Rozdział 3 - Dokumentacja uprawnień emerytalnych. - Postępowanie przy ustalaniu prawa do zaopatrzenia emerytalnego i tryb wypłaty zaopatrzenia funkcjonariuszom Milicji Obywatelskiej oraz ich rodzinom.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1960.3.19
Akt utracił moc Wersja od: 16 stycznia 1960 r.
Rozdział 3.
Dokumentacja uprawnień emerytalnych.
Dokumentacja uprawnień emerytalnych.
§ 9.
Do wniosku o przyznanie renty za wysługę lat należy dołączyć: 1)
dowody stwierdzające przebieg służby w Milicji Obywatelskiej i w innych służbach zaliczalnych do wysługi lat dla celów emerytalnych na równi ze służbą w Milicji Obywatelskiej (§ 25); 2)
dowody stwierdzające okresy zatrudnienia przed wstąpieniem do służby w Milicji Obywatelskiej, a w szczególności okresy faktycznego zatrudnienia, okresy równorzędne z okresami zatrudnienia i okresy zaliczalne do okresów zatrudnienia (§§ 26, 27 i 28); 3)
dowód stwierdzający wysokość uposażenia (z rozbiciem na poszczególne składniki) przysługującego funkcjonariuszowi na ostatnio zajmowanym stanowisku służbowym wraz z równowartością świadczeń w naturze, a w miarę potrzeby stwierdzający wysokość uposażenia z kolejnych 2 lat służby wybranych przez funkcjonariusza z okresu ostatnich 10 lat służby przed powstaniem prawa do zaopatrzenia (§ 20); 4)
dowody stwierdzające, czy zainteresowany funkcjonariusz pozostaje w zatrudnieniu lub posiada dochody z innych źródeł (§ 21);§ 10.
Do wniosku o przyznanie renty inwalidzkiej należy dołączyć: 1)
dowód stwierdzający inwalidztwo i grupę inwalidztwa (§ 23); 2)
dowód stwierdzający związek (brak związku) schorzeń i kalectwa ze służbą (§ 24); 3)
dowody określone w § 9 pkt 1, 3 i 4.§ 11.
1.
Do wniosku o przyznanie renty rodzinnej dla małżonka należy dołączyć: 1)
dowód zgonu funkcjonariusza (rencisty, inwalidy); 2)
dowód zawarcia małżeństwa (§ 18); 3)
dowód stwierdzający datę urodzenia żony (męża); 4)
dowód stwierdzający istnienie wspólności małżeńskiej do chwili śmierci funkcjonariusza (rencisty, inwalidy), a jeżeli wspólność małżeńska nie istniała lub małżeństwo było rozwiedzione - dowód stwierdzający ustalenie prawa do alimentacji (§ 19); 5)
dowód stwierdzający pozostawanie na utrzymaniu zmarłego za jego życia, jeżeli zgłaszającym wniosek jest wdowiec (§ 22); 6)
dowód stwierdzający istnienie związku przyczynowego śmierci funkcjonariusza (inwalidy) ze służbą; 7)
dowód stwierdzający inwalidztwo małżonka, jeżeli zainteresowany nie osiągnął wieku: kobieta 55 lat, mężczyzna 65 lat, ani nie wychowuje dziecka uprawnionego do renty rodzinnej w wieku do lat 8 (§ 23); 8)
dowody, o których mowa w § 9 pkt 1 i 3; 9)
dowody stwierdzające, czy zainteresowany pozostaje w zatrudnieniu lub posiada dochody z innych źródeł (§ 21).2.
Małżonka, która w dniu śmierci funkcjonariusza była w ciąży, powinna przedłożyć odpowiednie zaświadczenie lekarza społecznej służby zdrowia, niezależnie od dokumentów określonych w ust. 1.§ 12.
1.
Do wniosku o przyznanie renty rodzinnej dla dzieci własnych, przysposobionych lub pasierbów należy dołączyć: 1)
dowód zgonu funkcjonariusza (rencisty); 2)
dowody stwierdzające daty urodzenia dzieci (§ 18); 3)
zaświadczenia o uczęszczaniu do szkoły dzieci, które ukończyły 16 lat; 4)
oświadczenie pozostałego rodzica lub opiekuna dzieci, stwierdzające, czy dzieci korzystają ze świadczeń z funduszów publicznych (stypendia, przebywanie w zakładach opiekuńczych lub wychowawczych); 5)
dowód stwierdzający, czy dzieci pozostają w zatrudnieniu lub posiadają dochody z innych źródeł; 6)
dowody wymienione w § 9 pkt 1 i 3.2.
