Art. 25. - Fundusze przemysłowe i ich prywatyzacja w związku z reformą systemu ubezpieczeń społecznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.141.945

Akt utracił moc
Wersja od: 24 listopada 1997 r.
Art.  25.
1.
Sporządzanie spisów osób uprawnionych zgodnie z art. 24 ust. 1 do otrzymania świadectw, które są zameldowane na pobyt stały w kraju, należy do zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminom, spisy zaś osób, które nie są zameldowane na pobyt stały w kraju, sporządza Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
2.
W terminie przeznaczonym na wydawanie świadectw każdy obywatel może wnieść, do organu sporządzającego spis osób uprawnionych, reklamację nieprawidłowości spisu.
3.
Reklamację, o której mowa w ust. 2, składa się: co do osób mających zameldowanie na pobyt stały - do sporządzającego spis; co do osób nie mających stałego zameldowania - do wojewody właściwego według ostatniego miejsca zameldowania na pobyt stały osoby uprawnionej; w braku miejsca ostatniego zameldowania - do wojewody właściwego według miejsca wydania dowodu osobistego.
4.
Właściwy organ obowiązany jest do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 30 dni od jej wniesienia i do wydania decyzji.
5.
Decyzję doręcza się niezwłocznie wnoszącemu reklamację, a gdy dotyczy ona innych osób - również tym osobom. W razie śmierci uprawnionego, w przypadku uznania wniesionej przez niego reklamacji, prawo otrzymania świadectwa podlega dziedziczeniu.
6.
Osoba mająca w tym interes prawny może wnieść, w ciągu 14 dni od daty wydania decyzji, skargę za pośrednictwem organu rozpatrującego reklamację do właściwego sądu rejonowego. Do skargi należy dołączyć zaskarżoną decyzję wraz z aktami sprawy. Sąd rozpatruje sprawę w postępowaniu nieprocesowym. Od postanowienia sądu przysługuje rewizja do sądu wojewódzkiego.