§ 15. - Organizacja, kwalifikacje personelu, sposób funkcjonowania i rodzaje podmiotów leczniczych wykonujących świadczenia stacjonarne i całodobowe oraz ambulatoryjne w sprawowaniu opieki nad uzależnionymi od alkoholu oraz sposób współdziałania w tym zakresie z instytucjami publicznymi i organizacjami społecznymi.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2012.734

Akt utracił moc
Wersja od: 28 czerwca 2012 r.
§  15.
1.
Podmiot ubiegający się o akredytację na organizację szkolenia, o którym mowa w § 14 ust. 2 pkt 1, uzyskuje akredytację, jeżeli zapewnia:
1)
bazę dydaktyczną o strukturze dostosowanej do liczby uczestników szkolenia;
2)
rekrutację uczestników szkolenia jedynie spośród osób spełniających wymagania, o których mowa w § 13 ust. 2 i 3;
3)
kadrę dydaktyczną, w której co najmniej 60% osób realizujących program szkolenia posiada certyfikat specjalisty psychoterapii uzależnień albo decyzję o uznaniu kwalifikacji oraz co najmniej 7-letni staż pracy w psychoterapii osób uzależnionych, a pozostałe osoby posiadają tytuł lekarza specjalisty w zakresie psychiatrii lub psychologa klinicznego bądź uprawnienia do prowadzenia treningów psychologicznych lub psychoterapii;
4)
realizację programu szkolenia zgodną z zakresem przedmiotowym, o którym mowa w ust. 2;
5)
prowadzenie ewaluacji programu szkolenia.
2.
Podmiot ubiegający się o akredytację na prowadzenie stażu klinicznego, o którym mowa w § 14 ust. 2 pkt 2, uzyskuje akredytację, jeżeli zapewnia:
1)
realizację kompleksowego programu psychoterapii uzależnień obejmującego:
a)
program diagnostyczno-motywujący,
b)
podstawowy program leczenia,
c)
program zapobiegania nawrotom,
d)
pogłębiony program leczenia,
e)
program diagnostyki i interwencji kryzysowej,
f)
program leczenia epizodu lub nawrotu zaburzeń wynikających ze spożywania alkoholu;
2)
wykwalifikowaną kadrę, w skład której wchodzą osoby posiadające certyfikat specjalisty psychoterapii uzależnień, w liczbie osób odpowiedniej do liczby uczestników szkolenia;
3)
prowadzenie ewaluacji programu stażu klinicznego;
4)
rekrutację uczestników stażu wyłącznie wśród osób, które przedstawią zaświadczenia o zaliczeniu szkolenia, o którym mowa w § 14 ust. 2 pkt 1.
3.
Wpisu na listę, o której mowa w § 14 ust. 3 pkt 3, dokonuje się, jeżeli wnioskodawca:
1)
posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
2)
posiada certyfikat specjalisty psychoterapii uzależnień;
3)
ukończył szkołę psychoterapii lub specjalizację z psychologii klinicznej lub z psychiatrii;
4)
posiada co najmniej 7-letni staż pracy w terapii osób uzależnionych;
5)
posiada co najmniej 2-letnie doświadczenie konsultacyjno-szkoleniowe;
6)
nie był karany za popełnienie przestępstwa;
7)
prezentuje nienaganną postawę etyczną.