§ 28. - Odprawa celna środków przewozowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1935.60.387

Akt utracił moc
Wersja od: 11 lipca 1950 r.
§  28.
1)
Zaświadczenia wymienione w § 27 są ważne na jeden rok od daty wystawienia i służą do wielokrotnego przekraczania granicy przez dowolny urząd celny, przyczem każdy wyjazd i powrót do kraju powinien być odnotowany na zaświadczeniu przez wpisanie daty, wyciśnięcie pieczęci urzędu i podpis urzędnika celnego. W przypadkach zasługujących na uwzględnienie Dyrekcje Ceł mogą przedłużyć okres ważności zaświadczenia o 6 miesięcy.
2)
W razie dokonania zagranicą koniecznej naprawy krajowych lub ukrajowionych środków przewozowych strona obowiązana jest zgłosić to przy powrocie do polskiego obszaru celnego granicznemu urzędowi celnemu i przedstawić zaświadczenie zagranicznego warsztatu reparacyjnego, określające rodzaj i ilość materjałów, dodanych przy reparacji oraz konieczność naprawy dla umożliwienia dalszej jazdy. Zaświadczenie powinno być potwierdzone przez właściwą miejscową władzę administracji ogólnej. Przy wykonaniu drobnych reparacyj zaświadczenie nie jest wymacane. Za materjały dodane przy reparacji urząd celny wymierza należności celne według ogólnych przepisów ustalonych dla biernego obrotu reparacyjnego.
3)
Jeżeli posiadacz krajowego lub ukrajowionego środka przewozowego nabędzie w czasie pobytu zagranicą części zapasowe (opony, dętki i t. p.), powinien je przy powrocie do polskiego obszaru celnego zgłosić w granicznym urzędzie celnym, chociażby części te były ze środkiem przewozowym połączone. Urząd celny odprawia nabyte zagranicą części zapasowe na ogólnych zasadach, przyczem może zastosować ulgi przewidziane w § 27 przepisów wykonawczych do prawa celnego.