§ 4. - Organizacja i sposób funkcjonowania centrum powiadamiania ratunkowego oraz procedur obsługi zgłoszeń alarmowych

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.832

Akt obowiązujący
Wersja od: 4 maja 2021 r.
§  4. 
1. 
Kierownik centrum organizuje pracę centrum i opracowuje:
1)
zasady funkcjonowania centrum;
2)
plan postępowania na wypadek wystąpienia sytuacji awaryjnych;
3)
zasady organizacji pracy pracowników centrum;
4)
plan zwiększania obsady osobowej centrum w okresie zwiększonego ruchu alarmowego, przewidywanego na podstawie danych statystycznych, informacji pogodowych lub informacji o wydarzeniach organizowanych na terenie obsługiwanym przez centrum.
2. 
Operator numerów alarmowych realizuje zadania przez:
1)
obsługę zgłoszeń alarmowych wpływających do centrum;
2)
dokonywanie oceny pracy w oparciu o kartę samooceny;
3)
wykonywanie innych zadań na polecenie kierownika centrum lub jego zastępcy związanych z funkcjonowaniem centrum.
3. 
Starszy operator numerów alarmowych realizuje zadania przez:
1)
obsługę zgłoszeń alarmowych wpływających do centrum;
2)
udział w działaniach upowszechniających wiedzę na temat numerów alarmowych;
3)
wsparcie koordynatora w zakresie organizacji pracy operatorów numerów alarmowych;
4)
dokonywanie oceny pracy w oparciu o kartę samooceny;
5)
wykonywanie innych zadań na polecenie kierownika centrum lub jego zastępcy związanych z funkcjonowaniem centrum.
4. 
Koordynator realizuje zadania przez:
1)
obsługę zgłoszeń alarmowych wpływających do centrum;
2)
koordynację procesu obsługi zgłoszeń alarmowych podczas zmian dziennych i nocnych;
3)
sporządzanie oraz analizowanie codziennych i okresowych raportów pracy centrum;
4)
wspieranie koordynatora-trenera i kierownika centrum w zakresie organizacji pracy operatorów i starszych operatorów numerów alarmowych;
5)
prowadzenie działań upowszechniających wiedzę na temat numerów alarmowych;
6)
zastępowanie koordynatora-trenera, w przypadku jego długotrwałej nieobecności;
7)
dokonywanie oceny pracy w oparciu o kartę samooceny;
8)
wykonywanie innych zadań na polecenie kierownika centrum lub jego zastępcy związanych z funkcjonowaniem centrum;
9)
wspieranie operatorów numerów alarmowych i starszych operatorów numerów alarmowych w obsłudze zgłoszeń alarmowych;
10)
zgłaszanie usterek w systemie teleinformatycznym pod nieobecność obsługi technicznej.
5. 
Koordynator-trener realizuje zadania przez:
1)
obsługę zgłoszeń alarmowych wpływających do centrum;
2)
przygotowywanie operatorów numerów alarmowych do odbycia szkolenia podstawowego i obsługi zgłoszeń alarmowych;
3)
prowadzenie szkoleń podstawowych dla operatorów numerów alarmowych;
4)
prowadzenie szkoleń w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych i koordynatorów;
5)
realizowanie zadań koordynatora, w okresie kiedy nie są prowadzone szkolenia;
6)
przygotowywanie rocznych planów szkoleń;
7)
współpracę z psychologiem i koordynatorem w zakresie szkoleń prowadzonych w centrum;
8)
wspieranie koordynatora i kierownika centrum w zakresie organizacji pracy operatorów numerów alarmowych;
9)
udział w pracach komisji egzaminacyjnej w Krajowym Centrum Monitorowania Systemu Powiadamiania Ratunkowego;
10)
prowadzenie działań mających na celu upowszechnianie wiedzy na temat numerów alarmowych;
11)
dokonywanie oceny pracy w oparciu o kartę samooceny;
12)
wykonywanie innych zadań na polecenie kierownika centrum lub jego zastępcy związanych z funkcjonowaniem centrum.