promocyjnych,
b)
warunki zmiany dostawcy usług komunikacji elektronicznej oraz wysokość i zasady wypłaty odszkodowania za opóźnienia lub nadużycia związane ze zmianą dostawcy usług komunikacji elektronicznej, a także procedury stosowane w tym zakresie,
c)
zasady wypłaty odszkodowania należnego w momencie wypowiedzenia umowy w trybie art. 304 ust. 1, w tym informacje na temat odblokowania telekomunikacyjnego promocyjnego urządzenia końcowego lub warunki jego zwrotu w przypadku nieskorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 309, ze wskazaniem strony, która poniesie koszt tego zwrotu;
9)
pakiet taryfowy, jeżeli na świadczone usługi obowiązują różne pakiety taryfowe;
10)
okres rozliczeniowy i sposoby dokonywania płatności;
11)
sposób składania zamówień na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje usługi;
12)
tryb i warunki dokonywania zmiany umowy, w tym okoliczności jej zmiany wskazane w art. 306-308 ustawy;
13)
ograniczenia w dostępie lub korzystaniu z usług i aplikacji;
14)
ograniczenia w zakresie korzystania z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego, o ile zostały one wprowadzone przez dostawcę usług komunikacji elektronicznej lub na jego zlecenie;
15)
zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji;
16)
sposoby uzyskania informacji na temat obowiązujących cen i kosztów usług serwisowych;
17)
warunki korzystania z wydanego urządzenia końcowego, w tym opłaty związane z korzystaniem z tego urządzenia;
18)
warunki zwrotu wydanego urządzenia końcowego, w przypadku zakończenia obowiązywania umowy, ze wskazaniem strony, która poniesie koszt tego zwrotu;
19)
dane dotyczące funkcjonalności świadczonej usługi obejmujące informacje o:
a)
ograniczeniach w kierowaniu połączeń do numerów alarmowych lub dostępie do informacji o lokalizacji dzwoniącego użytkownika końcowego ze względu na brak możliwości technicznych,
b)
zasadach umieszczania danych abonenta w spisie abonentów;
20)
zakres działań podejmowanych przez dostawcę usług komunikacji elektronicznej w związku z przypadkami naruszenia bezpieczeństwa sieci lub usług, zagrożeniami takim naruszeniem lub podatnością na wystąpienie naruszenia, które mogą mieć wpływ na usługi świadczone abonentowi oraz sposób informowania abonenta o tych działaniach;
21)
wysokość odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty, w szczególności w przypadku, gdy nie został osiągnięty określony w umowie poziom jakości świadczonej usługi.
2. 
Do umowy, o której mowa w ust. 1, nie stosuje się przepisów art. 285-288, art. 300, art. 301 ust. 1, art. 303, art. 304 ust. 3 oraz art. 331, jeżeli warunki umowy ustalane są indywidualnie.