Rozdział 1 - Organizacja urzędów. - Organizacja i zakres działania izb skarbowych oraz podległych im urzędów i organów wykonawczych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1939.18.118
Akt utracił moc Wersja od: 28 sierpnia 1947 r.
Rozdział 1.
Organizacja urzędów.
Organizacja urzędów.
§ 17.
(1)
Na czele urzędu stoi naczelnik urzędu podległy dyrektorowi izby skarbowej.(2)
Naczelnik urzędu odpowiedzialny jest za stan służby w okręgu urzędu.(3)
Zastępcę naczelnika urzędu wyznacza dyrektor izby skarbowej spośród kierowników działów, po wysłuchaniu opinii naczelnika urzędu.(4)
W większych urzędach dyrektor izby skarbowej może wyznaczyć zastępcę naczelnika urzędu spoza urzędników kierujących działami.(5)
Naczelnik urzędu jest przełożonym wszystkich funkcjonariuszów (pracowników) w swoim okręgu.§ 18.
(1)
Urzędy dzielą się na działy. Nadto w skład urzędu wchodzi kancelaria. Organizację i zakres działania kancelarii regulują odrębne przepisy.(2)
Na czele działu stoi kierownik działu.(3)
Kierownik działu jest odpowiedzialny za prawidłowy bieg czynności urzędowych wchodzących w zakres działania działu.(4)
Ilość i rodzaje działów jak również ich zakres działania dla każdego urzędu określa oddzielne zarządzenie.§ 19.
Zasadniczo urzędy dzielą się na następujące działy:I. | Urząd Skarbowy: |
1) dział wymiarowy, | |
2) " egzekucyjny, | |
3) " rachunkowo-kasowy, | |
II. | Urząd Opłat Stemplowych; |
1) dział opłat, | |
2) " podatku spadkowego, | |
3) " rachunkowo-kasowy, | |
III. | Urząd Skarbowy Akcyz i Monopolów Państwowych: |
1) dział akcyzowo-monopolowy, | |
2) " karny skarbowy. |
§ 20.
Szczegółowe prawa i obowiązki naczelników urzędów, ich zastępców, kierowników działów oraz referentów, szczegółową organizację wewnętrzną działów, a przede wszystkim ilość i rodzaje referatów oraz kompetencje zastępcy naczelnika urzędu, kierowników działów i referentów w zakresie aprobaty pism określają obowiązujące przepisy, a w granicach tych przepisów zarządzenia dyrektora izby skarbowej.