§ 4. - Organizacja i sposób funkcjonowania centrum powiadamiania ratunkowego oraz procedur obsługi zgłoszeń alarmowych
Dziennik Ustaw
Dz.U.2021.832
Akt obowiązujący Wersja od: 4 maja 2021 r.
§ 4.
1.
Kierownik centrum organizuje pracę centrum i opracowuje:1)
zasady funkcjonowania centrum;2)
plan postępowania na wypadek wystąpienia sytuacji awaryjnych;3)
zasady organizacji pracy pracowników centrum;4)
plan zwiększania obsady osobowej centrum w okresie zwiększonego ruchu alarmowego, przewidywanego na podstawie danych statystycznych, informacji pogodowych lub informacji o wydarzeniach organizowanych na terenie obsługiwanym przez centrum.2.
Operator numerów alarmowych realizuje zadania przez:1)
obsługę zgłoszeń alarmowych wpływających do centrum;2)
dokonywanie oceny pracy w oparciu o kartę samooceny;3)
wykonywanie innych zadań na polecenie kierownika centrum lub jego zastępcy związanych z funkcjonowaniem centrum.3.
Starszy operator numerów alarmowych realizuje zadania przez:1)
obsługę zgłoszeń alarmowych wpływających do centrum;2)
udział w działaniach upowszechniających wiedzę na temat numerów alarmowych;3)
wsparcie koordynatora w zakresie organizacji pracy operatorów numerów alarmowych;4)
dokonywanie oceny pracy w oparciu o kartę samooceny;5)
wykonywanie innych zadań na polecenie kierownika centrum lub jego zastępcy związanych z funkcjonowaniem centrum.4.
Koordynator realizuje zadania przez:1)
obsługę zgłoszeń alarmowych wpływających do centrum;2)
koordynację procesu obsługi zgłoszeń alarmowych podczas zmian dziennych i nocnych;3)
sporządzanie oraz analizowanie codziennych i okresowych raportów pracy centrum;4)
wspieranie koordynatora-trenera i kierownika centrum w zakresie organizacji pracy operatorów i starszych operatorów numerów alarmowych;5)
prowadzenie działań upowszechniających wiedzę na temat numerów alarmowych;6)
zastępowanie koordynatora-trenera, w przypadku jego długotrwałej nieobecności;7)
dokonywanie oceny pracy w oparciu o kartę samooceny;8)
wykonywanie innych zadań na polecenie kierownika centrum lub jego zastępcy związanych z funkcjonowaniem centrum;9)
wspieranie operatorów numerów alarmowych i starszych operatorów numerów alarmowych w obsłudze zgłoszeń alarmowych;10)
zgłaszanie usterek w systemie teleinformatycznym pod nieobecność obsługi technicznej.5.
Koordynator-trener realizuje zadania przez:1)
obsługę zgłoszeń alarmowych wpływających do centrum;2)
przygotowywanie operatorów numerów alarmowych do odbycia szkolenia podstawowego i obsługi zgłoszeń alarmowych;3)
prowadzenie szkoleń podstawowych dla operatorów numerów alarmowych;4)
prowadzenie szkoleń w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych i koordynatorów;5)
realizowanie zadań koordynatora, w okresie kiedy nie są prowadzone szkolenia;6)
przygotowywanie rocznych planów szkoleń;7)
współpracę z psychologiem i koordynatorem w zakresie szkoleń prowadzonych w centrum;8)
wspieranie koordynatora i kierownika centrum w zakresie organizacji pracy operatorów numerów alarmowych;9)
udział w pracach komisji egzaminacyjnej w Krajowym Centrum Monitorowania Systemu Powiadamiania Ratunkowego;10)
prowadzenie działań mających na celu upowszechnianie wiedzy na temat numerów alarmowych;11)
dokonywanie oceny pracy w oparciu o kartę samooceny;12)
wykonywanie innych zadań na polecenie kierownika centrum lub jego zastępcy związanych z funkcjonowaniem centrum.