§ 10. - Pomoc finansowa udzielana pracodawcom prowadzącym zakłady pracy chronionej ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.1199 t.j.
Akt utracił moc Wersja od: 6 czerwca 2022 r.
§ 10.
1.
Pracodawca składa do Funduszu wniosek o:1)
dofinansowanie na dany rok kalendarzowy - w terminie do dnia 15 listopada tego roku;2)
refundację - w terminie do dnia 30 listopada roku poprzedzającego rok, którego dotyczy refundacja.2.
W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej w danym roku kalendarzowym, wniosek o refundację na ten rok składa się w terminie do dnia 30 listopada tego roku.3.
W przypadku pracodawców, którzy uzyskali status zakładu pracy chronionej po dniu 1 listopada danego roku kalendarzowego, termin, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, przedłuża się do dnia 31 stycznia roku następnego.4.
Wniosek zawiera:1)
nazwę pracodawcy;2)
adres siedziby albo miejsca zamieszkania pracodawcy, o ile jest on tożsamy z adresem wykonywanej działalności;3)
adres do korespondencji pracodawcy, jeżeli jest inny niż adres określony w pkt 2;4)
imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania pracodawcy w sprawie;5)
numer telefonu i faksu pracodawcy;6)
adres poczty elektronicznej pracodawcy;7)
numery NIP i PKD pracodawcy;8)
nazwę banku i numer rachunku bankowego pracodawcy;9)
dane dotyczące wnioskowanej pomocy:a)
podstawę prawną udzielenia pomocy,b)
wnioskowaną kwotę pomocy ogółem,c)
formę zabezpieczenia zwrotu pomocy.5.
Do wniosku dołącza się:1)
kserokopie:a)
dokumentów potwierdzających dane, o których mowa w ust. 4 pkt 1, 2 i 7,b)
aktualnej decyzji o nadaniu statusu zakładu pracy chronionej;2)
oświadczenie pracodawcy o:a)
posiadaniu lub nieposiadaniu w dniu złożenia wniosku:–
zaległości w zobowiązaniach wobec Funduszu,–
nieuregulowanych w terminie zobowiązań cywilnoprawnych,b)
zaleganiu lub niezaleganiu w dniu złożenia wniosku z:–
wypłacaniem w terminie wynagrodzeń pracownikom lub–
opłacaniem w terminie składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub innych danin publicznych,c)
ogłoszeniu lub nieogłoszeniu w stosunku do niego upadłości lub rozpoczęcia jego likwidacji;3)
informację o przeciętnych miesięcznych stanach zatrudnienia:a)
ogółem,b)
osób niepełnosprawnych ogółem oraz w podziale na stopnie i rodzaje niepełnosprawności ustalonych odrębnie dla każdego z 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz o średnim kwartalnym stanie zatrudnienia osób niepełnosprawnych obliczonym na podstawie tych stanów zatrudnienia.6.
Do wniosku o dofinansowanie dołącza się:1)
potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie zawartych umów kredytowych;2)
informację z banku, z którym zostały zawarte umowy kredytowe, o wysokości odsetek, jakie pracodawca zapłaci z tytułu zaciągniętych kredytów za okres wskazany we wniosku, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania, wraz z informacją o wysokości stopy procentowej przyjętej do wyliczenia odsetek;3)
informację pracodawcy o przeznaczeniu kredytów i o wysokości kredytów, które mogą zostać objęte dofinansowaniem stosownie do § 2, oraz o okresie, za który zostanie naliczone oprocentowanie kredytów do dofinansowania;4)
zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie lub oświadczenie o wysokości tej pomocy, otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok podatkowy oraz dwa poprzedzające go lata podatkowe, albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie w tym okresie;5)
informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, w zakresie określonym na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 743 oraz z 2022 r. poz. 807).7.
Do wniosku o refundację dołącza się informację o wysokości:1)
kosztów ze wskazaniem rodzajów i kwot kosztów, o których mowa w § 5-7;2)
otrzymanej pomocy publicznej, pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy - w zakresie wynikającym z art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej - w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia refundacją.8.
Fundusz może żądać od pracodawcy przedstawienia dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku.