Rozdział 2 - Przygotowanie pociągów do jazdy - Ogólne warunki prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji.
Dz.U.2015.360 t.j.
Akt obowiązującyRozdział 2
Przygotowanie pociągów do jazdy
Przygotowanie pociągów do jazdy
Oznaczenie | ||
Nastawienie hamulca | na kolejach polskich | na innych kolejach |
1 | 2 | 3 |
Towarowy | G, T | G, M |
Osobowy | P, O | P, V |
Pośpieszny | R | R |
Pośpieszny z włączonym do działania magnetycznym hamulcem szynowym | R + Mg | R + Mg |
Próżny | Próż. | Leer |
Ładowny | Ład. | Bel. |
Mo x Pw
Mhw = ---------
100
gdzie:
Mo - masa ogólna,
Pw - procent wymaganej masy hamującej.
Wynik zaokrągla się wzwyż do całej tony.
Dla pociągu kursującego na hamulcach ręcznych należy przyjmować procent wymaganej masy hamującej, jaki przewidziany jest dla sposobu hamowania II, o którym mowa w pkt 2 lit. b.
Mhr x 100
Mo = -----------
Pw
Mhr x 100
PR = -----------
Mo
a następnie w odpowiedniej tablicy hamowania pociągów A, B, C lub D, w wierszu dotyczącym danego pochylenia miarodajnego i sposobu hamowania, poszukać w odpowiedniej rubryce liczby równej, a jeśli takiej nie ma - najbliższej mniejszej od posiadanego procentu rzeczywistej masy hamującej. Liczba znajdująca się w tej rubryce wskazuje w nagłówku prędkość pociągu odpowiadającą istniejącym warunkom.
Jeżeli tych wymagań nie spełniono, pociąg nie powinien odjechać.
- z zastrzeżeniem § 30d.