Rozdział 3 - Rejestr lotnisk - Klasyfikacja lotnisk i rejestr lotnisk cywilnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.122.1273

Akt utracił moc
Wersja od: 29 września 2010 r.

Rozdział  3

Rejestr lotnisk

§  5.
1.
Rejestr lotnisk cywilnych, zwany dalej "rejestrem", składa się z:
1)
księgi rejestru lotnisk, zawierającej podstawowe dane wszystkich zarejestrowanych lotnisk;
2)
części kartograficznej, zawierającej dokumenty, o których mowa w § 8 ust. 2-5;
3)
części dokumentacyjnej;
4)
części korespondencyjnej, zawierającej dokumenty obejmujące informacje lotniskowe, techniczne i użytkowe lotnisk.
2.
Wzór karty księgi rejestru lotnisk cywilnych określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§  6.
1.
Część dokumentacyjna lotniska powinna zawierać:
1)
teczkę rejestracyjną lotniska, której wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia;
2)
dokumenty, o których mowa w art. 55 ust. 3 pkt 1-4, 6-7 i 10 ustawy, oraz zezwolenie, o którym mowa w art. 173 ust. 1 pkt 1 ustawy.
2.
Teczka rejestracyjna lotniska powinna zawierać podstawowe dane lotniska, w tym:
1)
dokumenty dotyczące własności gruntu lotniska;
2)
dane techniczne;
3)
parametry drogi startowej i pasa drogi startowej lub pasów startowych - dla lotnisk bez nawierzchni sztucznej;
4)
informacje dotyczące wyposażenia lotniska w urządzenia nawigacyjne radiowe i świetlne;
5)
wykaz przeszkód lotniczych na lotnisku i w otoczeniu lotniska;
6)
wykaz i charakterystykę poszczególnych obiektów, związanych z kierowaniem, kontrolą, nadzorem i bezpieczeństwem ruchu lotniczego, znajdujących się na lotnisku oraz poza lotniskiem;
7)
współrzędne głównych elementów lotniska w układzie Światowego Systemu Geodezyjnego (WGS 84) i w układzie mapy zasadniczej:
a)
wzniesień końców drogi startowej i progów oraz każdego znaczącego punktu pośredniego, wysokiego i niskiego wzdłuż drogi startowej, z dokładnością do 0,5 m,
b)
wzniesień końców drogi startowej i najwyższego punktu strefy przyziemienia, z dokładnością do 0,25 m - w przypadku dróg startowych z podejściem precyzyjnym;
8)
uwagi i dane uzupełniające;
9)
karty kontroli aktualności zebranych danych;
§  7.
W dokumentach rejestracyjnych lotnisk używa się określeń klasyfikacyjnych lotnisk ustalonych w § 3 i 4.
§  8.
1.
Do wniosku o wpis do rejestru wnioskodawca powinien dołączyć wymagane załączniki w ilości dwóch egzemplarzy wraz z jednym dodatkowym egzemplarzem mapy z naniesionymi ograniczeniami wysokości zabudowy na lotnisku i w jego otoczeniu. Po dokonaniu wpisu lotniska do rejestru wnioskodawca przekazuje dodatkowy egzemplarz mapy do właściwego miejscowo wójta, burmistrza, prezydenta miasta lub zarządu powiatu.
2.
Załącznik, o którym mowa w art. 55 ust. 3 pkt 5 ustawy, powinien być sporządzony w postaci planu zagospodarowania lotniska i jego stref ochronnych na mapie w skali 1:5.000 dla samolotów i szybowców oraz 1:1.000 dla śmigłowców.
3.
Załącznik, o którym mowa w art. 55 ust. 3 pkt 8 ustawy, powinien być sporządzony w postaci planu powierzchni ograniczających wysokość zabudowy i obiektów naturalnych w otoczeniu lotniska, z naniesionymi głównymi elementami lotniska, z uwzględnieniem istniejących przeszkód lotniczych, w skali 1:25.000 dla samolotów i szybowców oraz 1:5.000 dla śmigłowców.
4.
Załącznik, o którym mowa w art. 55 ust. 3 pkt 9 ustawy, powinien być sporządzony w postaci profilu podłużnego po osi drogi startowej oraz strefy podejść w skali 1:1.000/25.000 dla samolotów i szybowców oraz 1:500/5.000 dla śmigłowców, co najmniej w granicach ograniczeń zabudowy.
5.
W przypadku prowadzenia przez właściwy, według lokalizacji lotniska, powiatowy ośrodek dokumentacji geodezyjno-kartograficznej mapy numerycznej część kartograficzną, o której mowa w ust. 2-4, należy opracować również w wersji elektronicznej.
6.
W uzasadnionych przypadkach Prezes może wezwać stronę do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 1, w większej ilości egzemplarzy.
7.
Wniosek o wykreślenie lotniska z rejestru lotnisk cywilnych składa się na formularzu określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§  9.
Wniosek, o którym mowa w art. 60 ust. 3 ustawy, powinien być sporządzony przez wnioskodawcę z uwzględnieniem art. 3 ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95, z późn. zm.4)).
§  10.
1.
Decyzję o wpisaniu lotniska do rejestru dołącza się do części dokumentacyjnej lotniska.
2.
Decyzję o odmowie wpisania dołącza się do części korespondencyjnej rejestru.
§  11.
W przypadku wykreślenia lotniska z rejestru zarządzający lotniskiem obowiązany jest niezwłocznie zwrócić decyzję o wpisaniu lotniska do rejestru lub świadectwo rejestracji lotniska.