§ 13. - Organizacja i sposób funkcjonowania centrum powiadamiania ratunkowego oraz procedur obsługi zgłoszeń alarmowych
Dziennik Ustaw
Dz.U.2021.832
Akt obowiązujący Wersja od: 4 maja 2021 r.
§ 13.
1.
Przekazanie zgłoszeń alarmowych kierowanych do innych podmiotów, do których zadań należy ochrona życia, zdrowia, bezpieczeństwa i porządku publicznego, mienia lub środowiska, których numery telefoniczne nie są obsługiwane w ramach systemu powiadamiania ratunkowego, odbywa się według następującej ogólnej procedury:1)
odbiór zgłoszenia alarmowego od osoby zgłaszającej;2)
zarejestrowanie zgłoszenia alarmowego w systemie teleinformatycznym;3)
uzyskanie od osoby zgłaszającej informacji o:a)
rodzaju zdarzenia lub zagrożenia,b)
miejscu zdarzenia lub zagrożenia - w przypadku wątpliwości związanych z ustaleniem dokładnego miejsca zdarzenia lub zagrożenia należy uzyskać dodatkowe informacje dotyczące miejsca zdarzenia lub zagrożenia umożliwiające szybkie dotarcie właściwych podmiotów ratowniczych,c)
liczbie osób poszkodowanych lub będących w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego,d)
danych osoby zgłaszającej obejmujących imię, nazwisko oraz numer telefonu, jeżeli je podała, na wypadek konieczności uzyskania dodatkowych informacji o zdarzeniu lub zagrożeniu;4)
poinformowanie osoby zgłaszającej o podjęciu czynności zmierzających do przekazania zgłoszenia alarmowego do właściwego podmiotu pomocniczego;5)
przekazanie, z wykorzystaniem dostępnych środków technicznych, zgłoszenia alarmowego właściwemu podmiotowi pomocniczemu albo poinformowanie osoby zgłaszającej o braku możliwości przekazania zgłoszenia alarmowego oraz przekazanie jej danych kontaktowych do podmiotu pomocniczego, jeżeli są dostępne;6)
odbiór potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia alarmowego przez właściwy podmiot pomocniczy, jeżeli jest to możliwe.2.
Szczegółowe procedury przekazania zgłoszeń alarmowych, o których mowa w ust. 1, a także procedury przekazania zgłoszenia w sytuacji awaryjnej są opracowywane i aktualizowane przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej we współpracy z wojewodami i podlegają weryfikacji, co najmniej raz na dwa lata.