Międzynarodowa Rada Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2018.1164

Akt obowiązujący
Wersja od: 15 czerwca 2018 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 15 czerwca 2018 r.
w sprawie Międzynarodowej Rady Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka

Na podstawie art. 16 ustawy z dnia 8 lutego 2018 r. o Instytucie Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka (Dz. U. poz. 538) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
podmioty uprawnione do zgłaszania kandydatów na członków Międzynarodowej Rady Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka, zwanej dalej "Radą", oraz tryb i sposób ich zgłaszania;
2)
tryb działania Rady;
3)
sposób pokrywania kosztów związanych z uczestnictwem członków Rady w posiedzeniach Rady.
1. 
Kandydatów na członków Rady zgłaszają:
1)
Marszałek Sejmu;
2)
Marszałek Senatu;
3)
minister właściwy do spraw zagranicznych;
4)
Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
2. 
Prezes Rady Ministrów występuje do podmiotów, o których mowa w ust. 1, o zgłaszanie kandydatów.
3. 
W wystąpieniu, o którym mowa w ust. 2, określa się termin, miejsce, sposób zgłaszania i maksymalną liczbę kandydatów na członków Rady, jaką może zgłosić jeden podmiot.
4. 
Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, ma formę pisemną i zawiera:
1)
imię i nazwisko oraz adres zamieszkania kandydata;
2)
uzasadnienie zgłaszanej kandydatury;
3)
zgodę kandydata na powołanie w skład Rady.
5. 
Zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, minister właściwy do spraw zagranicznych dokonuje po konsultacjach z ministrem właściwym do spraw zagranicznych Węgier.
1. 
Rada działa kolegialnie.
2. 
Rada wykonuje swoje zadania na posiedzeniach.
3. 
Posiedzenia Rady odbywają się przy obecności większości członków Rady.
4. 
Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek Dyrektora Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej im. Wacława Felczaka, zwanego dalej "Instytutem".
5. 
Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej niż raz w roku, pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady.
6. 
Przewodniczący Rady może pisemnie upoważnić członka Rady do przewodniczenia posiedzeniom Rady.
Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Rady. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Rady.
1. 
Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który podpisuje Przewodniczący Rady albo upoważniony członek Rady, o którym mowa w § 3 ust. 6, oraz osoba sporządzająca protokół.
2. 
Protokół zawiera zestawienie rozstrzygnięć podjętych przez Radę z uwzględnieniem wyników przeprowadzonych głosowań oraz zgłoszonych do protokołu stanowisk odrębnych.
3. 
Członek Rady może zgłosić do Przewodniczącego Rady zastrzeżenia do treści protokołu, wraz z wnioskiem o jego sprostowanie, w terminie 7 dni od dnia doręczenia protokołu.
Członkom Rady za udział w posiedzeniach Rady przysługują należności z tytułu podróży służbowych w wysokości i na warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, 1000 i 1076).
Obsługę finansową, organizacyjną i administracyjną Rady zapewnia Instytut.
Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje członek Rady wyznaczony przez Prezesa Rady Ministrów.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.