Rozdział 4 - Komunikacja i łączność. - Narodowy Plan Gospodarczy na rok 1951.
Dz.U.1951.18.146
Akt utracił mocIV.
Komunikacja i łączność.
Komunikacja i łączność.
kolejach normalnotorowych 113,0%
kolejach dojazdowych 116,2%
państwowej komunikacji samochodowej 213,0%
komunikacji wodno-śródlądowej 128,7%
żegludze morskiej 119,0%
kolejach normalnotorowych o 22,6%
kolejach dojazdowych o 11,2%
państwowej komunikacji samochodowej o 28,4%
komunikacji wodno-śródlądowej o 11,5%
komunikacji lotniczej o 13,8%
żegludze przybrzeżnej o 5,7%
- polepszenie współczynnika obrotu wagonu towarowego o 5,3%,
- zwiększenie przeciętnej szybkości handlowej o 5,7%,
- zwiększenie średniego przebiegu na dobę parowozu w pociągach towarowych o 7,3%.
W zakresie przewozów osobowych kolei normalnotorowych nastąpi:
- zwiększenie przeciętnej szybkości handlowej w trakcji parowej o 5,3%,
- zwiększenie przeciętnej szybkości handlowej w trakcji elektrycznej o 2,5%,
- zwiększenie średniego przebiegu na dobę parowozu w pociągach osobowych o 6,2%.
Ponadto zmniejszone zostanie zużycie węgla obliczeniowego na loco brutto-tono-km zarówno w przewozach towarowych, jak i osobowych o 5,6%.
W państwowej komunikacji samochodowej nastąpi w zakresie przewozów towarowych:
- powiększenie współczynnika gotowości technicznej o 15,7%,
- powiększenie współczynnika wykorzystania taboru o 13,5%,
a w zakresie przewozów osobowych:
- powiększenie szybkości technicznej o 13,9%,
- powiększenie współczynnika gotowości technicznej o 12,5%.
W zakresie żeglugi morskiej nastąpi zwiększenie zdolności przewozowej w przewozach towarowych o 68,4% oraz powiększenie wykorzystania tej zdolności o 8,0%.
W portach morskich ulegnie powiększeniu zdolność przeładunkowa o 14,5%, przy czym wzrost w zakresie przeładunków drobnicowych wyniesie 42,5%.