Jeżeli po zmarłym pozostały dzieci obce wzięte przez niego na wychowanie albo wychowywane przez niego wnuki lub rodzeństwo, należy - poza dowodami wymienionymi w ust. 1 - dołączyć oświadczenie opiekuna stwierdzające: 1)
od kiedy dzieci zostały wzięte na wychowanie i utrzymanie przez zmarłego funkcjonariusza; 2)
czy rodzice dzieci żyją, a jeżeli chociaż jedno z rodziców żyje, dlaczego nie może zapewnić im utrzymania, lub - zamiast oświadczenia stwierdzającego tę okoliczność - postanowienie sądu stwierdzające, że zmarły był ustanowiony przez sąd opiekunem dzieci wziętych przez niego na wychowanie i utrzymanie.§ 13.
Do wniosku o przyznanie renty rodzinnej dla rodziców należy dołączyć: 1)
dowód zgonu funkcjonariusza (rencisty); 2)
dowody stwierdzające daty urodzenia rodziców; 3)
dowód stwierdzający inwalidztwo, jeżeli zainteresowany nie osiągnął wieku: kobieta 55 lat, mężczyzna 65 lat, ani nie wychowuje dziecka uprawnionego do renty rodzinnej w wieku do lat 8; 4)
dowód stwierdzający pozostawanie rodziców na utrzymaniu zmarłego za jego życia; 5)
dowody stwierdzające, czy zainteresowany pozostaje w zatrudnieniu lub posiada dochody z innych źródeł; 6)
dowody określone w § 9 pkt 1 i 3.§ 14.
Do wniosku o dodatki do renty należy dołączyć: 1)
jeżeli zainteresowany ubiega się o dodatek dla dzieci:a)
dowody stwierdzające datę urodzenia dzieci,b)
zaświadczenie o uczęszczaniu do szkół dzieci, które ukończyły 16 lat,c)
oświadczenie stwierdzające, czy dzieci pobierają rentę, zasiłki rodzinne lub dodatki z innych tytułów oraz czy dzieci korzystają ze świadczeń z funduszów publicznych (stypendia, przebywanie w zakładach opiekuńczych lub wychowawczych), 2)
jeżeli zainteresowany ubiega się o dodatek dla żony:a)
dowód zawarcia małżeństwa,b)
dowód stwierdzający datę urodzenia żony, a jeżeli nie ukończyła ona 50 lat i nie wychowuje dzieci uprawnionych do dodatku - zaświadczenie zakładu społecznego służby zdrowia o stanie jej zdrowia lub że jest w dziewiątym miesiącu ciąży,c)
oświadczenie zainteresowanego i jego żony stwierdzające, że żona nie pobiera renty, nie pozostaje w zatrudnieniu ani nie posiada dochodów z innych źródeł, lecz pozostaje na wyłącznym utrzymaniu zainteresowanego; 3)
jeżeli zainteresowany ubiega się o dodatek za odznaczenie uprawniające do dodatku do renty - dowód stwierdzający nadanie odznaczenia; 4)
jeżeli zainteresowany ubiega się o dodatek dla nie pracujących i nie posiadających poza rentą dochodu z innych źródeł - dowód określony w § 9 pkt 4.§ 15.
1.
Do wniosku o przyznanie odprawy dla małżonka należy dołączyć dokumenty wymienione w § 11.2.
Przyznanie odprawy wdowie po funkcjonariuszu, która nie spełnia warunków do otrzymania renty rodzinnej, następuje na podstawie dokumentów wymienionych w § 11 ust. 1 pkt 1, 2 i 3 oraz w § 9 pkt 1 i 3.3.
Do wniosku o przyznanie odprawy dla dzieci należy dołączyć dokumenty wymienione w § 12.4.
Do wniosku o przyznanie odprawy dla rodziców należy dołączyć dokumenty wymienione w § 13.§ 16.
1.
Do wniosku o przyznanie zasiłku pogrzebowego po renciście (inwalidzie) należy dołączyć: 1)
wyciąg z aktu zgonu; 2)
dowód pobierania renty; 3)
rachunek kosztów pogrzebu wystawiony na nazwisko osoby zgłaszającej wniosek o zasiłek pogrzebowy; 4)
jeżeli zmarły był zatrudniony - zaświadczenie zakładu pracy (właściwego zarządu ubezpieczeń społecznych) stwierdzające, czy i w jakiej wysokości przysługuje zasiłek pogrzebowy również z tytułu zatrudnienia i czy zasiłek taki został pobrany.2.
W razie śmierci członka rodziny rencisty (inwalidy) należy poza dowodami określonymi w ust. 1 dołączyć oświadczenie, że zmarła osoba w chwili śmierci pozostawała na utrzymaniu rencisty (inwalidy).§ 17.
Do wniosku o zwrot kosztów przejazdu i przewozu urządzenia domowego w związku z przesiedleniem się członków rodziny uprawnionych do renty rodzinnej lub odprawy należy dołączyć następujące dokumenty: 1)
dowód wspólnego zamieszkania (zameldowania) z funkcjonariuszem (rencistą, inwalidą) bezpośrednio przed jego śmiercią; 2)
dowód zameldowania na pobyt stały w nowym miejscu zamieszkania; 3)
dowód stwierdzający wysokość poniesionych kosztów przewozu urządzenia domowego.