Rozdział 1 - Organizacja urzędów. - Organizacja i zakres działania izb skarbowych oraz podległych im urzędów i organów wykonawczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1939.18.118

Akt utracił moc
Wersja od: 28 sierpnia 1947 r.

Rozdział  1.

Organizacja urzędów.

§  17.
(1)
Na czele urzędu stoi naczelnik urzędu podległy dyrektorowi izby skarbowej.
(2)
Naczelnik urzędu odpowiedzialny jest za stan służby w okręgu urzędu.
(3)
Zastępcę naczelnika urzędu wyznacza dyrektor izby skarbowej spośród kierowników działów, po wysłuchaniu opinii naczelnika urzędu.
(4)
W większych urzędach dyrektor izby skarbowej może wyznaczyć zastępcę naczelnika urzędu spoza urzędników kierujących działami.
(5)
Naczelnik urzędu jest przełożonym wszystkich funkcjonariuszów (pracowników) w swoim okręgu.
§  18.
(1)
Urzędy dzielą się na działy. Nadto w skład urzędu wchodzi kancelaria. Organizację i zakres działania kancelarii regulują odrębne przepisy.
(2)
Na czele działu stoi kierownik działu.
(3)
Kierownik działu jest odpowiedzialny za prawidłowy bieg czynności urzędowych wchodzących w zakres działania działu.
(4)
Ilość i rodzaje działów jak również ich zakres działania dla każdego urzędu określa oddzielne zarządzenie.
§  19.
Zasadniczo urzędy dzielą się na następujące działy:
I.Urząd Skarbowy:
1) dział wymiarowy,
2) " egzekucyjny,
3) " rachunkowo-kasowy,
II.Urząd Opłat Stemplowych;
1) dział opłat,
2) " podatku spadkowego,
3) " rachunkowo-kasowy,
III.Urząd Skarbowy Akcyz i Monopolów Państwowych:
1) dział akcyzowo-monopolowy,
2) " karny skarbowy.
§  20.
Szczegółowe prawa i obowiązki naczelników urzędów, ich zastępców, kierowników działów oraz referentów, szczegółową organizację wewnętrzną działów, a przede wszystkim ilość i rodzaje referatów oraz kompetencje zastępcy naczelnika urzędu, kierowników działów i referentów w zakresie aprobaty pism określają obowiązujące przepisy, a w granicach tych przepisów zarządzenia dyrektora izby skarbowej.