§ 7. - Nadawanie uprawnień inspektora ochrony radiologicznej w pracowniach stosujących aparaty rentgenowskie w celach medycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.239.1737

Akt utracił moc
Wersja od: 22 grudnia 2006 r.
§  7. 
1. 
Na podstawie wniosku, o którym mowa w § 6 ust. 1, Główny Inspektor Sanitarny powołuje komisję egzaminacyjną, która przygotowuje i przeprowadza egzamin.
2. 
Komisja egzaminacyjna składa się z 3 osób, w tym z przewodniczącego oraz sekretarza.
3. 
W skład komisji egzaminacyjnej wchodzą osoby posiadające wyższe wykształcenie w dziedzinie nauk przyrodniczych lub technicznych, w szczególności w dziedzinie medycyny, fizyki lub chemii, oraz staż pracy w dziedzinie ochrony radiologicznej.
4. 
Staż pracy, o którym mowa w ust. 3, wynosi co najmniej:
1)
10 lat - w przypadku przewodniczącego komisji egzaminacyjnej;
2)
2 lata - w przypadku pozostałych członków komisji egzaminacyjnej.
5. 
Przewodniczący komisji egzaminacyjnej jest obowiązany do przygotowania zestawów pytań do części pisemnej egzaminu oraz do zabezpieczenia tych pytań przed ich nieuprawnionym ujawnieniem.
6. 
Komisja egzaminacyjna podejmuje decyzje większością głosów.
7. 
Sekretarz komisji egzaminacyjnej jest odpowiedzialny za prawidłowe udokumentowanie przebiegu egzaminu, w tym sporządzenie protokołu egzaminu.
8. 
Protokół, o którym mowa w ust. 7, zawiera:
1)
imię i nazwisko kandydata;
2)
datę i miejsce urodzenia;
3)
numer ewidencyjny PESEL, a w przypadku gdy ten numer nie został nadany - numer paszportu, dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
4)
określenie typu uprawnień inspektora ochrony radiologicznej (R lub S), o którego nadanie będzie się ubiegać uczestnik szkolenia;
5)
liczbę punktów uzyskanych przez kandydata podczas egzaminu;
6)
informację o zdaniu albo niezdaniu egzaminu.
9. 
Protokół egzaminu podpisują członkowie komisji egzaminacyjnej.