Pełnomocnik Rządu do Spraw Usuwania Skutków Suszy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.51.602

Akt utracił moc
Wersja od: 28 czerwca 2000 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 20 czerwca 2000 r.
w sprawie Pełnomocnika Rządu do Spraw Usuwania Skutków Suszy.

Na podstawie art. 10 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929) zarządza się, co następuje:
1.
Ustanawia się Pełnomocnika Rządu do Spraw Usuwania Skutków Suszy, zwanego dalej "Pełnomocnikiem".
2.
Pełnomocnikiem jest sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Do zadań Pełnomocnika należy inicjowanie i koordynowanie działań administracji rządowej w zakresie usuwania skutków suszy, a w szczególności:
1)
przygotowanie harmonogramu działań podejmowanych w celu usunięcia skutków suszy,
2)
przygotowywanie propozycji wniosków skierowanych do właściwych ministrów w zakresie finansowania skutków suszy,
3)
podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych ze źródeł krajowych i zagranicznych, z przeznaczeniem na usuwanie skutków suszy,
4)
analizowanie i ocenianie rozwiązań prawnych i ekonomicznych z dziedzin związanych z usuwaniem skutków suszy,
5)
realizowanie innych zadań w zakresie usuwania skutków suszy, powierzonych przez Radę Ministrów lub Prezesa Rady Ministrów.
1.
Nadzór nad działalnością Pełnomocnika sprawuje Prezes Rady Ministrów.
2.
W zakresie realizacji zadań, o których mowa w § 2, Pełnomocnik podlega Prezesowi Rady Ministrów.
1.
W toku wykonywania działań Pełnomocnik współdziała z właściwymi ministrami, kierownikami urzędów centralnych, wojewodami i innymi organami administracji rządowej oraz z organami samorządu terytorialnego i organizacjami pozarządowymi.
2.
Organy administracji rządowej są obowiązane do współdziałania i udzielania pomocy Pełnomocnikowi w realizacji jego zadań, w szczególności przez udostępnianie mu wszelkich niezbędnych informacji.
3.
Zasady i formy współdziałania Pełnomocnika z organami samorządu terytorialnego i organizacjami pozarządowymi określa się w porozumieniach zawartych z tymi organami i organizacjami.
Rozstrzygnięcia podejmowane przez organy administracji rządowej, dotyczące skutków usuwania suszy, podlegają zaopiniowaniu przez Pełnomocnika.
Pełnomocnik jest upoważniony do wnoszenia, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, opracowanych przez siebie projektów dokumentów rządowych, w tym aktów prawnych, wynikających z zakresu jego działania, do rozpatrzenia przez Radę Ministrów bez zajmowania stanowiska przez stałe komitety Rady Ministrów.
1.
Pełnomocnik przedstawia Radzie Ministrów analizy, oceny i wnioski związane z zakresem jego zadań oraz okresowe sprawozdania ze swojej działalności.
2.
Pełnomocnik informuje Prezesa Rady Ministrów o wszystkich zagrożeniach realizacji zadań, o których mowa w § 2.
W zakresie niezbędnym do realizacji jego zadań Pełnomocnik może:
1)
powoływać zespoły do opracowania określonych zagadnień,
2)
zlecać przeprowadzenie ekspertyz oraz innych opracowań.
Obsługę organizacyjno-prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową zapewnia Pełnomocnikowi Kancelaria Prezesa Rady Ministrów oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Wydatki związane z działalnością Pełnomocnika są pokrywane z budżetu państwa odpowiednio w częściach:
1)
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów - część 16,
2)
Rolnictwo i Rozwój Wsi - część 32 i 33.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.