Moc obowiązująca Porozumienia dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań, sporządzonego w Genewie dnia 20 marca 1958 r.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.104.1136

Akt jednorazowy
Wersja od: 26 września 2001 r.

OŚWIADCZENIE RZĄDOWE
z dnia 18 maja 2001 r.
w sprawie mocy obowiązującej Porozumienia dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań, sporządzonego w Genewie dnia 20 marca 1958 r.

Podaje się niniejszym do wiadomości, że w dniu 5 października 1978 r. Rada Państwa Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej ratyfikowała Porozumienie dotyczące przyjęcia jednolitych warunków homologacji i wzajemnego uznawania homologacji wyposażenia i części pojazdów samochodowych, sporządzonego w Genewie dnia 20 marca 1958 r. (tekst Porozumienia oraz oświadczenie rządowe opublikowano w Dz. U. z 1979 r. Nr 16, poz. 98 i 99).
Polska stała się stroną wymienionego porozumienia 12 stycznia 1979 r.

Zgodnie z procedurą określoną w art. 13 Porozumienia z 1958 r. Umawiające się Strony podjęły decyzję o wprowadzeniu poprawek do tego porozumienia i 16 października 1995 r. w dokumencie Europejskiej Komisji Gospodarczej E/ECE/TRANS/505 Rev.2 została ogłoszona jednolita treść znowelizowanego porozumienia, którego tytuł brzmi: "Porozumienie dotyczące przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań, sporządzone w Genewie dnia 20 marca 1958 r."

Zgodnie z artykułem 7 znowelizowanego porozumienia weszło ono w życie dnia 16 października 1995 r.

Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej ratyfikował wyżej wymienione porozumienie dnia 18 października 2000 r.

W ramach obydwu porozumień strony przyjęły jako załączniki do nich Regulaminy Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych dotyczące zasad homologacji pojazdów.

Rzeczpospolita Polska związana jest Regulaminami nr: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 22, 23, 24, 27, 28, 29, 30, 34, 37, 38, 40, 41, 42, 43, 44, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 53, 54, 55, 58, 59, 63, 67, 68, 69, 70, 71, 73, 74, 78, 79, 81, 83, 84, 85, 86, 87, 91, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111.

Jednocześnie podaje się do wiadomości, co następuje:

Następujące państwa stały się stronami porozumień w niżej podanych datach:

Australia 25 lutego 2000 r.

Austria 12 marca 1971 r.

Belgia 7 lipca 1959 r.

Białoruś 3 maja 1995 r.

Bośnia i Hercegowina 12 stycznia 1994 r.

Bułgaria 22 listopada 1999 r.

Była Jugosłowiańska

Republika Macedonii 1 kwietnia 1998 r.

Chorwacja 17 marca 1994 r.

Czechy 2 czerwca 1993 r.

Dania 21 października 1976 r.

Estonia 2 marca 1995 r.

Finlandia 19 lipca 1976 r.

Francja 26 czerwca 1958 r.

Grecja 6 października 1992 r.

Hiszpania 11 sierpnia 1961 r.

Holandia 30 czerwca 1960 r.

Japonia 25 września 1998 r.

Jugosławia 14 lutego 1962 r.

Luksemburg 13 października 1971 r.

Łotwa 19 listopada 1998 r.

Niemcy 29 listopada 1965 r.

Norwegia 3 lutego 1975 r.

Portugalia 29 stycznia 1980 r.

Rosja 19 grudnia 1986 r.

Rumunia 23 grudnia 1976 r.

Słowacja 28 maja 1993 r.

Słowenia 3 listopada 1992 r.

Szwajcaria 29 czerwca 1973 r.

Szwecja 21 kwietnia 1959 r.

Turcja 29 grudnia 1995 r.

Ukraina 1 maja 2000 r.

Węgry 3 maja 1960 r.

Wspólnota Europejska 23 stycznia 1998 r.

Włochy 25 lutego 1963 r.

Zjednoczone Królestwo Wielkiej

Brytanii i Irlandii Północnej 15 stycznia 1963 r.