Rozdział 9 - Prowadzenie dziennika ruchu - Ogólne warunki prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.360 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 listopada 2023 r.

Rozdział  9

Prowadzenie dziennika ruchu

§  128. 
1. 
Dziennik ruchu powinien znajdować się w pomieszczeniu dyżurnego ruchu, a jeżeli dyżurny ruchu pełni służbę poza tym pomieszczeniem, to powinien on posiadać dziennik ruchu przy sobie.
2. 
Sposób prowadzenia dziennika ruchu określa zarządzający linią kolejową w przepisach wewnętrznych.
3. 
Kartki dziennika ruchu powinny być ponumerowane i przeszyte sznurkiem, którego końce muszą być zabezpieczone naklejką i opatrzone pieczęcią przez zarządzającego linią kolejową.
4. 
Początek doby, otwarcie posterunku zapowiadawczego i zamknięcie posterunku zapowiadawczego powinny być wyraźnie odnotowywane przez całą szerokość strony dziennika ruchu.
5. 
Zapisy wynikające z rozmów służbowych dokonywanych z kierownikami pociągów należy wpisywać w kolejnych kolumnach dziennika ruchu.
6. 
Do dziennika ruchu wpisuje się w odpowiednich rubrykach:
1)
numery pociągów wyprawianych;
2)
numery raportów z jazdy prowadzonych przez kierowników pociągów, co jest potwierdzane ich podpisem;
3)
godzinę wydania pozwolenia na wyprawienie pociągów;
4)
godzinę przyjazdu do posterunków według zapisu rozmów z kierownikami pociągów.
7. 
Rubryki dziennika ruchu, które nie zostały wypełnione, należy przekreślić poziomą linią.
8. 
Każde przekreślenie albo dopisanie cyfry lub wyrazu w dzienniku ruchu dyżurny ruchu powinien potwierdzić podpisem.
9. 
Przyjęcie i przekazywanie służby przez dyżurnego ruchu powinny być zanotowane w dzienniku ruchu.
10. 
Jeśli w chwili przyjęcia służby posterunek zapowiadawczy jest zamknięty, dyżurny ruchu otwiera posterunek zapowiadawczy dla czynności technicznych, co potwierdza wpisem w dzienniku ruchu.
11. 
Dyżurny ruchu może zamknąć posterunek zapowiadawczy, jeżeli:
1)
na linii kolejowej nie ma żadnych pociągów;
2)
na linii kolejowej znajduje się tylko jeden pociąg i zostaje wprowadzony ruch bez zapowiadania pociągów w czasie zamknięcia posterunku zapowiadawczego;
3)
na linii kolejowej znajdują się dwa pociągi i zostaje wprowadzony ruch na podstawie zapowiadania pociągów w czasie zamknięcia posterunku zapowiadawczego.