§ 10. - Oznaczanie wyrobów akcyzowych znakami akcyzy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.80.742

Akt utracił moc
Wersja od: 1 marca 2009 r.
§  10. 
1. 
Wnioskodawca, składając wniosek o wydanie oraz sprzedaż banderol lub wydanie upoważnień do odbioru banderol do właściwego w sprawach znaków akcyzy naczelnika urzędu celnego, załącza odpowiednio:
1)
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego i właściwego naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju o niezaleganiu w podatkach dochodowych, podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym;
2) 5
 kopię odpisu z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo kopię zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;
3) 6
 kopię potwierdzenia zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego;
4)
kopię zezwolenia albo koncesji na produkcję, rozlewanie, pakowanie, import, nabycie wewnątrzwspólnotowe lub obrót wyrobami objętymi obowiązkiem uzyskania takiego zezwolenia albo koncesji na podstawie odrębnych przepisów;
5)
kopię umowy zawartej przez importera lub podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego z podmiotem zagranicznym na import lub nabycie wyrobów akcyzowych;
6)
kopię potwierdzenia złożenia zabezpieczenia należności podatkowych wymaganego na podstawie odrębnych przepisów;
7)
kopię zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego, działalności zarejestrowanego handlowca, działalności niezarejestrowanego handlowca, na dokonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego na terytorium kraju;
8)
kopię spisu wyrobów, o którym mowa w art. 86 ust. 4 ustawy, potwierdzoną przez naczelnika urzędu celnego wykonującego zadania w zakresie akcyzy na terytorium kraju.
2.  7
 Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 2-8, są okazywane w oryginale właściwemu w sprawach znaków akcyzy naczelnikowi urzędu celnego przy składaniu wniosku. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać dane aktualne w dniu składania wniosku.
3. 
W przypadku gdy banderole będą odbierane przez inną osobę niż składający wniosek, do wniosku dołącza się pełnomocnictwo do ich odbioru, z podaniem imienia i nazwiska, miejsca zamieszkania oraz rodzaju i numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby upoważnionej do odbioru banderol.
4. 
W przypadku gdy wnioskodawca składa kolejny wniosek, w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od złożenia poprzedniego wniosku, nie stosuje się przepisów ust. 1 i 2, pod warunkiem że wnioskodawca złoży oświadczenie, iż informacje wynikające z uprzednio złożonych lub okazanych dokumentów oraz stany faktyczne lub prawne, których te dokumenty dotyczą, nie uległy zmianie. Nie dotyczy to informacji zawartych w dokumentach, których termin ważności upłynął zgodnie z przepisami regulującymi ich wydawanie.
5. 
Do wniosku złożonego po upływie trzech miesięcy od dnia złożenia poprzedniego wniosku stosuje się odpowiednio przepisy ust. 1 i 2.
6. 
Wzór wniosku o wydanie oraz sprzedaż banderol lub wydanie upoważnień do odbioru banderol określa załącznik nr 11 do rozporządzenia.
7. 
Wzór upoważnienia do odbioru banderol określa załącznik nr 12 do rozporządzenia.
5 § 10 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 21 lipca 2004 r. (Dz.U.04.167.1750) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 sierpnia 2004 r.
6 § 10 ust. 1 pkt 3:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 21 lipca 2004 r. (Dz.U.04.167.1750) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2004 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 21 lipca 2004 r. (Dz.U.04.167.1750) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 sierpnia 2004 r.

7 § 10 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia z dnia 21 lipca 2004 r. (Dz.U.04.167.1750) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lipca 2004 r.