Organizacja ekspozytur urzędów wojewódzkich i tryb załatwiania w nich spraw.
Dz.U.1934.13.107
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I REFORM ROLNYCH
z dnia 8 stycznia 1934 r.
wydane w porozumieniu z Ministrem Spraw Wewnętrznych o organizacji ekspozytur urzędów wojewódzkich i trybie załatwiania w nich spraw.
Szczegółowy podział czynności ekspozytury ustala Minister Rolnictwa i Reform Rolnych na wniosek właściwego wojewody.
Ekspozytura używa pieczęci urzędowej urzędu wojewódzkiego.
Wszystkie pisma, wychodzące z ekspozytury, podpisuje kierownik ekspozytury "za Wojewodę" z dodatkiem swego charakteru służbowego. W ten sam sposób podpisują wszyscy urzędnicy ekspozytury, upoważnieni do samodzielnego podpisywania korespondencji.
W zakresie wymienionym wyżej w pkt. a) do d) Ministerstwo Rolnictwa i Reform Rolnych, jako też wszystkie inne władze i urzędy znoszą się bezpośrednio z ekspozyturą. Minister Rolnictwa i Reform Rolnych na wniosek właściwego wojewody ustali, w jakich sprawach Ministerstwo Rolnictwa i Reform Rolnych znosić się będzie bezpośrednio z wojewodą.
Do ekspozytury stosuje się analogicznie postanowienia rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13 sierpnia 1931 r. w sprawie organizacji urzędów wojewódzkich oraz trybu załatwiania spraw w tych urzędach (Dz. U. R. P. Nr. 76, poz. 611), o ile z rozporządzenia niniejszego nie wynika inaczej.
Ekspozytura - w zakresie spraw, należących do jej właściwości, - stanowi wydział fachowy i prawno-administracyjny w rozumieniu § 11 rozporządzenia, powołanego w ustępie poprzednim.
Kierownika ekspozytury i - na wniosek wojewody - jego stałego zastępcę wyznacza Minister Rolnictwa i Reform Rolnych.
Kierownik ekspozytury jest szefem ekspozytury i służbowym przełożonym wszystkich funkcjonarjuszów ekspozytury.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »