§ 15. - Organizacja, szczegółowe zadania, skład i tryb postępowania komisji lekarskich do spraw inwalidztwa i zatrudnienia, tryb kierowania na badanie przez te komisje oraz zasady wynagradzania członków komisji lekarskich i lekarzy działających w zakresie orzecznictwa lekarskiego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1958.73.367

Akt utracił moc
Wersja od: 1 sierpnia 1967 r.
§  15.
Orzeczenie komisji lekarskiej powinno zawierać:
1)
dokładny opis stanu zdrowia z rozpoznaniem lekarskim i podaniem numeru statystycznego grupy chorobowej lub kalectwa,
2)
ustalenie wskazań i przeciwwskazań w sprawie zatrudnienia,
3)
zaliczenie lub odmowę zaliczenia do jednej z grup inwalidów,
4)
ustalenie na żądanie organu przyznającego rentę związku inwalidztwa lub śmierci z wypadkiem w zatrudnieniu lub z chorobą zawodową,
5)
ustalenie w miarę możności daty lub okresu powstania inwalidztwa,
6)
określenie miesiąca i roku badania kontrolnego oraz wskazanie, jakie badanie specjalistyczne należy wykonać przed skierowaniem na badanie kontrolne,
7)
ustalenie potrzeby leczenia, protezowania lub szkolenia przysposabiającego do pracy,
8)
szczegółowe uzasadnienie orzeczenia,
9)
podpisy członków komisji.