§ 3. - Organizacja i funkcjonowanie centrów powiadamiania ratunkowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.574

Akt utracił moc
Wersja od: 5 maja 2014 r.
§  3.
1.
W skład centrum powiadamiania ratunkowego wchodzą stanowiska:
1)
kierownika centrum;
2)
zastępcy kierownika centrum;
3)
operatorów numerów alarmowych;
4)
obsługi administracyjnej i technicznej;
5)
psychologa.
2.
Kierownikiem centrum oraz zastępcą kierownika centrum może być osoba posiadająca doświadczenie zawodowe w zakresie powiadamiania ratunkowego, zarządzania kryzysowego, bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony przeciwpożarowej lub ratownictwa medycznego.
3.
Kierownik centrum organizuje pracę centrum, a w szczególności opracowuje:
1)
zasady funkcjonowania centrum;
2)
plan postępowania na wypadek wystąpienia sytuacji awaryjnych;
3)
zasady organizacji pracy operatorów numerów alarmowych, obsługi administracyjnej, obsługi technicznej i psychologa;
4)
plan zwiększania obsady osobowej centrum w sytuacjach nadzwyczajnych;
5)
wykaz podmiotów ratowniczych oraz innych podmiotów, do których zadań należy ochrona życia, zdrowia, bezpieczeństwa i porządku publicznego, mienia lub środowiska, funkcjonujących na terenie działania centrum wraz z ich danymi kontaktowymi i obszarem działania oraz aktualizację tego wykazu.
4.
Zastępca kierownika centrum zastępuje kierownika centrum podczas jego nieobecności.
5.
Wykaz, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, i jego aktualizacje są przekazywane administratorowi systemu teleinformatycznego w celu zamieszczenia w systemie teleinformatycznym.
6.
Kierownik centrum przekazuje wykaz, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, i jego aktualizacje komendantowi wojewódzkiemu Państwowej Straży Pożarnej, komendantowi wojewódzkiemu lub Komendantowi Stołecznemu Policji funkcjonującym na terenie działania centrum.
7.
Kierownik centrum przekazuje wykaz, o którym mowa w ust. 3 pkt 5, i jego aktualizacje dysponentom zespołów ratownictwa medycznego bezpośrednio obsługującym zgłoszenia alarmowe funkcjonującym na terenie działania centrum.