Art. 44. - Konwencja i Statut o ustroju międzynarodowym kolei żelaznych wraz z protokółem podpisania. Genewa.1923.12.09.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1928.73.663

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 stycznia 1928 r.
Artykuł 44.

Żaden z poprzedzających artykułów nie może być interpretowany, jako naruszający w czemkolwiek bądź prawa i obowiązki Układającego się Państwa, jako Członka Ligi Narodów.

PROTOKÓŁ PODPISANIA KONWENCJI O MIĘDZYNARODOWYM USTROJU KOLEI ŻELAZNYCH.

W chwili podpisania Konwencji o międzynarodowym ustroju kolei żelaznych, zawartej w dniu dzisiejszym, niżej podpisani, należycie upoważnieni, zgodzili się na to, co następuje:

1. Rozumie się, że odmienne traktowanie bander, oparte wyłącznie na rodzaju bandery, powinno być uważane jako rozróżnianie o charakterze nieżyczliwym, w znaczeniu artykułów 4 i 20 Statutu o międzynarodowym ustroju kolei żelaznych.

2. W razie, gdyby które z Państw lub terytorjów, do których nie stosuje się Konwencji, posiadało jednakową banderę lub było jednakowej narodowości z Układającem się Państwem, Państwo to, lub terytorjum nie będzie mogło korzystać z żadnego prawa, zapewnionego niniejszym Statutem, banderom lub obywatelom Układających się Państw.

Protokół niniejszy będzie posiadał taką samą moc, znaczenie i termin ważności, co i Statut, zawarty w dniu dzisiejszym, i winien być uważany za jego część nieodłączną.

Działo się w Genewie, dziewiątego grudnia tysiąc dziewięćset dwudziestego trzeciego roku.

Zaznajomiwszy się z treścią powyższej Konwencji, Statutu i protokółu, uznaliśmy je i uznajemy w imieniu Polski i za Wolne Miasto Gdańsk za słuszne zarówno w całości, jak i każde z zawartych w nich postanowień, oświadczamy, że są przyjęte, ratyfikowane i potwierdzone i przyrzekamy, że będą niezmiennie zachowywane.

Na dowód czego wydaliśmy akt niniejszy, opatrzony pieczęcią Rzeczypospolitej.

W Warszawie, dn. 24 listopada 1927 r.