§ 7. - Określenie terminu ważności prospektu emisyjnego, terminu, w którym po opublikowaniu prospektu i jego skrótu może rozpocząć się sprzedaż lub subskrypcja papierów wartościowych, wymaganej liczby prospektów oraz miejsca, terminów i sposobów udostępniania do publicznej wiadomości prospektu i jego skrótu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.160.1072

Akt utracił moc
Wersja od: 28 grudnia 1998 r.
§  7.
1.
Nakład prospektu, z zastrzeżeniem ust. 4, powinien zapewniać zaspokojenie popytu i sprawne wprowadzenie papierów wartościowych objętych prospektem do publicznego obrotu i nie może być mniejszy niż:
1)
2.000 egzemplarzy - w przypadku gdy wprowadzenie papierów wartościowych do publicznego obrotu nie jest połączone z ich subskrypcją lub sprzedażą, a także w przypadku gdy emisja papierów wartościowych kierowana jest do określonego nabywcy lub nabywców, z zastrzeżeniem pkt 2 lit. a),
2)
4.000 egzemplarzy - w przypadku gdy:
a)
emisja akcji spółki publicznej, której akcje znajdują się w obrocie na rynku regulowanym, kierowana jest do dotychczasowych akcjonariuszy w trybie wykonania prawa poboru,
b)
liczba punktów sprzedaży lub przyjmowania zapisów jest mniejsza niż 30,
3)
8.000 egzemplarzy - w przypadku gdy liczba punktów sprzedaży lub przyjmowania zapisów wynosi co najmniej 30 i jest mniejsza niż 100,
4)
12.000 egzemplarzy - w przypadku gdy liczba punktów sprzedaży lub przyjmowania zapisów wynosi co najmniej 100, z zastrzeżeniem pkt 5,
5)
20.000 egzemplarzy - w przypadku gdy liczba punktów sprzedaży lub przyjmowania zapisów wynosi co najmniej 100 i wartość oferowanych na podstawie prospektu papierów wartościowych jest większa niż równowartość w złotych 200.000.000 EURO, liczona według średniego kursu ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na dzień poprzedzający dzień publikacji prospektu.
2.
W przypadku gdy prospekt udostępniany jest w trybie art. 80 ust. 1 pkt 2 ustawy, nakład prospektu powinien wynosić co najmniej 500 egzemplarzy, z zastrzeżeniem ust. 4.
3.
W przypadku gdy udostępnienie prospektu następuje równocześnie w formie drukowanej i w formie elektronicznej na optycznych nośnikach informacji, udział formy elektronicznej w nakładzie prospektu, o którym mowa w ust. 1, nie może być większy niż 50%.
4.
W przypadku gdy udostępnienie prospektu następuje równocześnie w formie drukowanej i w sieci Internet, nakład prospektu, o którym mowa w ust. 1 i 2, może być zmniejszony o 50%.